Litt skjev forhjul - ZX6R (Løst)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
unXnown
Innlegg: 34
Registrert: 19 jan 2017, 01:46
Motorsykkelen din: Suzuki Gsr 600, Kawasaki

Litt skjev forhjul - ZX6R (Løst)

Legg inn av unXnown »

Hei! Har en zx6r med litt skjev framhjul... Sykkelen ble veltet sen sommer 2016. Det ble opprettet en kasko sak der alt av skader skulle bli fikset via forsikringen på et godkjent merkeverksted.
Da sykkelen ble veltet hadde også styret blitt litt skjevt... Kjørte sykkelen hjem etter veltet, så følte jeg at styret var skjevt og at det ristet over fart på 40km/t... hadde ingen aning om at hjulet var også skjevt. Forklarte verkstedet om at det var risting ved fart over 40 da skyldte de på at dekkene var slitt og at nye dekk med balansering skulle fikse det.

Her om dagen tok jeg meg en liten tur på sykkelen rundt området... fin sykkel, alt fikset, rett styre osv. Da jeg kjørte litt fant jeg ut at det ristet ved fart over 40km/t... Kjøpte meg front stand på Biltema tok av bremse kaliberne og lot hjulet rulle fritt. Da så jeg at det var en plass på hjulet den er skjev. Ruller man så ser man at hjulet går strakt også går det ut over (Vanskelig å forklare) Men det kan godt ses at hjulet er skeiv.

Snakket med verkstedet og de sa at de skulle snakke med en som muligens kan rette på hjulet....
Men da er spørsmålet mitt... Vi kjøper sportsykler for å kjøre fort... og aggressiv i blant. La oss si jeg er på autobahn eller i Mexico en dag og gjør vell over 100 eller kanskje 200... Er det da trygt med et hjul som har blitt rett opp i(fikset på)? Føler meg nervøs.. Noen som har erfaringer? Eller noen som vet om dette er en bra løsning?

Verkstedet sa noe om at helt sikkert ville forsikringen ikke gjøre noe med dette, siden det ble satt en fast pris og mye rabatt når de fikset sykkelen slik at den ikke ble kondemnert.
Sist redigert av unXnown den 26 apr 2017, 18:08, redigert 1 gang totalt.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Høres ut som en kjip krangel med forsikringselskapet :(
Braaaaaap

unXnown
Innlegg: 34
Registrert: 19 jan 2017, 01:46
Motorsykkelen din: Suzuki Gsr 600, Kawasaki

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av unXnown »

Ja dessverre :///

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av kjellv »

Kontakt forsikringsselskapet ditt, henvis til tidligere skadenummer og meld fra om problemet.
Retting av lettmetallsfelg i en forsikringsskade er ikke aktuelt vil jeg mene!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av Jompa »

Jeg har hatt etpar forsikringssaker, ikke med mc, der jeg har oppdaget feil i etterkant.
Null problem å få rettet feilene på forsikringa i noen av de to tilfellene.
Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt direkte hvis verkstedet ikke er villig til å hjelpe deg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

unXnown
Innlegg: 34
Registrert: 19 jan 2017, 01:46
Motorsykkelen din: Suzuki Gsr 600, Kawasaki

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av unXnown »

Takk for innspill! Ja verkstedet virket litt små irritert på at det var en ekstra feil... De spurte mange rare spm. ''Så du mener den skjevheten i felgen ikke var der fra før? Den var der etter velten?'' ''Var du bort i mot en kant?(Selv om de vet hele historien på det som skjedde)'' ''Skal til mange krefter for å få bøyd et hjul på den måten'' osv osv
Så sikkert verkstedet som ikke ønsker å hjelpe mye. Skal få hørt med forsikringen!

ZZR-Erling

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av ZZR-Erling »

Kipt verksted! Har du sett takstpapirene?

unXnown
Innlegg: 34
Registrert: 19 jan 2017, 01:46
Motorsykkelen din: Suzuki Gsr 600, Kawasaki

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av unXnown »

Ja det har de vært og er med meg hvertfall... Det har vært noen episoder og de kjenner meg godt der nå hele gjengen....
Hmm vet ikke om jeg har sett takst papirene? Er det samme papirer hvor det står hvor mye arbeider skal bli utført og hvor mye per del skal koste?

ps: Det er samme verksted som ga meg falske speil til zx6r.... men de fikset opp etter 1 tur dit.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av cannon »

Ja det er helt ok å rette hjulet, hvis et oppegående verksted vurderer det som ok. Spinning Wheel i Mysen er gode på dette. De har rettet mange MC-felger, også til RR/Superbike banesykler.

unXnown
Innlegg: 34
Registrert: 19 jan 2017, 01:46
Motorsykkelen din: Suzuki Gsr 600, Kawasaki

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R

Legg inn av unXnown »

Takk for dit innspill cannon!
Ringte tilbake til verkstedet for å få en oppdatering. De skal bestille ny framhjul likevel....ikke noe fiksing her! Hurra! :)
Får den ikke om før 2 uker men det går jo uansett bra? Vært her i Trondheim er like ustabil som min eks kjæreste (Regn, snø, sol, hagl, skyfritt, grå himmel bare kun på noen får minutter)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Litt skjev forhjul - ZX6R (Løst)

Legg inn av E-strom »

Bra det løste seg med hjulet :prf
Og hvis du er misfornøyd med været i Bartehovedstaden, så er det jo bare å vente ett kvarter :lol
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar