Maskinering av felger.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Pollti

Maskinering av felger.

Legg inn av Pollti »

Er dette lovlig å gjøre og så bruke felgen i trafikken ? Vet det er en "felgbygger" i Breviks området og jeg har nå funnet 6 eikers felger til prosjektet mitt. Bakfelgen passer men forfelgen må maskineres. Mulig en felgbygger kan bygge om bosset så speedometerdrevet blir liggende skjult i navet. Tenkte jeg. Men det blir jo særriøst mye maskinering ihvertfall, et speedometerdrev bygger jo littegrann, rundt 1,5 cm tenker jeg.
En annen løsning er å bytte til en mere moderne motor som har elektronisk speedometer. Ånkli festelig etter å ha brukt over kr 12 000 på orginalmotoren som ikke har uttak til speedometeret på gearkassa.... Det billigste er jo å slutte å tenke antagelig.


:scratch


Og mens jeg satt her og leste gjennom hva jeg egentlig lurer på så drøsser det inn en mail fra felgpusheren i Tyskland som vil sende bilder av hvorfor forfelgen ikke vil passe og hva som må lages av customized parts som han uttrykker det. Det er nok mange andre som har hatt samme ideene som meg. Det blir nok Andebu besøk med krøllete print outs snart.

:splgl


:bananas

Svar