Kundebehandling Trio Motor

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av John92 »

Noen av dere har sikkert vært kunder her en gang i tida. Hva slags kundebehandlig har dere fått, og er dere fornøyd? Jeg hadde en kjedelig opplevelse hos dem denne uka. Bestilte service på min sykkel før fellesferien. Dette er over 5 uker siden. Sykkelen skulle leveres fra min side i går klokka 9. Sykkel ble levert klokka 6, før jeg dro på jobb. Har hatt service der tidligere hvor jeg har fått beskjed om at en service tar mellom 3-5 timer. Jeg var ferdig på jobb halv 4, en kollega svippet meg innom etter jobb. Fikk beskjed om at sykkelen ikke var ferdig enda. Fikk en dårlig unnskyldning om at sykkelen kom overraskende på. Hvordan er det mulig? Når jeg bestilte timen for 5 uker siden ble jeg notert ned i en kalenderbok der både dato, klokkeslett og antall kjørte kilometer ble notert. De skulle vist at jeg hadde time i dag klokka 9 hadde de sjekket avtaleboka på fredag før helga. Der stod jeg i fullt kjøreutstyr uten sykkel, endte opp med å måtte ta bussen hjem. Ikke en eneste telefon fra Trio sin side tidligere på dagen om at sykkelen ikke kom til å bli ferdig før stengetid.

Fikk en telefon fra Trio i dag kl 2 ish om at sykkelen var ferdig. Forrige service endte regninga på ca 3400 kroner ved service på 15.000 km. Denne gangen kom regninga på nesten 8000 kroner ved 25.000 km. Grunnen til den store prisforskjellen var at dette var en storservice som var helt vanlig ved 25.000 km på alle sykler fikk jeg beskjed om. Over disk ble det ramset opp hva som hadde blitt gjort med sykkelen denne gangen. Kan nevne noe av det som jeg husker i farta. Olje og oljefilter ble byttet. Kjedet ble rengjort å smurt på nytt, ble også strammet. Tennplugger ble byttet. Luftfilter ble rengjort, men ikke byttet da jeg har KN filter montert. Trio kunne kun skaffe originale deler, her ringte de å spurte på forhånd. Bremse og kjølevæske ble også byttet. Tilstand på dekk og luftrykk ble også kontrollert.

Dette er min første sesong på to hjul så jeg var ikke klar over de forskjellige servicene, er dette noe Trio burde informert meg om eller noe jeg burde vært klar over på forhånd? Synes også prisen var noe stiv, vet ikke hva dere betaler? Søkte litt rundt på nettet og ut i fra hva de har brukt av deler så havnet hvertfall jeg langt unna 8000 kroner. Skjønner at mekanikere ikke jobber gratis, men tar jeg utgangspunktet i 1000 kroner timen har de brukt hvertfall 5-6 timer på sykkelen. Fikk også beskjed om at sykkelen jeg har var tungvint å skru på. Det er jeg også klar over, har brukt noe tid på den selv. Tar meg ca 20 minutter å få av alt av kåper på begge sider før du kan begynne å skru, men pga ny sykkel garanti har jeg tatt disse servicene på verksted. Det er også et krav fra Honda for å opprettholde garantien. Det er en Honda CBR 500R 2014 modell det er snakk om. Jeg er ikke ute etter å grille Trio på noen måte, jeg synes bare de har vært veldig tilbakeholden med informasjon før ting ble gjort. Vurdere å bytte verksted etter denne hendelsen.

Hvis noen tar seg bryderiet med å lese dette her setter jeg stor pris på alle tilbakemeldinger jeg får. Forventes det at jeg som kunde skal vite dette, eller har jeg fått dårlig kundebehandling? :-k
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
Sir Limpalot
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2017, 22:41
Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sted: Årnes

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Sir Limpalot »

Nå har jeg aldri tatt en service på verkstedet av noe som helst (har ikke så nye kjøretøyer, som regel), men at det er store prisforskjeller mellom servicene, alt ettersom hvilken lengde det gjelder, tror jeg blir ansett som så kjent at det er unødvendig å opplyse om.
Det er jo det samme på biler.
Prisen på jobben har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg om, da jeg ikke har noe å sammenligne med, men at de ikke var klar over timen og heller ikke ringte for å si ifra at sykkelen ikke ville være klar den dagen synes jeg er dårlig service, rett og slett.

John92
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2017, 07:44
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
Sted: Drammen

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av John92 »

Sir Limpalot skrev: 15 aug 2017, 23:16 Nå har jeg aldri tatt en service på verkstedet av noe som helst (har ikke så nye kjøretøyer, som regel), men at det er store prisforskjeller mellom servicene, alt ettersom hvilken lengde det gjelder, tror jeg blir ansett som så kjent at det er unødvendig å opplyse om.
Det er jo det samme på biler.
Prisen på jobben har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg om, da jeg ikke har noe å sammenligne med, men at de ikke var klar over timen og heller ikke ringte for å si ifra at sykkelen ikke ville være klar den dagen synes jeg er dårlig service, rett og slett.
Jeg har riktig nok kjørt bil i 7 år, men har aldri hatt såpass ny bil at behovet for service er der. Skrur som regel selv når slitedeler osv må byttes, så jeg er relativt fersk i hvordan servicer fungerer. Prisen kan jeg leve med, ble bare noe satt ut av prisforskjellen. Hva gjorde de denne gangen kontra første gang siden det var så mye dyrere nå? Det at de ikke klarer å holde en avtale som er mest irriterende. Hjalp ikke akkurat på når jeg måtte ta buss i full skinndress stående ut av Drammen midt i rushtrafikken heller pga mangel på kjøretøy...
"When life throws you a curve, lean into it."

Brukeravatar
Sir Limpalot
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2017, 22:41
Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sted: Årnes

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Sir Limpalot »

Den bussturen i kjøredress hadde nok gjort en hel del med humøret mitt også, ja. :knegg

mekkern
Innlegg: 7580
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av mekkern »

Var denne service med sjekk av ventiler vil dette kunne forklare prisen.
Dårlig service angående time og slikt er jeg enig i
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av gsx750_80 »

John92 skrev: 15 aug 2017, 22:51 Noen av dere har sikkert vært kunder her en gang i tida. Hva slags kundebehandlig har dere fått, og er dere fornøyd? Jeg hadde en kjedelig opplevelse hos dem denne uka. Bestilte service på min sykkel før fellesferien. Dette er over 5 uker siden. Sykkelen skulle leveres fra min side i går klokka 9. Sykkel ble levert klokka 6, før jeg dro på jobb. Har hatt service der tidligere hvor jeg har fått beskjed om at en service tar mellom 3-5 timer. Jeg var ferdig på jobb halv 4, en kollega svippet meg innom etter jobb. Fikk beskjed om at sykkelen ikke var ferdig enda. Fikk en dårlig unnskyldning om at sykkelen kom overraskende på. Hvordan er det mulig? Når jeg bestilte timen for 5 uker siden ble jeg notert ned i en kalenderbok der både dato, klokkeslett og antall kjørte kilometer ble notert. De skulle vist at jeg hadde time i dag klokka 9 hadde de sjekket avtaleboka på fredag før helga. Der stod jeg i fullt kjøreutstyr uten sykkel, endte opp med å måtte ta bussen hjem. Ikke en eneste telefon fra Trio sin side tidligere på dagen om at sykkelen ikke kom til å bli ferdig før stengetid.

Fikk en telefon fra Trio i dag kl 2 ish om at sykkelen var ferdig. Forrige service endte regninga på ca 3400 kroner ved service på 15.000 km. Denne gangen kom regninga på nesten 8000 kroner ved 25.000 km. Grunnen til den store prisforskjellen var at dette var en storservice som var helt vanlig ved 25.000 km på alle sykler fikk jeg beskjed om. Over disk ble det ramset opp hva som hadde blitt gjort med sykkelen denne gangen. Kan nevne noe av det som jeg husker i farta. Olje og oljefilter ble byttet. Kjedet ble rengjort å smurt på nytt, ble også strammet. Tennplugger ble byttet. Luftfilter ble rengjort, men ikke byttet da jeg har KN filter montert. Trio kunne kun skaffe originale deler, her ringte de å spurte på forhånd. Bremse og kjølevæske ble også byttet. Tilstand på dekk og luftrykk ble også kontrollert.

