FredrikE24 skrev: ↑10 okt 2019, 21:57
Det husker jeg faktisk ikke, men det virker logisk å måtte fjerne den.
Det er tricky å ta av, og montere clutchkurven, bare så det er sagt.
Kan gjerne åpne opp og kjenne på kjedeslakken først. Er mulig det holder å stramme. Om det er mer å stramme på vel og merke.
Vil kanskje ha av clutchkorga for å kjenne på det kjedet og inspisere strammeren der. Ser for meg at jeg må ha verktøyet som REP ROM CD nevner, korgholder og det låseverktøyet som settes i foran. Mulig jeg nå, (etter tips og råd fra deg

) går for:
1. skifte kjølevann
2. skifte plugger
3. sjekke ventilene
4. skifte registerkjedet 112$
5. skifte oljestyrt strammer til registerkjedet 168$
6. skifte oljepumpekjedet 50$
7. skifte oljepumpekjedets strammer 15$
8. skifte registerkjedets slide 58$
Sjekka priser på Max BMW Motorcycles, er nok ikke så langt fra prisene i Norge.
Får se hva vinteren bringer av tid og lyst

...for strengt tatt er nok dette jeg ikke må, ennå...men, hver 75 000km høres igrunn fint ut..om ikke annet for "peace in mind"
Var nettopp nede i dvala og kobla inn GS911 og leste av alle "korta" samt kjørte ABS-ventiler og pumpetest, alt ok.
Satt på Optimate'n/batterliladeren