Startproblemer Ducati Monster 620

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av Erik.H.M »

mekkern skrev: 30 apr 2018, 08:55 Hvis det er 3+volt mellom minus releespole og ramme??da er noe veldig feil..

Hvor mange tilkoblinger er det til relee?
+batteri
+starter
+fra ECU
- fraECU
eller?
og hva er spenning på de forskjellige med knappen inne/ute?

Hvis det er spenning på - fra ECU tyder det på manglende jording til ECU.
Starter og går sykkel ved "jukseinnslag" på starter?
Sykkel starter ved juks, og tilkoblingene dine til releet er riktig antatt
Men nå er ikke minusen til relê kobla direkte til ramme. Den går via ecu.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av mekkern »

Når du målte 3,eteller annet volt på - fra ecu var dette mot ramme?
hvis dette stemmer er det en dårlig jording for ECU slik jeg tolker dette.
hvis dette er kun mot batteri og ikke mot ramme,ville jeg tro det er en dårlig jording mot ramme fra batteri.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av Erik.H.M »

mekkern skrev: 30 apr 2018, 21:24 Når du målte 3,eteller annet volt på - fra ecu var dette mot ramme?
hvis dette stemmer er det en dårlig jording for ECU slik jeg tolker dette.
hvis dette er kun mot batteri og ikke mot ramme,ville jeg tro det er en dårlig jording mot ramme fra batteri.
Nei. Det var fra minusledningen på releet til plusspol på batteriet. Skulle mene jeg prøvde mot ramme også, men at jeg da ikke fikk noen måling.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av mekkern »

Tror jeg ville sjekket opp alle koblingspunkt og jordinger en gang til før du bruker mer penger. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av Erik.H.M »

Er bare det å finne alle sammen..
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av Erik.H.M »

mekkern skrev: 01 mai 2018, 11:28 Tror jeg ville sjekket opp alle koblingspunkt og jordinger en gang til før du bruker mer penger. :sk?
Nå har jeg sjekket opp de to koblingspunktene jeg har funnet.. en fra batteri til motor, og en som sitter på ecu. Er flere ledninger som forsvinner ut fra minuspol på batteri, men de forsvinner inn i ledningsnettet, og jeg har ikke sjans til å finne de igjen.

Når det kommer til målinger på relè når startknapp er inne/ute så skurrer det hos meg. Når tenning er på, så er det 13.7V i pluss ledning, og 3.7V i minusledning. Når jeg trykker på stsrtknappen er plassen det samme, og minusen går ned til 0.01V.
Jeg har målt fra minuspol på batteriet.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av 45316 »

Hvordan går det?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Startproblemer Ducati Monster 620

Legg inn av mekkern »

Erik.H.M skrev: 01 mai 2018, 13:17
mekkern skrev: 01 mai 2018, 11:28 Tror jeg ville sjekket opp alle koblingspunkt og jordinger en gang til før du bruker mer penger. :sk?
Nå har jeg sjekket opp de to koblingspunktene jeg har funnet.. en fra batteri til motor, og en som sitter på ecu. Er flere ledninger som forsvinner ut fra minuspol på batteri, men de forsvinner inn i ledningsnettet, og jeg har ikke sjans til å finne de igjen.

Når det kommer til målinger på relè når startknapp er inne/ute så skurrer det hos meg. Når tenning er på, så er det 13.7V i pluss ledning, og 3.7V i minusledning. Når jeg trykker på stsrtknappen er plassen det samme, og minusen går ned til 0.01V.
Jeg har målt fra minuspol på batteriet.
Er relee tilkoblet når du måler?

Er du sikker på at støttebryter fungerer?
Har du elskjema for sykkelen?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar