Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
-
- Innlegg: 74
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: XT1200Z 2011
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Marsjer du 220 på den der..da blir det vel 1.5
Har nu:
YZ250F, VTR1000F, RSV1000R, XT1200Z og R6 (bane). :)
YZ250F, VTR1000F, RSV1000R, XT1200Z og R6 (bane). :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Det er vel en av de siste stedene i verden jeg ønsker å kjøre
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Etter siste døgns action i Midtøsten ser vi nok snart 30-tallet på bensinpumpenee.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Og da kan det være greit å ha motorsykler som utnytter drivstoffet mest mulig effektivt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Ja, det er synd. Men jeg bryr meg uansett ikke om bensinforbruket. Selvsagt ønsker jeg billigere bensin, men det er mye annet jeg ønsker meg også.
Som ordtaket sier: skjit i den ene hånda og ønsk i den andre å se hvem du får mest i.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Absolutt ingen spareblusskjøring i dag på Men heller ikke så veldig mye ulovlig kjøring i form av noen glipper av hastighetsoverskridelser på våre kuperte Hadelandsveier...
Ser ut til å bare bli bedre og bedre jo eldre og økende km.stand.
Sånn sett bedre enn ny, faktisk
En ikke helt unaturlig utvikling siden hele kostebineriet er mer samkjørt enn noengang.
Og det er da man ofte erfarer at helheten er større enn summen av delene :
Ser ut til å bare bli bedre og bedre jo eldre og økende km.stand.
Sånn sett bedre enn ny, faktisk
En ikke helt unaturlig utvikling siden hele kostebineriet er mer samkjørt enn noengang.
Og det er da man ofte erfarer at helheten er større enn summen av delene :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tore L
- Innlegg: 819
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
0,43 må en si er veldig bra AJ :)
Jeg hadde 0,47 på Tigeren de første 110 mila, som jeg synes er bra :) BMW'en tror jeg ikke har fått under 0,6, men har vell ikke anstrengt meg veldig på å få den lavt heller :)
Jeg hadde 0,47 på Tigeren de første 110 mila, som jeg synes er bra :) BMW'en tror jeg ikke har fått under 0,6, men har vell ikke anstrengt meg veldig på å få den lavt heller :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Forbruket går gjerne noe ned etter hvert som maskineriet får kjørt seg til.
Så tiger'n bør nok komme ned mot 0,4 etter hvert, vil jeg tro.
0,47 kan jeg ikke huske sist jeg målte på KTM'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23347
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er drivstoff/bensinforbruket på din MC?
Rocket'en brukte også ganske mye mer i starten enn den gjør nå. Den lå på rundt 0.8 på langkjøring, men nå har jeg hatt den ned i 0.61 på det laveste. Ikke så galt med tanke på at Rocket har omtrent dobbelt mengde med kubikk. Dette er da målt med ca. 30 kg. Bagasje og det jeg vil karakterisere som normal til tidvis frisk kjørestil.
For å sammenligne så brukte begge mije S1000R det samme på langkjøring... men disse gikk jo generelt med høyere turtall. Rocket'en brummer av gårde på rundt 3000 rpm i 120 på motorvei.
For å sammenligne så brukte begge mije S1000R det samme på langkjøring... men disse gikk jo generelt med høyere turtall. Rocket'en brummer av gårde på rundt 3000 rpm i 120 på motorvei.