FYI ang. FI lys som oppfører seg som et spøkelse på en 1998 Honda VFR 800

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
tlmanin
Innlegg: 20
Registrert: 28 jan 2016, 00:20
Motorsykkelen din: 1998 modell Honda VFR 800

FYI ang. FI lys som oppfører seg som et spøkelse på en 1998 Honda VFR 800

Legg inn av tlmanin »

FI lyset har oppført seg merkelig de siste månedene. Har lyst i varierende styrke og sporadisk. Gikk så over til å lyse mest når enten blinklys, bremse eller fjernlys ble brukt. Gikk deretter over til forrige punkt pluss at motoren kuttet i noen millisekund når jeg slo på blinklyset.
Begynte å feilsøke det elektriske idag. Begynte med å sjekke stator og R/R,dvs. lading, kontinuitet og brudd. Alt ser bra ut utenom at batteriet sikkert trenger å byttes da det har litt for lav volt. Sjekket deretter fronten for svake punkt uten å finne noe. Konkluderte deretter med at det var batteriet og tenkte å handle nytt i morgen.
Men nysgjerrigheten tok over og jeg begynte å åpne ledningsnettet der det var store bulker. Fant da ut at alle jordingene går inn i en stor kobling. Begynte å rikke litt i denne og FI lyset slukket. Rikket deretter i jordingene ganske lenge uten at FI lyset gikk på igjen. Planen må være å fjerne den koblingen og lodde alt sammen. Det får bli i neste omgang.
Det merkeligste med dette er at sykkelen oppfører seg som en drøm! Jeg føler at den går bedre og er friskere, samtidig som alt av motorkutt og FI lys er borte.
Kan jo derfor merke oss at det elektriske anlegget, uavhengig av om det virker logisk eller ei kan påvirke det meste på en vfr!

Svar