Dette er min første sesong på to hjul så jeg var ikke klar over de forskjellige servicene, er dette noe Trio burde informert meg om eller noe jeg burde vært klar over på forhånd? Synes også prisen var noe stiv, vet ikke hva dere betaler? Søkte litt rundt på nettet og ut i fra hva de har brukt av deler så havnet hvertfall jeg langt unna 8000 kroner. Skjønner at mekanikere ikke jobber gratis, men tar jeg utgangspunktet i 1000 kroner timen har de brukt hvertfall 5-6 timer på sykkelen. Fikk også beskjed om at sykkelen jeg har var tungvint å skru på. Det er jeg også klar over, har brukt noe tid på den selv. Tar meg ca 20 minutter å få av alt av kåper på begge sider før du kan begynne å skru, men pga ny sykkel garanti har jeg tatt disse servicene på verksted. Det er også et krav fra Honda for å opprettholde garantien. Det er en Honda CBR 500R 2014 modell det er snakk om. Jeg er ikke ute etter å grille Trio på noen måte, jeg synes bare de har vært veldig tilbakeholden med informasjon før ting ble gjort. Vurdere å bytte verksted etter denne hendelsen.

Hvis noen tar seg bryderiet med å lese dette her setter jeg stor pris på alle tilbakemeldinger jeg får. Forventes det at jeg som kunde skal vite dette, eller har jeg fått dårlig kundebehandling? :-k
8000 for en relativt stor service hørtes ikke umiddelbart spesielt dyrt ut. For 2-3 år siden betalte jeg rett i overkant av 8000 for en
service på en Kawasaki Ninja 250R, med ventilinspeksjon inkludert.
Betalte også nylig ca 5000 for en liten service, med olje-, filter og tennpluggskift, rengjøring av luftfilterboks og skifte av framre drev og kjede. (Kjede og drev samt bakre tannhjul hadde jeg med, men hadde fått feil bakre tannhjul, så det ble ikke skiftet).
Sistnevnte var et verksted i Sverige. Relativt sett dyrere denne servicen i Sverige, enn den førstnevnte, som ble foretatt i Trondheim,
tatt i betraktning omfang av arbeidene som ble utført.
mvh

-gsx750_80

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Rha »

Har bare en opplevelse der, men den var veldig positiv.
Var på tur med min gamle xt og merket at hjullagrene mine forran var oppbrukt (Skulle ha sett dette før jeg dro men skitt au). Fikk tak på en der litt før stengetid. Dem hadde lagrene og han ble til langt over stengetid og lånte meg verktøy også. Dette reddet turen min.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Stian87 »

Dårlig at de ikke sa i fra synes jeg. Jeg synes også unnskyldningen deres var fjern (om at den kom overraskende på dem). Mekanikeren på MC Oslo forsøkte seg på noe liknende da jeg leverte min til førstegangsservice, han sa det ville variere ut fra når de fikk tid til den. Jeg hadde fått tid kl 9 så jeg gav beskjed om at de fikk forholde seg til det, de kranglet ikke på det og service ble gjennomført på tiden.

Når det kommer til prisen, jeg har aldri hatt en storservice på noen av mine sykler, men har inntrykk av at det absolutt ikke er uvanlig med den prisen når det er ventiljustering/-kontroll. Siden du ikke nevner det høres det nesten ut som en mindre service. Gjennomgang av at sykkelen er i kjørbar stand skal de vel gjøre uansett. Be om å få fakturagrunnlaget for jobben, de må kunne gi deg en oversikt over hvorfor ting har kostet hva det har gjort. Hvis ikke de gjør det ville jeg vurdert å kontakte forbrukerrådet.

Uansett synes jeg du skal kontakte en av selgerne eller eier av stedet og informere om at du er misfornøyd med kundebehandlingen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av kgjersda »

Synes det er rart ble værende uten kjøretøy, de kunne i alle fall tilbudt lånesykkel i mellomtiden.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Sir Limpalot
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2017, 22:41
Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
Sted: Årnes

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Sir Limpalot »

Den lokale mc-mekkern skulle ha 5000,- for å justere ventiler på min, så hvis det var en del av denne servicen...?

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av SverreOlsen »

Enig der, kostet det samme på min cbr 125 for 6 år si, det var på 5000 km service. Med ventiljustering er det dyrt, noe eg trodde skjedde oftere på cbr 500 en pr 25 tusen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av kjellv »

Stian87 skrev: 16 aug 2017, 07:25 Uansett synes jeg du skal kontakte en av selgerne eller eier av stedet og informere om at du er misfornøyd med kundebehandlingen.
Dette synes jeg er et meget godt poeng! Dette bør gjøres først.

Det er en viss risiko i å legge ut uløste konflikttemaer i åpent forum. I denne tråden har debatten vært konstruktiv og grei, og ingenting er sagt så langt som kan komplisere konflikten mellom kunde og firma. Men dette kan fort skje i et diskusjonsforum, og det er ingen tjent med. I hvert fall ikke vedkommende som har en uløst sak. Trenger man råd fra andre forummedlemmer før man tar en slik sak opp med firmaet, så ikke avslør hvilket firma det dreier seg om. I hvert fall ikke før saken har vært forsøkt løst. Det er nemlig svært sannsynlig at firmaet vil bli klar over diskusjonen her inne eller i andre forum, og skjer dette før saken er løst vil det bli langt mer komplisert.

Jeg jobber selv i bransjen, og vet at så lenge en betent sak kan diskuteres direkte mellom kunde og firma er muligheter for gode løsninger absolutt tilstede. Men om en slik sak har vært blåst opp i aviser, diskusjonsforum og andre steder er muligheten for at saken blir betent og fastlåst mye større. Løsninger er vanskelig å se for begge parter dersom mange andre er involvert og har uttalt seg, og særlig hvis det skulle bli høy temperatur i diskusjonen.

Derfor råder jeg alle som føler seg urettferdig behandlet av sitt verksted til å ta opp dette på en skikkelig måte direkte med firmaet. Det vil i de fleste tilfeller løse seg på en god måte.

Ellers synes jeg det er litt merkelig at trådstarter ikke fikk noen forespeiling om pris på det bestilte arbeidet. Gjelder det kun en service hos et merkeverksted skulle det ikke være så vanskelig å gi en ganske korrekt pris i forkant. Dette er det nok litt lurt å be om når arbeidet bestilles, i det minste får et cirka anslag.
Mye tyder på at det har vært en glipp under timebestillingen som gjorde at timeavtalen ikke ble registrert. Når du kom med sykkelen var det kanskje ingen som var klar over at du skulle komme. Slikt kan skje, og spesielt i feriesesongen når en redusert mengde ansatte prøver så godt de kan å avløse hverandre. Men også dette burde du fått vite da du leverte inn sykkelen.

Jeg vil som Stian87 råde deg til å ta en tur innom og prate med dem, der du ber om å få prate med daglig leder og legger fram det du er misfornøyd med. Muligheten er stor for at dette skal løse seg veldig bra :roll

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av L M »

kjellv skrev: 16 aug 2017, 19:47
Stian87 skrev: 16 aug 2017, 07:25 Uansett synes jeg du skal kontakte en av selgerne eller eier av stedet og informere om at du er misfornøyd med kundebehandlingen.
Derfor råder jeg alle som føler seg urettferdig behandlet av sitt verksted til å ta opp dette på en skikkelig måte direkte med firmaet. Det vil i de fleste tilfeller løse seg på en god måte.
Jeg er i utgangspunktet enig i at man alltid skal ta kontakt med firmaet man har problemer med, men samtidig er det særdeles viktig at man gir andre potensielle kunder beskjed om avvik og dårlig kundebehandling. Spesielt i en bransje som i utgangspunktet har et forholdsvis dårlig rykte hva angår kundeservice. Personangrep og avslørende beskrivelser av personer involvert er naturligvis ikke greit, men jeg er helt overbevist om at tilbakemeldinger til andre potensielle kunder er viktig for både bransje og kjøpegruppe.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av kjellv »

L M skrev: 17 aug 2017, 20:58
kjellv skrev: 16 aug 2017, 19:47
Stian87 skrev: 16 aug 2017, 07:25 Uansett synes jeg du skal kontakte en av selgerne eller eier av stedet og informere om at du er misfornøyd med kundebehandlingen.
Derfor råder jeg alle som føler seg urettferdig behandlet av sitt verksted til å ta opp dette på en skikkelig måte direkte med firmaet. Det vil i de fleste tilfeller løse seg på en god måte.
Jeg er i utgangspunktet enig i at man alltid skal ta kontakt med firmaet man har problemer med, men samtidig er det særdeles viktig at man gir andre potensielle kunder beskjed om avvik og dårlig kundebehandling. Spesielt i en bransje som i utgangspunktet har et forholdsvis dårlig rykte hva angår kundeservice. Personangrep og avslørende beskrivelser av personer involvert er naturligvis ikke greit, men jeg er helt overbevist om at tilbakemeldinger til andre potensielle kunder er viktig for både bransje og kjøpegruppe.
Jeg er helt enig L M! Men råder likevel alle som føler de har blitt utsatt for dårlig kundebehandling om å ta dette opp med firmaet på en ryddig og korrekt måte først. Konflikter og uenigheter er i de fleste tilfeller mulig å finne en løsning på, men gi for all del firmaet muligheten til det før man blåser saken opp i offentlighet.
Finnes det ingen løsning/vilje til løsning stiller saken seg annerledes, men da har man i det minste prøvd.
Alle MC-verksteder som har Statens Veivesens "Godkjent Verksted" skilt på veggen skal ha et system i sin internkontroll for håndtering av kundeklager og reklamasjoner. Dette systemet blir ikke tatt i bruk dersom kundeklagen ikke blir lagt fram for firmaet, det sier seg selv. Mitt poeng er at dersom kunden først blåser saken opp offentlig, vil saken gjerne bli mye mer fastlåst enn hva som er nødvendig.

Men i denne tråden tror jeg ikke skade har skjedd, her har ikke framkommet mye som kan eskalere konflikt. Men trådstarter kunne nok med fordel ha tatt saken opp med firmaet ganske umiddelbart og kanskje fått en bedre løsning. I en slik klagebehandling blir gjerne flere av bedriftens ansatte involvert, og kunden ville kanskje fått tilbud om løsninger som føltes bedre. For eksempel lån av en demosykkel, rabatt på verkstedregningen eller oppdelt betaling.
Slik jeg forsto trådstarters første innlegg har ikke dette blitt gjort. Verkstedet har derfor kanskje ikke forstått hvilke problemer som oppsto for kunden pga evt feil firmaet har gjort..?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kundebehandling Trio Motor

Legg inn av Dansekris »

Jeg tok selv en storservice på min Honda tidligere i sommer. Betalte 8500 inkl en del deler og ventilkontroll. Prisen du har betalt tror jeg ikke det er noe å si på..

Jeg syns det dog er ganske rart at du ikke forhørte deg om pris på forhånd. Pris er åpningsreplikken min når jeg tar kontakt med verksteder.
Er forøvrig enig i at det ikke er akseptabelt å komme med unnskyldningen om at sykkelen kom brått på. Du skal ikke lide under dårlig organisering på verkstedet.
Spurte du når den kom til å bli ferdig? Jeg reiser heller aldri fra sykkelen på verkstedet uten en formening om når den er klar. Jeg har også alltid blitt oppdatert løpende om sykkelen ikke ble ferdig til avtalt tid.

Svar