overhaling av motor, anbefaling av firma

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
JJON
Innlegg: 1
Registrert: 05 sep 2018, 06:43
Motorsykkelen din: 1986 Yamaha XT350

overhaling av motor, anbefaling av firma

Legg inn av JJON »

Hei. Har en 1985mod Yamaha XT350 som jeg vurderer å pusse litt på til vinteren. Noen som har anbefalinger på firmaer som overhaler motor? Tenkte å sende inn motor å få den total overhalt om det ikke koster skjorta... Den er i daglig bruk idag, men er tungstartet og bakker ikke når den er kald, ventil tikking, sluring på clutch, litt olje svetting osv...
Lurer også på om det går å ettermontere el-start på disse? :-k

-Jan J-

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: overhaling av motor, anbefaling av firma

Legg inn av gsx750_80 »

Tror neppe det er lønnsomt, i alle fall ikke her til lands. Tipper det er rimeligere å skaffe brukt motor fra utlandet.
mvh

-gsx750_80

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: overhaling av motor, anbefaling av firma

Legg inn av cannon »

Kanskje ikke helt svar på ditt spørsmål : Gjør du dette på et ordinært verksted så tror jeg det blir svært dyrt.
Jeg ville sjekket kompresjon, fått en leakdown test og evt justert ventiler og pluggbytte. Renset forgassere. Clutch kan du skifte for en billig penge hvis motoren ellers viser seg å være ok. Og da trenger du kanskje ikke elstart:-)
Hvis topp, girkasse, sylinder/stempel/råde/veiv er ok så er det håp uten full overhaling. Hvis ikke så er det kanskje lurt å se etter byttemotor.

Svar