Vask, polering og detailing -tråden

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Å en ting til før du begynner å handle:

Melder du deg inn i Detailersclub.no som VIP medlem som koster 300,- pr. år så får du 10-15% rabatter i de fleste store norske nettbutikkene som selger bilpleiemidler. Du tjener inn de kronene veldig kjapt. Noen steder har også gratis frakt i tillegg. :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Jompa »

Jeg hadde ikke lampeolje, så det ble diesel i stedet.
Dieselen på ei sprayflaske, oppvaskbørste, og skyll av med kaldt vann. Rene magien...........

Før
DSCF4047.JPG
Og etter.
Ser at jeg har oversett noen flekker, men, men, det er ikke bare bare med en haug av kjøleribber
DSCF4059.JPG
DSCF4050.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Ja, diesel gjør nok samme nytten, men med en vesentlig strammere lukt som sitter lenger. :)

Haar du en skikkelig børste så kommer du fint til inne i disse kjøleribbene. Men det ser jo bra ut dette Jompa :thumleft

Lukta som henger igjen på sykkelen og i garagen er nå en ting, det var verre da kjerringa oppdaga jakken som hang i gangen :crazy:
Jo, jeg har en tynn børst som går inn mellom ribbene, men så lenge alt var dynka i diesel var hele motoren skinnende svart.
Restene ser man etter at det er blitt tørt igjen.
Men pyttpytt, det er enda lenge igjen av sesongen, så jeg skal nok få mopeden skikkelig ren før høsten :P

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 22:06 Ja, diesel gjør nok samme nytten, men med en vesentlig strammere lukt som sitter lenger. :)

Haar du en skikkelig børste så kommer du fint til inne i disse kjøleribbene. Men det ser jo bra ut dette Jompa :thumleft

Lukta som henger igjen på sykkelen og i garagen er nå en ting, det var verre da kjerringa oppdaga jakken som hang i gangen :crazy:
Jo, jeg har en tynn børst som går inn mellom ribbene, men så lenge alt var dynka i diesel var hele motoren skinnende svart.
Restene ser man etter at det er blitt tørt igjen.
Men pyttpytt, det er enda lenge igjen av sesongen, så jeg skal nok få mopeden skikkelig ren før høsten :P
her skjedde det noe rart, jeg refererte Bjerknez sitt innlegg, og hele innlegget mitt står som B`s innlegg fremdeles.
Vel, andre avsnitt er mitt. :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ville muligens prøvd og gnikket litt mer samt latt dieselen virket lenger først. Da får du nok også bort det som fremstår som skitt når det tørker. Er jo sikkert mye skitt der som sitter haalveis fast i blokka som bremsestøv, asfalt rester etc.

Du er jo en liten petter smart når det kommer til slikt Jompa, så jeg regner med du finner en løsning på å få rengjort dette 100%. Men det er jo en gaammel traaver dette, så litt patina vil nok sitte igjen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

I går måtte jeg kjøre i regn på vei hjem fra jobb. Så mye for den vasken liksom...

Nå er det bare å brette opp ermene igjen. Den som gir seg har tapt :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Dansekris »

Apropos regn.

Hva heter den guffa jeg kan kline på visiret så regndråpene bare preller av? :b_c:

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

overlay skrev: 25 jun 2017, 15:00
simpson skrev: 25 jun 2017, 14:47
overlay skrev: 25 jun 2017, 11:56
AlleBrukernavnErTatt skrev: 24 jun 2017, 22:55 orker ikke litt lese gjennom alle sidene her, men våger stille et lite spørsmål allikevel! :D

Tenkte leke litt med plastidip på noen spinlder imorgen, men kom plutselig på at jeg kjøpte ikke noe for å rense overfalter med.

Hva er noe jeg kan bruke for å avfette som jeg mest sannynlig har hjemme? (har ikke parafin :p )
Kan blande 50/50 IPA og batterivann. Hold deg unna bremserens! Det kan strippe lakken
Da er det veldig dårlig lakk for å si det sånn.
Bremserens vasker jeg til og med verkstedbilen med hvis den er full av olje og grease.
Helt ufarlig på lakk, men tynner derimot kan løse opp litt lakk, men heller ikke dette stripper lakken.
Eneste jeg har sett som kan løse opp lakk utenom malings fjerner er bremsevæske.
Husker ikke hvor jeg leste det. Men var en som skulle vaske felgene på sin MT-07 med bremserens, og da begynte fargen å komme av
Kjøpte nettopp bremserens fra Biltema. Står spesifikt "skader ikke lakk eller plast" :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Da er det jo bare å kjøre på :twothumbs:

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Roargutten »

Dansekris skrev: 27 jun 2017, 13:02 Apropos regn.

Hva heter den guffa jeg kan kline på visiret så regndråpene bare preller av? :b_c:

RainX du tenker på? Mange varianter ute å går når det gjelder disse produktene, men denne er populær og mange bruker den.
Selv har jeg lagt Max Protect Glasscoating på visiret, men da snakker vi en helt annen prisklasse.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Dansekris »

Roargutten skrev: 27 jun 2017, 13:54
Dansekris skrev: 27 jun 2017, 13:02 Apropos regn.

Hva heter den guffa jeg kan kline på visiret så regndråpene bare preller av? :b_c:

RainX du tenker på? Mange varianter ute å går når det gjelder disse produktene, men denne er populær og mange bruker den.
Selv har jeg lagt Max Protect Glasscoating på visiret, men da snakker vi en helt annen prisklasse.
Yes, den jeg tenkte på! Mener å huske at noen brukte Biltema-varianten, men har ikke klart å finne ut hva Biltema kaller den.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Roargutten »

2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 13:31 Da er det jo bare å kjøre på :twothumbs:
Gratulerer med dagen bjerknez :) :vs
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Vask, polering og detailing -tråden

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 27 jun 2017, 21:49 Takk for det :)
Grættis med gårsdagen!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar