Fastlåst clutch

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Fastlåst clutch

Legg inn av SuperTenere »

Hei:) En kompis av meg plages med sin Honda VFR:( Han skulle hente den fra vinterlagring og dwet viser seg at clutchen har "grodd" fast i løpet av vinteren. Han får giret i fri og sykkelen starter, men får naturlig nok ikke satt den i gir da clucthen ikke løser ut. Det er hydraulisk clutch på denne. Har ikke vært å sett på problemet selv, tenkte jeg skulle hente noen tips hos de kloke hoder her inne først:) Hva bør jeg prøve?

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Fastlåst clutch

Legg inn av Anaxim »

Sett den i 5.-6. gir og prøv å dytt den. Eller la den stå i gir, dra inn hendelen og forsøk starter, men ikke lenge! (Min "henger" også på kløtsjen etter vinterdvalen, men ikke så ille som beskrevet her). Regner med at det er nok væske i kløtsj-reservoaret (?)

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Fastlåst clutch

Legg inn av SuperTenere »

Takk for tips:) Det ordnet seg enkelt når jeg fikk "lekt" litt med den:) Jeg luftet slavesylinderen litt uten å registrere noe luft i systemet. Men etter litt pumping på hendelen og litt rukking frem og tilbake så løstnet det:)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Fastlåst clutch

Legg inn av simpson »

Neste gang er det bare å la motoren bli varm så slipper den av seg selv.

Svar