Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Ridelikethewind »

Heisann!

Jeg driver og rydder for våren, og har hatt en scooter stående i garasjen, denne scooteren fungerer og har ikke hatt noe som helst problem, bortsett fra da jeg parkerte scooteren for noen år siden. Jeg har vært på reise, jobbet og studert i utlandet, så denne scooteren har derfor ikke vært i bruk. Det eneste som er problemet er at jeg hadde en punktering, og jeg var nødt til å fylle skum. Jeg kjøpte ett nytt bakdekk noen måneder seinere, men har ikke fått montert dette. Scooteren er fra merket Baotain, og det skal vist være en "enkel" jobb for de som ikke har ti tommeltotter. Jeg kunne fint tenkt å bruke den som "pendler" scooter, men i og med at den bare står i garasjen pga dette, så er dette dumt...

Så godt folk, selvom jeg vet dette ikke er ett forum for direkte 50cc og mindre, så ønsker jeg å spørre om hjelp og tips fra dere. Jeg har en tung sykkel også, men for enkel "Pendling" så er denne helt nydelig å ha i byen feks.

Kan du, dere eller vet du, dere om noen som kan hjelpe meg og ta en titt og få på nye dekket? Dette ville jeg satt veldig stor pris på. Jeg er villig til å betale for denne jobben.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Bjerknez »

Mr.Pitlane her inne er nok den du leter etter. Han er ikke veldig aktiv her i forumet, men ta en telefon til han.

Han holder til i Eidsvoll.

Han har lagt om dekk på alle syklene jeg har hatt de siste fire årene og det er en likanes kar som liker og er flink til å skru.

https://www.gulesider.no/f/pitlane-mc-s ... d:86978423

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Ridelikethewind »

Tusen hjertelig takk! Kan jeg sende han en sms, og si at du anbefalte meg han ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Bjerknez »

Ridelikethewind skrev: 28 apr 2018, 14:32 Tusen hjertelig takk! Kan jeg sende han en sms, og si at du anbefalte meg han ?
Ja, det kan du gjerne :thumleft

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Juicebox »

Det er en kar rett utenfor Oslo, rundt Hvam der, som tar 200kr pr dekk. Han står ihvertfall opplyst på dekkonline.no sin side tror jeg.

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Ridelikethewind »

Juicebox skrev: 28 apr 2018, 21:08 Det er en kar rett utenfor Oslo, rundt Hvam der, som tar 200kr pr dekk. Han står ihvertfall opplyst på dekkonline.no sin side tror jeg.
Så bra! har du hatt noe med han å gjøre? eller vet du hvordan refferansene er?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Juicebox »

Byttet to sett med dekk der før. Han gjør det bare som hobbybasis og er en ganske grei kar. Vet ikke hvordan referanser man kan gi på en dekkskiftjobb? Ganske lett å utføre jobben selv, om man har riktig utstyr. Ja, han vet hva han gjør og er flink og forsiktig :)

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Mekaniker / hobby mekaniker for å bytte dekk Oslo omegn

Legg inn av Ridelikethewind »

Så bra, virker som det er ganske positivt. Tenkte mere på den "holdningen" mange av disse mekaninerne har. Virker som om det å skru på scooter er vanskligere, enn å skru på sykkel. Tenker da på mange av de større verkstedene i Oslo, som har en enorm DIVA holdning rundt dette. Det er snakk om ett dekk, og de får jo betalt. Selv med ledig kapassitet, men jeg krysser fingrene og tærne for at han kan ordne det.

Svar