Styr unna Yamaha Vinterbro

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Dansekris »

Atrox skrev: 14 nov 2018, 14:16 Skal ikke legge meg opp i selve saken men synes på generelt grunnlag at slike diskusjoner mister litt sin verdi så lenge motpart ikke får mulighet til å komme med sitt motsvar. Er i ett par andre fora og der får en ikke lov å legge ut navn på firma uten at det kan dokumenteres at firmaet har fått skriftlig beskjed om at de "henges" ut i en tråd på forumet. Nettopp for at begge parter skal få muligheten til å uttale seg. Noe for moderator å vurdere?
Litt uenig.

Jeg syns det blir å blande epler og pærer. Dette er et diskusjonsforum, ikke en avis eller et radioprogram. Jeg har ikke noe redaktøransvar eller en vær varsom-plakat å forholde meg til. Sjikane og hets er forbudt av lov, og det gjelder også her. Trådstarter har delt en opplevelse jeg vil tro mange har interesse av å lese. Skal jeg ta bedriften i forsvar er det faktisk bedre at "dritten" kommer frem her slik at de som har andre opplevelser kan imøte gå uttalelsene, enn at det blir lagt igjen en tilbakemelding hos Google eller Facebook.

Motpart har ikke rett til å komme med et motsvar, men har selvsagt muligheten til det. Jeg vet om flere bedrifter som har følere ute for å kunne snappe opp negativ omtale.
Her er det markedsmekanismene som kommer til syne. Når en bedrift presterer å behandle en kunde på en sånn måte at det dukker i et diskusjonsforum er det noe som har gått galt et sted, så får øvrige karakteristiker stå for forfatters regning, slik som min "møkkabedrift"-uttalelse. Alle opplevelser man skildrer er jo helt subjektive uansett.


Kunderelasjoner er mitt fagfelt, og jeg vet godt hvor utrolig viktig det er å opprettholde et godt omdømme. Bedrifter MÅ tilpasse seg sine kunder, og ikke omvendt. Særlig påfallende er det at nevnte bedrift gjør et nummer ut av å skulle tilby Oslos beste kundeservice når flere, både her inne og f.eks hos Google reviews sier det stikk motsatte.

https://no.trustpilot.com/
Mange av dere har sikkert lagt merke til at mange store norske nettbutikker bruker Trustpilot aktivt i markedsføringen for å vise at de har gode anmeldeser. Forbrukermakten har aldri stått sterkere.


Jeg kan garantere for admin at hvis det skal strammes inn på muligheten til å omtale bedrifter i et negativt ordlag (innenfor rimelighetens grenser) vil en del avstå fra å være aktive her, og heller søke andre motorsykkelgrupper på f.eks Facebook.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av AJ »

Dansekris skrev: 14 nov 2018, 15:07 Jeg kan garantere for admin at hvis det skal strammes inn på muligheten til å omtale bedrifter i et negativt ordlag (innenfor rimelighetens grenser) vil en del avstå fra å være aktive her, og heller søke andre motorsykkelgrupper på f.eks Facebook.
Du sier det selv - "innenfor rimelighetens grenser".
Bra.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Stian87 »

Høres ut som det generelt er stor enighet om dette. Synes det er veldig ryddig av deg AJ å informere virksomheten om at de blir omtalt, selv om det ikke kan stilles noe krav om det.

Jeg vil også legge til at jrg er helt enig med Dansekris i at bedriftene må tilpasse seg kundene sine. Jeg synes personlig det er et snodig utgangspunkt i at kunder bør handle hos sin nærbutikk for å bevare denne, dersom service lg pris ikke er konkurransedyktig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Sakkle »

Jeg har tenkt litt på dette med MC-forhandlere. Jeg har også hatt problemer ift. forhandlere den korte tiden jeg har hatt MC, men ikke noen av de som nevnes i denne tråden riktignok.

Dersom man tenker litt over det, hvor mange valg har vi egentlig? Det er ikke veldig mang MC forhandlere å velge mellom. Når man tenker på at hver forhandler kun fører noen MC-merker og at man ofte ikke har lyst til å inngå et kundeforhold med en forhandler på andre siden av landet, så er det begrenset hvilken valgmulighet man har.

Selv bor jeg i Oslo, som vel kanskje har blant det bedre utvalget, i alle fall om man regner med områdene Asker og Bærum. Likevel er det ikke slik at man kan velg og vrake blant f.eks Yamaha forhandlere, for å benytte OP som eksempel. Så vidt jeg kan se er de eneste alternativene Asker MC og Trio Motor i Lier. Mulig det finnes flere men det var det jeg fant med Google i farta.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av mekkern »

Dette med geografisk fordeling av forhandlere er også veldig avhengig av merke.
Noen merker har har jo også konsentrert salg til meget få butikker.
Dette kan jo også avgjøre hva en velger,spesielt ved kjøp av ny sykkel der en har et garantiforhold til merkeforhandler pga. Service og reklamasjoner..
Men det er ikke lett å drive mc-butikk i norge pga sesong og slike forhold som netthandel og andre handelslekkasjer..
MEN hvis en greier å holde på en fornøyd kundemasse og har et greit vareutvalg så går det ennå å drive butikk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Danielsoli
Innlegg: 18
Registrert: 14 mai 2018, 13:32
Motorsykkelen din: Honda CB650F 2018
Sted: Fredrikstad

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Danielsoli »

Bare for å ha nevnt det, jeg sa godt og tydelig ifra til "daglig leder" at de ville få dårlige anmeldelser for dette og jungeltelegrafen m.m. vil ikke være deres beste venn når de oppfører seg så uprofesjonelt. Til svar fikk jeg at "det dret de i" fordi jeg var bare en misfornøyd kunde.
Det er synet de har på slik kritikk, så tror ikke Yamaha Vinterbro bryr seg veldig mye, spesielt ikke mtp at de har en google-rating på 2.7 og fryktelige kommentarer der også. Det eneste jeg vil ha ut av dette innlegget er forhåpentligvis at Yamaha ser at dette ligger ute og tar det til ettertanke for hvordan de bør oppføre seg mot fremtidige kunder og at man er OBS på hvilken service man kan forvente å få der.
Daniel

2018- Honda CB650F 2018
2016-2018 MV Agusta Brutale 800 2015
2014-2016 Yamaha R6 2002

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av tormodg »

Sakkle skrev: 15 nov 2018, 00:51 Selv bor jeg i Oslo, som vel kanskje har blant det bedre utvalget, i alle fall om man regner med områdene Asker og Bærum. Likevel er det ikke slik at man kan velg og vrake blant f.eks Yamaha forhandlere, for å benytte OP som eksempel. Så vidt jeg kan se er de eneste alternativene Asker MC og Trio Motor i Lier. Mulig det finnes flere men det var det jeg fant med Google i farta.
Det er også AGM i Sarpsborg, som er Yamaha-forhandler. Bor også i Oslo, så det er en times tur dit men opplevelsen så langt har vært verdt det.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Sakkle »

tormodg skrev: 16 nov 2018, 14:20
Sakkle skrev: 15 nov 2018, 00:51 Selv bor jeg i Oslo, som vel kanskje har blant det bedre utvalget, i alle fall om man regner med områdene Asker og Bærum. Likevel er det ikke slik at man kan velg og vrake blant f.eks Yamaha forhandlere, for å benytte OP som eksempel. Så vidt jeg kan se er de eneste alternativene Asker MC og Trio Motor i Lier. Mulig det finnes flere men det var det jeg fant med Google i farta.
Det er også AGM i Sarpsborg, som er Yamaha-forhandler. Bor også i Oslo, så det er en times tur dit men opplevelsen så langt har vært verdt det.
Ja, vi er forskjellige. Sarpsborg er ikke i nærheten av Oslo etter min målestokk. Jeg orker ikke har et kundeforhold til en butikk over en time unna... :-k
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av tormodg »

Ja, det er klart det blir et stykke å reise. Det finnes også noen alternativer på service-fronten, feks Hestmann motor som er sertifisert Yamaha-verksted på Økern. De har tatt service på min MC tidligere (før jeg kjøpte den).

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Dansekris »

En fordel med å ha en sykkel utenfor garantiperioden er at jeg fritt kan velge det verkstedet som gir best pris og service. Jeg kjører gjerne en time for å få nettopp det.

Her i byen er det uansett umulig å få time hos MCOslo (for oss med BMW/Honda) i høysesongen hvis noe uforutsett skulle oppstå. Sist jeg var i kontakt med de hadde var det en ventetid på minimum tre måneder.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Sakkle »

Dansekris skrev: 16 nov 2018, 14:45 Her i byen er det uansett umulig å få time hos MCOslo (for oss med BMW/Honda) i høysesongen hvis noe uforutsett skulle oppstå. Sist jeg var i kontakt med de hadde var det en ventetid på minimum tre måneder.
Ja, jeg tror det gjelder nesten uansett merkeverksted, etter det jeg har hørt...

Helt på trynet. Jeg skjønner jo at mekanikerne vil ha ferie, men finnes det ikke ferievikarer i verkstedbransjen? Virker ikke slik... Da jeg var i kontakt med AMD i sommer hadde de EN mekaniker på jobb i en lengre periode. Det er etter min mening helt sinnssykt for et verksted i Oslo området.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av kjellv »

Sakkle skrev:
Dansekris skrev: 16 nov 2018, 14:45 Her i byen er det uansett umulig å få time hos MCOslo (for oss med BMW/Honda) i høysesongen hvis noe uforutsett skulle oppstå. Sist jeg var i kontakt med de hadde var det en ventetid på minimum tre måneder.
Ja, jeg tror det gjelder nesten uansett merkeverksted, etter det jeg har hørt...

Helt på trynet. Jeg skjønner jo at mekanikerne vil ha ferie, men finnes det ikke ferievikarer i verkstedbransjen? Virker ikke slik... Da jeg var i kontakt med AMD i sommer hadde de EN mekaniker på jobb i en lengre periode. Det er etter min mening helt sinnssykt for et verksted i Oslo området.
Dette gjelder de fleste mc-verksteder ja. Gode mc-mekanikere vil selvfølgelig ha helårs og heltidsjobb. De er også mc-interesserte og vil gjerne ha ferie og kjøre MC om sommeren. Verkstedene kan ikke ansette flere mekanikere enn de har vinterarbeid til. Hvor finner man gode nok mc-mekanikere som kan jobbe som ferievikarer eller ekstrahjelp om sommeren? De finnes ikke. Man kan heller ikke ta inn hvemsomhelst fra gata og sette i arbeid..
Noen verksteder driver i flere bransjer og har bedre tilgang på vinterarbeid. Disse har ofte noe kortere bestillingstid på verkstedet i sesongen. Men rene mc-verksteder sliter ofte med dette ja.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Stamper
Innlegg: 11
Registrert: 03 jul 2017, 23:17
Motorsykkelen din: Honda

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Stamper »

Har også blandet erfaring med Yamaha Vinterbro ved kjøp av klær på nett i feil str. Mye unødvending "masing" på mail/telefon ang både lang levering leveringstid, og ikke minst retur.

Men jeg må trekke frem AGM, og Monsterbike i Drammen som prakteksempler på god kundeservice.
Det burde jo alltid være sånn?, jeg fatter ikke at mange butikker ikke skjønner at god service = mersalg :-k

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av Rha »

Agm og monsterbike er etter min mening dem beste.
Men er flere plasser dem mangler service. Sitter å venter på abs sensor jeg, den ble bestilt uka etter treffet på dovreskogen. Ikke hørt en døyt. Hvis denne feilen ligger hos yamaha burde dem vel snart gi meg beskjed.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Styr unna Yamaha Vinterbro

Legg inn av hansraymond »

hmm ikkje bra, jeg var på Yamaha Vinterbro på jobbintervju i feb, bra at jeg takka nei og satset på Qvales i Nittedal/Hagan i steden. :eh
vi har ikke no fancy butikk og utstillingsdukker med svinedyre skinndresser! vi fokuserer på det mekaniske og service, :twothumbs:
nettbutikk er så smått under oppseiling, så folk kan få bestille stash og deler derfra, men noen stor fysisk butikk blir det ikke. :roll
https://www.facebook.com/qvalemc.no/
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Svar