Angrer på installasjon av Power Commander V

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
MrVilla
Innlegg: 83
Registrert: 07 jun 2016, 08:56
Motorsykkelen din: Honda vtx 1800 2005

Re: Angrer på installasjon av Power Commander V

Legg inn av MrVilla »

Greenone skrev: 11 okt 2017, 14:06
MrVilla skrev: 11 okt 2017, 11:04 Sørge for korrekt fuel og luft mengde. Målingene viser at det er veldig bra.
Bare en liten kommentar til dette;
Siden de ikke hadde en dyno og kunne kjøre sykkel i gir under last (over hele gassområdet) er dessverre ikke disse målingene verdt noe.
Dette kan like gjerne være mye verre nå enn det var. Og i aller ytterste konsekvens skadelig. Det som ikke høres bra ut er at du nå opplever at sykkelen ikke går riktig som du beskriver i første post. (ikke poppingen)
Hmm......det får meg til å tenke på noe. Når jeg leverer sykkelen inn for å få den testet så hører jeg jo at dem tar den med bort til et annet bygg og ruser den. Gjør dem dette kun på tomgang da eller? Jeg trudde at dem i det minste satte den på "ruller" slik at dem kunne kjøre den med gir. Hva er ellers poenget?

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Angrer på installasjon av Power Commander V

Legg inn av Greenone »

Nei, rusing i fri har ingen nytteverdi for målingene. Men jeg skal ikke spekulere i hva de har gjort/ikke gjort. Bare noterte meg at de hadde sagt de ikke hadde dyno.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

MrVilla
Innlegg: 83
Registrert: 07 jun 2016, 08:56
Motorsykkelen din: Honda vtx 1800 2005

Re: Angrer på installasjon av Power Commander V

Legg inn av MrVilla »

Dersom noen er interessert så kan jeg si litt om hva som skjer i denne saken.
For å gjøre en lang historie litt kort så tilbudte eier av verkstedet å ta sykkelen inn for vinteren for å se om dem klarte å ordne med sykkelen slik at den gikk skikkelig igjen. Han var overbevist om at dem skulle finne ut av hva som var problemet med PCV'en
Etter en stund så ba dem også om den gamle fuel tuneren. Da jeg kom inn med den så snakket jeg en stund med ham og han var helt enig med meg. Dem skulle ikke ha levert sykkelen tilbake til meg da den ikke gikk skikkelig. Han har vært i dialog med Dynojet for å finne ut av hva som er problemet da den (PCV'en) av en eller annen grunn nekter å samarbeide med sykkelen min. Dette var den andre PCV'en og sjangsen for at 2 stykk skulle feile var minimal.
Han ønsket da å montere den gamle for å se hvordan den gikk da. Jeg for min del var ihvertfall fornøyd så jeg sa at dem kan montere den gamle så er alle fornøyde, men han virket geniunt interessert i å finne ut av hvor feilen lå og så lenge det er snø og minusgrader så er det helt greit for meg. Er litt nysgjerrig selv må jeg innrømme.

Nå får vi se da. Har 2 alternativer her slik jeg ser det.
1. Dem får PCV til å fungere og sykkelen går som ei kule (tar fintuning senere på sommeren en plass det er dyno)
2. Dem får den ikke til å fungere og setter i den gamle.

Svar