LED-Blinklys blinker fort, selv med resistorer og nytt relé

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Noobie
Innlegg: 13
Registrert: 07 mai 2016, 12:16
Motorsykkelen din: 2009 Yamaha MT03, 660cc

LED-Blinklys blinker fort, selv med resistorer og nytt relé

Legg inn av Noobie »

Jeg har byttet ut alle fire blinklysene på min 2009 Yamaha MT-03, med LED-diodelys. Jeg byttet først kun de fremre, og det fulgte da med en liten resistor til hvert av blinklysene, som gjorde at det fungerte helt fint og blinket med riktig frekvens. Men da jeg også byttet de bakre blinklysene (også der med en resistor per blinklys) så ble det full disko. Jeg tenkte at kanskje det kunne være en av de medfølgende resistorne som ikke fungerte som de skulle, men alle fire var ok, med 27 Ohm på hver. Så da gjorde jeg et nytt forsøk ved å bytte blinklysreleet, til dette:

http://www.ebay.com/itm/2-Pin-Electroni ... Ck&vxp=mtr
Skjermbilde 2017-06-22 07.44.34 kopi.png
Det skal ha 110 Ohm, kontra forrige releet som hadde 12 Ohm. Dermed skulle jeg kunne fjerne de fire resisorne jeg hadde på de nye blinklysene.

De nye LED-blinklysene er disse:
http://www.agmshop.no/MC/Til-sykkelen-( ... 91i1840808
5366.jpg
De er på 21W kontra de gamle på 10W.

Etter å ha byttet relé, og fjernet resistorne, så blinker de i riktig frekvens når jeg slår på tenninga.. Men med en gang jeg starter sykkelen så blir det full disko igjen! Jeg har sjekket spenningen på batteriet for jeg fryktet at det kunne være regulatoren. Men batteriet er fint med 13V hvilespenning, 13,8V når jeg starter opp sykkelen, og økning til max 13,95V ved høyt turtall.

Det hjelper ikke å bruke de fire resistorne i tillegg til det nye releet. Jeg skjønner ikkeno.. Gjør dere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: LED-Blinklys blinker fort, selv med resistorer og nytt relé

Legg inn av KevinmsR6 »

Hmmm jordings feil en plass?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar