Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av cheron »

Mer på oss da... Helt greit!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Øl er sunt. Døgnet rundt ! :yeyeye

Ragnhild

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:Mer på oss da... Helt greit!
Ja, jeg er grei sånn ;))

GSXR

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av GSXR »

Pollti skrev:Øl er sunt. Døgnet rundt ! :yeyeye
Ett glass om dagen gir balanse i magen, hehe :cheers

Ragnhild

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Ragnhild »

Men nå har vi vel søla nok? Resten av sølet kan vi vel ta med over til Josie's?

GSXR

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av GSXR »

Ragnhild skrev:Men nå har vi vel søla nok? Resten av sølet kan vi vel ta med over til Josie's?
Let's cool down and look at this rationally ;e

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Ikke verdens lureste plassering av dysa dette her :

Bilde


Litt olje kommer jo dit det skal men mesteparten blåser alle rare veier i fart. Slanger og dyse må legges om slik at dysa gir fra seg olje i midten av kjedet
for å sikre max smøring.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37840
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av AJ »

Da jeg sjekker rundt på nettet fant jeg en side hvor dysa til Hawkeolieren var plassert rett bak fremre krans/tannhjul.
Kanskje det er en fornuftig løsning :scratch

Husker ikke adressen til nettsida nå, men husker at det var bilder og greier av monteringen og det så faktisk ganske lurt ut :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Det har jeg sett AJ. Utvilsomt så må det være beste plasseringen. Nå må jeg tenke litt, det er veldig uvanlig og vanskelig da men. :8-[ Tror jeg må maskinere dekselet over fremre drev. Hmmm. :scratch

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av mekkern »

bare du får smøringen på "innersiden" av kjedet...litt avstand så blåser det bort også...mat olja gjennom en liten skumgummibit som subber så vidt innat kjedet så strykes den på...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av cheron »

Mekker'n... Slettes ikke dumt! Det må jeg huske hvis jeg skal ha noe sånt oljesøler på min...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Dette her er no ånkli drit ! De flotte festeklipsene fra Clas Ohlson duger kun som søppelkassefyll så det blir nok å ta turen innom båtutstyrspusheren i morgen for å få kvalitetsklips. Hadde jeg ikke vært utstyrt med middagspølsefingrer så kunne det muligens gått å få lagt smøringen til fremre drev men etter litt huekrafsing så kom jeg i all min vishet fram til at det var lettere å legge dysa til bakre drev, og bak haifinna.
Strips lagt i kryss vil nok holde dysa i posisjon. Men, det er alltid et men vet dere, jeg er litt usikker på hvor stor klaring det bør være mellom kjede og dyse. Kjedet på Cagge ser ut som magen på et hengebuksvin når baksvingen er ubelastet og hun står på støtta. Jeg la dysa ganske nær kjedet så får det prøves om avstanden må økes for å unngå direkte kontakt mellom drev og kjede.
I dag tidlig snødde det og akkurat nå duskregner det så det frister ikke å prøvekjøre akkurat nå.


Bilde

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Forresten så vil jeg undersøke i morgen kveld om det er mulig å bore hull i haifinna og trekke dysa gjennom der. Det gidder jeg ikke akkurat nå etter å ha vært i kjøkkenbutikk halve dagen og nå maser to dritatrengte bikkjeskinn opp resten av tålmodigheten til en stakkar. :evil

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av mekkern »

hvis du har noen bekjente med glowfuel motorer så sett på en cm eller 2 med silikonslange utapå tuppen ,skråkapp den langs kjedet og la denne slite seg til kjedet. :skriver
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.

Legg inn av Pollti »

Glowfuelmotor, mener du modellfly motor da ?

Svar