Hva er DINE turplaner i sommer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Olav K »

Ja folkens, hva tur-planer har du for sesongen 2015?
Hvem hva hvor osv.... hvem kjører du med, hva vil du få med deg og hvor skal du hen

Som jeg har beskrevet på bloggsia mi, er hovedturen i år nedover kontinentet. Få med meg Triumphtreffet "TriDays" i Østerrike, derfra går turen sånn ca via Pass Thurn, Grossglockner, inn i Italia, Stelvio, litt hit og dit... prøve å oppleve Como-sjøen, og deretter jobbe meg vestover......til Annecy i Frankrike, før retur nordover.
Om det skulle bli langvarig møkkavær i vest, er et alternativ å prøve Romania og Transfaragan. Selv om jeg er litt skeptisk til gamle kommuniststater i øst, veier nok Transfaragan Highway opp i massevis :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av TBI81 »

Foreløpig kun løse planer, men det blir på to hjul i år. Europa eller Norge. Noen uker. Akkurat passe konkretisert :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av JK95 »

Hørtes ut som flott tur :prf

Selv blir det neppe noe Europatur, men her er planen, 1. pri skal gjennomføres, 2. pri blir forhåpentligvis gjennomført ;-)

1. pri: MCmessa 2015 6-8 Mars i Lillestrøm, Motormessa i Østersund 30-31 Mai, Gatebil sommerfestival på Rudskogen motorpark 10-12 Juli.
2. pri: Gatebil på Våler 22-24 Mai, Norgestreffet 2-5 Juni i Sandnes, Gatebil på Mantorp i Sverige 12-14 Juni, Gatebil Rudskogen 4-6 September, samt en ren MC-tur sørover, kanskje ned til Oslo-området, og derifra opp Vestlandet til Trondheim igjen? Kunne vært kombinert med Norgestreffet :prop:

Uansett, mye motor, og mye kjøring :yeyeye :prop: :twisted

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av freddy123 »

Planen i år blir en 3 ukers tur nedover i Europa med en kompis, og mc såklart. Hvor vi kommer til å kjøre osv er enda litt usikkert, tar det nokk litt på sparket når vi er på vei nedover.

Ellers så håper jeg det blir noen helgeturer med mc siden også :) og muligens noen solohelgeturer og en haug med ettermiddagsturer.

Satser også på og ta en tur innom gatebil sitt hovedrtreff 10-12juli.

Men først må vi bli kvitt snøen for det klør noe jævlig etter å få kjørt litt igjen :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ojda »

Tja, sommerferien blir Europa igjennom Østerrike, Italia, Slovenia og Croatia.
Og kansje en svipp inn i Montenegro. Har satt av 4 uker i år, så det blir litt bedre tid en tidligere.

Blir garrantert en tur med "oldboyslaget" til Sjusjøen og selvfølgelig Prehøstturen.

En Nordovertur er også i emninga, sammen med andre Tigere + annet grums :vs

Så må jeg jo bare innstille meg på å kjøre bak BusaTrond så ofte jeg har mulighet,
å passe på at han ikke kjører "Bajas" :lol

Så en tur Vestpå for å spandere en godøl (har finni en riktig bra en) på Kanten (men det vet han ikke noe om) :lol

Selvfølgelig de vanlige Harryturene og annen småsyssel.

Joda, 2015 skal nok gå det året å. :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Snikendeugle »

Ingen store turer planlagt. Jeg tror det blir mer dags/helgeturer i så fall. Etter turen i fjor er jeg litt "mettet" og lommeboken er fremdeles preget :P

Jeg liker generelt sykkelkjøring på sommeren, samme hvor, så jeg skal nok få nok glede av sommeren uansett!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ojda »

Snikendeugle skrev:Ingen store turer planlagt. Jeg tror det blir mer dags/helgeturer i så fall. Etter turen i fjor er jeg litt "mettet" og lommeboken er fremdeles preget :P

Jeg liker generelt sykkelkjøring på sommeren, samme hvor, så jeg skal nok få nok glede av sommeren uansett!
Jøss :-k Gjorde du noen gravide nedi der eller :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av mortenolb »

Så mye som mulig, men ser ut til å måtte bli så lite som mulig. Har 7000km igjen til neste storservice, og den har jeg rett og slett ikke råd til, og kommer ikke til å få råd til i løpet av året. Jeg kommer til å slite med den vanlige servicen etter 1000km.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Snikendeugle »

ojda skrev:
Snikendeugle skrev:Ingen store turer planlagt. Jeg tror det blir mer dags/helgeturer i så fall. Etter turen i fjor er jeg litt "mettet" og lommeboken er fremdeles preget :P

Jeg liker generelt sykkelkjøring på sommeren, samme hvor, så jeg skal nok få nok glede av sommeren uansett!
Jøss :-k Gjorde du noen gravide nedi der eller :lol
:-)å
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Det er lett og ha planer og drømmer, men jeg skal forsøke og holde en litt edruelig fremtoning her av hva jeg faktisk tror kommer til å skje til sommeren med tanke på turer etc.

Det jeg er 100% sikker på når det kommer til turplaner er at jeg i løpet av juli skal en tur til Molde til min familie. Dog blir det en real omvei denne gangen og mest sannsynlig med en overnatting. Nøyaktig hvor vet jeg ikke ennå.

Jeg kommer også garantert til å ta meg en eller flere overnattingsturer til Sverige. Har ikke bestemt nøyaktig hvor ennå, men jeg lengter etter å kjøre nye steder jeg ikke har vært før.

Ellers så blir det jo garantert en drøss av dagsturer rundt om...

Det jeg IKKE er 100% sikker på med som ligger og ulmer er en Alpetur sammens med Olav K. Jeg har også lekt litt med tanken om å ta en kjøretur til København og kjøre vestkysten av Danmark hjemover og ta båten over. Jeg har også tenkt litt på en tur til Gdansk etc.

Det jeg vel er ganske sikker på er at det kommer til å bli mange turer små som store sammens med Cutless. Han bor jo ikke langt unna meg og vi kan jo begge skryte av klin nye sykler i år. Jeg fikk jo min like før sesongslutt, men han får vel sin ganske snart vil jeg tippe (Ducati Hypermotard 821). Vi kjører også stil. Svart matt med røde detaljer. På en måte like sykler, men på den annen side ikke. Så detta blir artig!

Alt under 20.000km. til sommeren ser jeg på som nederlag :thumleft

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av gorbys »

Har prata med en kompis om å reise til Lofoten i sommer. Ellers tar eg det som det kjem. Satser på mykje crosskjøyring og håper eg kan få prøve sv'n på bane :-)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av evike »

De turene som står på lista nå er:
* MC-campen i Danmark/Kolind, i pinsen.
* Årets MC-ferie som går ned Tyskland (vet ikke helt om det blir ned Danmark eller båt til Kiel for å spare på tida), en ukes permanent base i St.Johann im Pongau, som ligger ved foten av Grossglockner og har en perfekt beliggenhet for dagsturer i alle retninger (Italia, Sveits, mer Østerrike, Hitlers ørnerede, alper opp og ned, få tid til taubane, grottebesøk og litt avslapning og så hjem igjen. Med andre ord litt kortere enn tidligere års ferie, men mer avslappet.
* Den obligatoriske turen til Tors MC i august.

++ Det blir selvfølgelig litt ekstra her og der, som f.eks. i fjor da vi fant ut at vi skulle en svipptur (fra Tønsberg) til Løten for å kjøpe 2 bøker. Noen treff i Sør-Norge klarer vi nok også, både som gjester og besøkende.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:De turene som står på lista nå er:
* MC-campen i Danmark/Kolind, i pinsen.
* Årets MC-ferie som går ned Tyskland (vet ikke helt om det blir ned Danmark eller båt til Kiel for å spare på tida), en ukes permanent base i St.Johann im Pongau, som ligger ved foten av Grossglockner og har en perfekt beliggenhet for dagsturer i alle retninger (Italia, Sveits, mer Østerrike, Hitlers ørnerede, alper opp og ned, få tid til taubane, grottebesøk og litt avslapning og så hjem igjen. Med andre ord litt kortere enn tidligere års ferie, men mer avslappet.
* Den obligatoriske turen til Tors MC i august.

++ Det blir selvfølgelig litt ekstra her og der, som f.eks. i fjor da vi fant ut at vi skulle en svipptur (fra Tønsberg) til Løten for å kjøpe 2 bøker. Noen treff i Sør-Norge klarer vi nok også, både som gjester og besøkende.
Dere får gi fra dere et pip når dere drar til Danmark. Regner med dere kjører forbi Fredrikstad da?
Mulig jeg slår meg med. Om ikke helt til danmark så vertfall et stykke nedover. Så sant jeg slipper å kjøre E6 hele veien, for DET gidder jeg ikke, hehe.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Flanker »

Det eneste som er bankers så langt er Smia MCs høsttur i august... En 3-dagers seanse over Haukelifjell, ned igjennom Ryfylke, ferge til Lysebotn, over Suleskard og hjemover igjen.
Men det blir uten tvil flere, ikke minst dagsturer. Og så skal jeg minimum ha et par turer til med overnattinger... Sommerferieplanene er heller ikke spikret enda, og de legger litt av grunnlaget for hva som er mulig å få til på MC-fronten.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Orion »

Min første MC-sesong, så tar det litt som det kommer. Tipper det blir mye prøving og feiling i begynnelsen angående hva slags utstyr en bør ha med seg osv.

Av konkrete planer kan det nevnes banekjøring (førerutvikling), Nordsjøvegen, Trollstigen og en tur te Estland. I tillegg til MC-treff og sikkert mange spontanturer ilag med andre som kjører sykkel. Tar sikte på en trygg og opplevelsesrik sesong, med fokus på kjøreferdigheter og selvutvikling. :P :p Satser også på å lage noen kule MC-videoer og treffe nye kompiser.

Svar