Lakktips.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Lakktips.

Legg inn av SuperTenere »

Da er motoren ute og delvis demontert. Holder nå på med rengjøring og klargjøring til lakkering. Alle deksler og "smådeler" vil få full prosess med syregrunning, 2K filler og toppstrøk. Men så er det "blokka" og sylinder da... Dette ser jeg mest får meg å lakke med pensel, eller? Finnes det bra produkter til dette? Noen som har erfaringer å dele;)?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Lakktips.

Legg inn av Juicebox »

Vet at HD har motorlakk til salgs for sine motorer. Lakkerte min ifjor og brukte rullepensel på ytterfinnene(luftavkjølt motor) for å få teksturen jeg ville ha. Deretter sprayet jeg. Tipper pensel gir en ujevn overflate og "hjemmelaga" finish...

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Lakktips.

Legg inn av SuperTenere »

Juicebox skrev:Vet at HD har motorlakk til salgs for sine motorer. Lakkerte min ifjor og brukte rullepensel på ytterfinnene(luftavkjølt motor) for å få teksturen jeg ville ha. Deretter sprayet jeg. Tipper pensel gir en ujevn overflate og "hjemmelaga" finish...
Joda, finishen blir nok ikke helt hundre, men tenker at det ikke betyr så mye. Er jo nesten ingenting som synes, alt ligger jo bak deksler;)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Lakktips.

Legg inn av Juicebox »

Ser det, men nå er jeg en av de som er nøye på sånt :p da er det jo bare å maskere og pensle det?

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Lakktips.

Legg inn av SuperTenere »

Juicebox skrev:Ser det, men nå er jeg en av de som er nøye på sånt :p da er det jo bare å maskere og pensle det?
Det er planen, trenger bare noen gode tips ang produkter. Lakk til pensling er jo litt "jallajalla" men tipper det finnes bedre produkter enn det Biltema byr på...;)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Lakktips.

Legg inn av Tysnes »

Tenkte å lakke blokka på cb750 min med Auto-k motorlakk (sølv). Dette etter anbefaling av folk i Classic Honda Club Norway. har kun tatt en prøvespray på startmotordekslet, så lite erfaring fra meg då. Denne lakken er 1k, så drypping av bensin,vil kunne gi misfarging osv over tid. skal tåle 200 grader.(fåes på Mekonomen) Men tør ikkje bruke den på kjøleribbene. Gasolin.no (tror det var det di heter), har lakk til pensling av kjøleribber.

Svar