Vask, polering og detailing -tråden

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

45316 skrev: 07 jul 2017, 15:04 Supert, Bjerknez. Da prøver jeg nok I løpet av helga

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Jeg trodde du mente aat det var merker/flekker på potten du ikke fikk bort, så ingen vits i å ta bedre bilde.
Jeg ser jo i etterkant at det du nok spurte om var hvilken produsent som har laget potten :redface

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av kusa »

KevinmsR6 skrev: 07 jul 2017, 14:57 Dette er vel yoshimura sin potte :) bare att logoen er fjernet:)
Det ser dessverre ikke ut som yoshimura sin.. den er rund i utløpet og min er typ rektangulær men runde kanter..
Sjekk bilde her for å se enden av potten!

Legger ved bilde nå der jeg har tatt å etterbehandlet med "extra gloss protection", så nå venter jeg til i morgen til å fjerne glossen (kanskje ikveld)!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut dette :)

Du kan gjerne fjerne hinna nå, men sealeren bør få herde i minst 12 timer før den blir utsatt for ytre påvirkninger. Gjerne lenger også. Da har du mest sannsynlig en sealer som beskytter lakken på sykkelen din ut året (hvis du ikke bruker den på vinteren)

Ikke stol på disse lovnadene rundt holdbarhet som står på flasken. En tommelfingerregel er at man ofte kan dele varigheten produsenten lover på to. På paneler som er i berøring med lår som feks. deler av tanken vil nok beskyttelsen vare enda kortere.

Jeg har lagt tre lag med sealer på min. (Collinite 845) og jeg blir skuffet hvis beskyttelsen blir borte før høsten. Flatene på en motorsykkel er jo sjelden eller aldri i kontakt med salt og siden de lakkerte flatene som oftest befinner seg lenger opp fra bakken og at en motorsykkel stort sett kjøres i finvær så bør beskyttelsen sitte lenger enn på en bil mener jeg.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 07 jul 2017, 15:32 Ser bra ut dette :)

Du kan gjerne fjerne hinna nå, men sealeren bør få herde i minst 12 timer før den blir utsatt for ytre påvirkninger. Gjerne lenger også. Da har du mest sannsynlig en sealer som beskytter lakken på sykkelen din ut året (hvis du ikke bruker den på vinteren)

Ikke stol på disse lovnadene rundt holdbarhet som står på flasken. En tommelfingerregel er at man ofte kan dele varigheten produsenten lover på to. På paneler som er i berøring med lår som feks. deler av tanken vil nok beskyttelsen vare enda kortere.

Jeg har lagt tre lag med sealer på min. (Collinite 845) og jeg blir skuffet hvis beskyttelsen blir borte før høsten. Flatene på en motorsykkel er jo sjelden eller aldri i kontakt med salt og siden de lakkerte flatene som oftest befinner seg lenger opp fra bakken og at en motorsykkel stort sett kjøres i finvær så bør beskyttelsen sitte lenger enn på en bil mener jeg.
Likt løser likt, så pleier ikke være vits å legge mer enn ett lag for andre grunner enn å være sikker på at du har fått dekt alle flater

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Geiroe »

Jeg hadde også blitt skuffa hvis collonite'n ikke holder ut sesongen,men det er jeg ganske sikker på at den gjør på lakkerte flater som ikke utsettes for sterke løsemidler.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av KevinmsR6 »

kusa skrev: 07 jul 2017, 15:16
KevinmsR6 skrev: 07 jul 2017, 14:57 Dette er vel yoshimura sin potte :) bare att logoen er fjernet:)
Det ser dessverre ikke ut som yoshimura sin.. den er rund i utløpet og min er typ rektangulær men runde kanter..
Sjekk bilde her for å se enden av potten!

Legger ved bilde nå der jeg har tatt å etterbehandlet med "extra gloss protection", så nå venter jeg til i morgen til å fjerne glossen (kanskje ikveld)!

Om du ser på detaljene på siden av potten bak er de helt like sett bort ifra at du har ovalt hull og ikke rundt... mye mulig dette er en kopi potte eller så er det en gammel modell av yoshimura.... acrapovic er jo den eneste slip on med ovalt hull men der stemmer ikke detaljene slik som yoshimura:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Thunderace »

Artig stoff, fungerer godt :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av overlay »

Thunderace skrev: 08 jul 2017, 17:48 Artig stoff, fungerer godt :twothumbs:
Godt mulig du vet det, men informerer likevel: Vær ytterst forsiktig med dekkfornyer på MC :)

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Thunderace »

Ja jeg var veldig forsiktig slik at jeg ikke sølte på kjøreflata, bare på sidene

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av kgjersda »

Er dette noe å prøve ut under vasken?

Bilde

http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjorin ... 000020303/
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Thunderace skrev: 08 jul 2017, 17:48 Artig stoff, fungerer godt :twothumbs:
Finnes mange gode slike gummifornyere, så ingen grunn til å tro at Swissvax er det beste her. Har testet både Svisswax og en drøss andre fornyere og forskjellen på de er forsvinnende liten. :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av SverreOlsen »

Bjerknez skrev: 14 aug 2017, 23:12
Thunderace skrev: 08 jul 2017, 17:48 Artig stoff, fungerer godt :twothumbs:
Finnes mange gode slike gummifornyere, så ingen grunn til å tro at Swissvax er det beste her. Har testet både Svisswax og en drøss andre fornyere og forskjellen på de er forsvinnende liten. :)
Silikonspray gjer samme nytten :)

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av kusa »

Her kommer noen forsinkede bilder etter polish! :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av overlay »

Ettersom det virker som sykler får minimalt om noe med klargjøring når det kommer til lakk så tok jeg en runde på sykkelen.
Gikk løs med Rupes Nano og Rupes gul/gul. Når jeg var ferdig med å polere gikk jeg over med Monopol avfetting får å gjøre lakken "naken" for eventuelle oljer. Som avslutning la jeg to lag Max Protect UNC R 1.5 på alt av lakk og plast. Max Protect UNC V3 ble lagt på eksos, felger og motorblokk. Max Protect Silk Coat ble lagt på til slutt for å beskytte lakken frem til coatingene er herdet.

Før:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Etter:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Roargutten »

Nydelig jobb på nydelig sykkel. Fornøyd med Max Protect produktene? Jeg bruker de en del selv også. Bilen min har 1 lag v1 og 1 lag vanlig unc-r
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Svar