Honda Transalp

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Tyffen
Innlegg: 22
Registrert: 25 mai 2018, 22:04
Motorsykkelen din: Honda Transapl 650 2001

Honda Transalp

Legg inn av Tyffen »

Hei og god kveld folkens.
Er ny fersk mc eier og fører, og har gått til innkjøp av en Honda Transalp 2001 mod. Fikk ikke med noen brukerhåndbok til sykkelen, men Googler meg til det meste, men ikke alt som er like klart.
Når sykkelen står på sidestøtta og jeg peiler motorolje, så er det såvidt litt vått i bunn på peilepinnen. Skal sykkelen stå helt loddrett når en peiler olja? Da er det akkurat under minimumsstreken, så ikke bra det heller.
Og til slutt, noen som vet hvor en kan få tak i en brukerhåndbok på Norsk eller et annet Nordisk språk?

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Honda Transalp

Legg inn av niko »

Tyffen skrev: 07 jul 2018, 22:44 Hei og god kveld folkens.
Er ny fersk mc eier og fører, og har gått til innkjøp av en Honda Transalp 2001 mod. Fikk ikke med noen brukerhåndbok til sykkelen, men Googler meg til det meste, men ikke alt som er like klart.
Når sykkelen står på sidestøtta og jeg peiler motorolje, så er det såvidt litt vått i bunn på peilepinnen. Skal sykkelen stå helt loddrett når en peiler olja? Da er det akkurat under minimumsstreken, så ikke bra det heller.
Og til slutt, noen som vet hvor en kan få tak i en brukerhåndbok på Norsk eller et annet Nordisk språk?
https://www.manualslib.com/products/Hon ... 19099.html

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Honda Transalp

Legg inn av Ketil »

Sett sykkelen på så plant underlag som mulig og bikk den opp fra sidestøtten slik at den står mest mulig rett opp før du peiler. Du skal også varmkjøre motor og la den stå ca fem minutt før du peile. Er det da lite olje fyller du på en liten skvett til du ser nivået blir rett. Noen mc’er bruker olje, på min gamle Suzuki Vstrom 650 måtte jeg fylle etter på ca 100 mil. Har du forsøkt å Google servicemanual? Jeg fant komplett manual som PDF på nett for min mc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tyffen
Innlegg: 22
Registrert: 25 mai 2018, 22:04
Motorsykkelen din: Honda Transapl 650 2001

Re: Honda Transalp

Legg inn av Tyffen »

Takk for raske svar, fikk peila olja og mangla ca.1.5 dl.
Og Manualen er skrevet ut, så nå er det bare til å lære seg å skru på motorsykkel :)
Bestilt bremseklosser framme, prøve meg på det til uka. :scratch

Svar