Blinklys som lyser konstant

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Blinklys som lyser konstant

Legg inn av John92 »

Jeg gikk nylig til kjøp av en Honda CBR 600RR 2014 modell med 12.000 km på telleren. Ut i fra hva jeg har fått med meg av informasjon er sykkelen blitt importert i fra Johannesburg i Sør-Afrika av tidligere eier som jobbet offshore. Blinklys med konstant lys har jeg sett på stort sett alt av biler i USA, selv trodde jeg det var ulovlig i Norge. Kan godt hende jeg tar feil, vognkort og alt av papirer er i orden ihvertfall. Vil helst ikke klippe ledninger av noe slag for å få bukt med problemet, men samtidig vil jeg ha det vekk. Er dette noe jeg lett kan fikse selv, eller bør jeg la en forhandler ta seg av det? Synes det tiltrekker seg for mye oppmerksomhet.

Legger ved et bilde av "problemet".

Bilde
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av BC45 »

Kanskje det er så enkelt som å skifte blinklysreleet???

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av KevinmsR6 »

De er nok koblet via kjørelys en plass. Det vil si at det ligger en pluss kabel til blinklysene som går på kjørelys... skal sikkert ikke være noe problem og få løst :) hvor holder du til i landet?:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av John92 »

KevinmsR6 skrev: 16 sep 2017, 23:13 De er nok koblet via kjørelys en plass. Det vil si at det ligger en pluss kabel til blinklysene som går på kjørelys... skal sikkert ikke være noe problem og få løst :) hvor holder du til i landet?:)
Det jeg også har en mistanke om dessverre, holder til i Drammen så er vel litt langt unna deg Kevin, oppholdt ikke du deg i Bergen? :-k
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av BC45 »

Hvis det kun er èn pære i blinklysene må vel strømmen brytes av blinklysrelèet for at det skal blinke når du slår på blinklysbryteren?

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av KevinmsR6 »

Jo bor i Bergen :) men etter noen kjappe søk ser jeg at det stemmer det som BC45 sa først :) ett vanlig blinklys relé er normalt åpen altså ikke strøm til blinklys, det du har er normalt lukket og da lyser blinklysene hele tiden :)

Normalt åpent relé : gir strøm til blinklys når en blinker høyre/venstre

Normalt stengt: her brytes strømmen når en blinker høyre/venstre:)

Bytt relé til ett som er normalt åpent.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av ejs »

Er nok 2 filamenter i pærene... med egen pluss til parklyset.
Med normalt lukket rele vil jo alle pærene slukke når releet bryter
If it ain't broke, I'll break it.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av KevinmsR6 »

Bare til den siden som kutter strøm.... var nå slik det blir gjort ifølge flere.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av ejs »

KevinmsR6 skrev: 17 sep 2017, 14:54 Bare til den siden som kutter strøm.... var nå slik det blir gjort ifølge flere.
Hvordan går det an med bare ett rele :scratch
If it ain't broke, I'll break it.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av KevinmsR6 »

Har du LED blinkere eller vanlige? Etter ejs kom på banen har jeg vært innom noen amerikanske sider og funnet ut du har 3 ledninger til hver av blinklysene fremme og 2 til hvert bak. Den ekstra ledningen på de fremme er "kjørelys" disse må da klippes/fjernes utifra det jeg har lest, nå skal det sies at på disse sidene var spørsmålene om hvordan en kunne få blinklysene til og lyse som kjørelys :) så det jeg sier er det motsatte av det de da gjør for og få det slik du har det på din :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av John92 »

KevinmsR6 skrev: 17 sep 2017, 23:25 Har du LED blinkere eller vanlige? Etter ejs kom på banen har jeg vært innom noen amerikanske sider og funnet ut du har 3 ledninger til hver av blinklysene fremme og 2 til hvert bak. Den ekstra ledningen på de fremme er "kjørelys" disse må da klippes/fjernes utifra det jeg har lest, nå skal det sies at på disse sidene var spørsmålene om hvordan en kunne få blinklysene til og lyse som kjørelys :) så det jeg sier er det motsatte av det de da gjør for og få det slik du har det på din :)
Den er 100% original, ingenting har blitt gjort med sykkelen så den har vanlige blinklys og ikke led. Det skal vi få gjort noe med i løpet av vinteren though. Har begynt å legge noen planer. Tail tidy, komplett Akrapovic effekt anlegg, tuning, justerbare pegs, nye hendler, powerfilter, blinklys etc. Ikke noe store greier :)
"When life throws you a curve, lean into it."

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av fjs »

Honda har vel 5 års garanti? Kanskje du kan få fiksa det gratis? Hvis det ikke er gjort noe med sykkelen kan det kanskje tas på garantien.

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av John92 »

fjs skrev: 18 sep 2017, 08:37 Honda har vel 5 års garanti? Kanskje du kan få fiksa det gratis? Hvis det ikke er gjort noe med sykkelen kan det kanskje tas på garantien.
Var ikke tilfelle her siden den er importert, stussa også litt på det. Den andre Honda'n jeg har er det 5 års garanti på i fra kjøpsdato. Var kun 2 år på denne her så garantien har nok utgått.
"When life throws you a curve, lean into it."

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Blinklys som lyser konstant

Legg inn av cannon »

Du har nok 2-filaments pærer foran. Dette blir jo fiksa når du bytter blinklysene i vinter . I mellomtiden kan du koble fra kjørelysledningene fra pæreholderen i blinklysene foran. Og noen garantisak kan det vel ikke være.

Svar