Scooter vil ikke starte

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
nationhd
Innlegg: 19
Registrert: 02 feb 2017, 17:32
Motorsykkelen din: Aprilia Rs 125 2008

Scooter vil ikke starte

Legg inn av nationhd »

Hei, litt usikker om dette er riktig sted å poste scooter relatert spm, men prøver meg frem :thumleft

Min scooter gikk som den skulle også en dag så tenkte jeg å kjøre meg en tur til ett sted ca 15 min hjemmefra og scooteren gikk akkuratt som den skulle, men ca 1 time etterpå når jeg skulle dra igjen så nektet den å starte. Etter noen dager med slit så fikk jeg start på scooteren igjen og den gikk som den skulle, men så skjedde det samme igjen. Den vil ikke starte. Har nå prøvd skifte tennplugg (får også gnist) men ingen hjelp. Også prøvd å rense forgasser uten noen endringer der heller. Denne scooteren har automatisk choke. Scooteren er en TGB Cappuccio 2009 modell. Når scooteren gikk så fjusket den på ingen måte heller.

Noen som har noen anbefalinger på hva som kan gjøres?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Scooter vil ikke starte

Legg inn av Rune75 »

Mulig automatchokeren er gåen. Du kan teste det ved å skru den av forgasseren, sette en finger over det hullet den stod nedi og forsøke å starte scooter'n da. Det blir som å gi den full choke. Starter scooter'n lett da må automatchokeren byttes.

nationhd
Innlegg: 19
Registrert: 02 feb 2017, 17:32
Motorsykkelen din: Aprilia Rs 125 2008

Re: Scooter vil ikke starte

Legg inn av nationhd »

Takk for svar. Skal prøve meg fram på søndag da jeg ikke er hjemme nå. Så vil jeg gi en tilbakemelding til deg. Gjerne kom med flere tips.

ZZR-Erling

Re: Scooter vil ikke starte

Legg inn av ZZR-Erling »

Løs pluggledning?

nationhd
Innlegg: 19
Registrert: 02 feb 2017, 17:32
Motorsykkelen din: Aprilia Rs 125 2008

Re: Scooter vil ikke starte

Legg inn av nationhd »

Det viste seg å være plugg hetten. Hadde heldigvis en liggende så det ordnet seg. Takker for hjelpen! :)

Svar