Suzuki Madura GV1200 gl

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Holder på med en Madura og har hatt av forgasserne - nå gjelder det å få på luftinntaket - er det noen som har et tips? Kan plast skiten deles ???
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av Jompa »

Var det du som demonterte greiene ?
Har plastboksen gått an og demontere går den vel an og sette på plass igjen.

Mulig luftinntaket må settes på plass før forgasserne.
Slangene er lettest å montere hvis du legger dem i kokende vann først, da blir de myke som gelé.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Jompa skrev: 16 jul 2021, 20:19 Var det du som demonterte greiene ?
Har plastboksen gått an og demontere går den vel an og sette på plass igjen.

Mulig luftinntaket må settes på plass før forgasserne.
Slangene er lettest å montere hvis du legger dem i kokende vann først, da blir de myke som gelé.
Gjorde mæ skyldig å demontere "greiene" - men det er som regel lettere å få av enn på.....

Det store aberet er å få "rørene" (i plast) ned på forgassernes 4 inntaksrør , på benken fikk vi på 2 men ikke fire , nå i ramma får vi ingen til å entre.. alt er mykt - kanskje for ettergivende...
maxresdefault.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Joda det gikk - å få det sammen igjen.. og på plass-- og da fikk vi se hva som lakk ... ser ut som om det er et sete som har tatt kvelden - fiksa med hydraulikktett og det funker... men det blir forgasser overhaling etter sesongen både på hans og mine (fra dele sykkelen). Så kan man jo lære seg noe nytt i høst også.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

I går skulle vi flytte sykkelen og da gikk det noen lys opp for meg - først at man skal sjekke det åpenbare før man tar diagnosen av andre for gitt. Nå er start og gange problemet løst , skruen hvor det lakk ut bensin ved stillstand har også vært årsaken til tungstarten , gjennom at det har blitt dratt inn luft der. Hvorfor kom ikke den tanken med engang - vi oppdaget i går at sykkelen var lettstarta og gikk lett - men hvorfor tenkte man ikke det med en gang?

men så til min kammerats andre problem som vi skulle løse først - vanskelig å få i gir -- gikk jo løs på det mest åpenbare- alt fra fotviler til girspak hang og slang - så dette ble festet og jo 1. til 2. gir gikk ok. Men i går sjekka vi om stripa i seglasset til clutchen var olje eller "gammal" dritt... det var gammel dritt... fylte på og lufta - men ender opp med at det må være en lekkasje inne i clutchen. Er det noen som har erfaring her , som kan bistå med litt antagelser om hvor mye arbeid det er å ta ut og overhale m.m.--- har allerede forgasser overhaling på vinterens program.....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Ny oppfordring - trenger tips for å finne deler til denne sykkelen - har leita rundt på Ebayen og står uten pakninger til slaveclutchen... og begynner nå å tenke på totaloverhaling av denne sykkelen, enten for kammeraten eller så kjøper jeg den av han ... har funnet ut at jeg må ha noe å skru på når jeg ikke kan stikke på langtur.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av Jompa »

Www.cmsnl.com

Ikke billigst i verden, og de tar minimum 400 kroner i frakt.
Men de har nesten alt av deler.
1.5 til 2 ukers leveringstid.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Jompa skrev:Www.cmsnl.com

Ikke billigst i verden, og de tar minimum 400 kroner i frakt.
Men de har nesten alt av deler.
1.5 til 2 ukers leveringstid.
Har bestilt...fant alt jeg trengte.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av Jompa »

:thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Fortsetter nå med denne sykkelen - og vi lurer på om det enten er noen som vet av en fin - men større tank til Maduraen 1200.

eller

om det er noen som bredder ut tank - eller bygger tank -- eller bare om det er gjort -

Før man går igang med en slik jobb vil man jo gjerne se hva andre har gjort før - og om det passer på ddenne sykkelen... det må stå i stil...

helst gjort det slik at man ikke så at det var gjort...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Nå sleit vi med å få start på Maduraen og så noe snodig - han (sykkelen) skaut ut av luftfilteret !!! Joda startgass hadde vært prøvd for å få liv - med påfølgende stikkflammer feil vei--

Er dette et tegn på at ventiler er utett - eller er det tenninga som er feil -- eller begge

Har jo snakka om / tenkt i baner av full overhaling av motoren - nå ser det ut til at det må skje i januar -- noen tips -- tenker å begynne med en kompresjonstest før man åpner motoren.. flere tips...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av Kjellrf »

rolf-arne skrev: 20 sep 2022, 21:08 Nå sleit vi med å få start på Maduraen og så noe snodig - han (sykkelen) skaut ut av luftfilteret !!! Joda startgass hadde vært prøvd for å få liv - med påfølgende stikkflammer feil vei--

Er dette et tegn på at ventiler er utett - eller er det tenninga som er feil -- eller begge

Har jo snakka om / tenkt i baner av full overhaling av motoren - nå ser det ut til at det må skje i januar -- noen tips -- tenker å begynne med en kompresjonstest før man åpner motoren.. flere tips...
Ta en sylinderlekkasjetest istedenfor kompresjonstest. Da hører du hvor evt problem er, ikke bare at det er ett problem :thumleft
Billigvarianten er å bare kjøre trykkluft ned gjennom tennplugghullet når stempelet står på TDC, og høre om det lekker ut noe sted. Litt kan det være , men du hører fort om det er kritisk. Er ventilene justert?

Ellers er jo disse kun solgt nye i USA og noen få i Norge. Husker de var populære blant gassglade i Grenland-distriktet, ihjælkjørt Madura fra Grenland var ett kjent ordtak som gikk på folkemunne her i sør....
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Kjellrf skrev: 20 sep 2022, 22:01

Ellers er jo disse kun solgt nye i USA og noen få i Norge. Husker de var populære blant gassglade i Grenland-distriktet, ihjælkjørt Madura fra Grenland var ett kjent ordtak som gikk på folkemunne her i sør....
Takk for innspill -- vet ikke hvor sykkelen er i fra -- men skal vel sjeke opp i løpet av han vinter.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av mekkern »

Minns at «sulis» hadde en madura også. Eller det var en Cavalcade. Er noen år siden nå.men en v gutta hadde Madura1200
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Suzuki Madura GV1200 gl

Legg inn av rolf-arne »

Er det noe som kan hjelpe med feilsøking , feil er som følger...

Starter ganske greit. Men, går ujamt og skyter.... når motoren er akkurat igangsatt så er det en sylinder som er mye kaldere enn de andre 3 ... ja det er jo en V-4

Nån forslag..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar