Honda Rebel 97 problem

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
OlaS
Innlegg: 2
Registrert: 30 jul 2018, 19:25
Motorsykkelen din: Honda Rebel CA 125

Honda Rebel 97 problem

Legg inn av OlaS »

Hei,

Har en trofast Honda Rebel 125ccm som gikk som en klokke inntil nå nylig.

Jeg kjørte til jobb da plutselig sykkelen begynte å hoste og harke, og mistet all kraft. Etter dette har jeg ikke fått skikk på sykkelen, jeg har har demontert og renset forgasseren grundig. Jeg kunne ikke se at det var noe galt der uten at jeg er noen ekspert, satt på forgasseren i dag og merket ikke noen særlig bedring. Det som skjer er at den starter lett og går som en klokke på tomgang (starter i N), men med en gang jeg girer til 1. gir så slukner den. Noen ganger tok det 1-2 minutter, mens noen ganger gikk det med en gang.

Ca. 3 dager før gikk jeg (noe urutinert) tom for bensin, men svitsjet over på reservetanken og fylte tanken senere. Da funket den veldig fint i 2-3 dager. Vet ikke om dette har noe å gjøre med det...

Veldig usikker og spent på hva det kan være, noen som har vært borti noe lignende eller har noen tanker?

På forhånd tusen takk.

Ola

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Honda Rebel 97 problem

Legg inn av Rune75 »

Har du byttet tennplugger ?

Kommer det bra med bensin utav bensinslangen om du tar den av forgasseren og slår på krana ?

ZZR-Erling

Re: Honda Rebel 97 problem

Legg inn av ZZR-Erling »

Kanskje ett bensinfilter som er delvis tett. Har du rust eller skit i tanken?

cbr1000f
Innlegg: 22
Registrert: 27 feb 2013, 22:17
Motorsykkelen din: Honda Cbr 1000f 91

Re: Honda Rebel 97 problem

Legg inn av cbr1000f »

Har du sjekket ledninger og bryter til sidestøtte?
Evt at støtten går helt opp og ikke tregt?

OlaS
Innlegg: 2
Registrert: 30 jul 2018, 19:25
Motorsykkelen din: Honda Rebel CA 125

Re: Honda Rebel 97 problem

Legg inn av OlaS »

Takk for svar!

Tenkte neste steg skulle bli å rense tanken, mistenker at det kan være en del grums i den. Bensinfilteret var en god ide, det skal jeg sjekke - sammen med bensinkrana.

Sjekket at sidestøtten er good, så det skal ikke være det som er problemet :)

Takk for innspill, skal rense tanken så ser vi om det hjelper :)

Ola

Svar