Hva er DINE turplaner i sommer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Flanker »

Da er turplan nr. 2 klar, og med turplan mener jeg noe med overnatting. Dagsturer er ikke noe jeg gidder å planlegge så voldsomt. 14-16 mai skal jeg lufte kjerringa, sykkelen og meg selv... Leilighet og hotell er allerede booket!

Dag 1: Berger - Sigdal - Haglebu - Gol - Hemsedal - Lærdalsøyri (Lærdal Ferie- og Fritidspark)
Dag 2: Lærdalsøyri - Årdalstangen - Tindevegen - Lom - Valdresflye - Beistostølen (Radison Blu Beitostølen)
Dag 3: Beitostølen og hjem via E16, Tyristranda og Skaret

Skulle bli drøyt 80 mil, og så var det bare å finne siden der man bestiller fint vær! Booking.com hadde det ikke, nemlig :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av AJ »

En kjempetur det der, Flanker :thumleft
Har kjørt denne "løypa" flere ganger og stortrives hver gang.
Lærdal Ferie- og Fritidspark er også et ypperlig sted og overnatte.
Flanker skrev:Da er turplan nr. 2 klar, og med turplan mener jeg noe med overnatting. Dagsturer er ikke noe jeg gidder å planlegge så voldsomt. 14-16 mai skal jeg lufte kjerringa, sykkelen og meg selv... Leilighet og hotell er allerede booket!

Dag 1: Berger - Sigdal - Haglebu - Gol - Hemsedal - Lærdalsøyri (Lærdal Ferie- og Fritidspark)
Dag 2: Lærdalsøyri - Årdalstangen - Tindevegen - Lom - Valdresflye - Beistostølen (Radison Blu Beitostølen)
Dag 3: Beitostølen og hjem via E16, Tyristranda og Skaret

Skulle bli drøyt 80 mil, og så var det bare å finne siden der man bestiller fint vær! Booking.com hadde det ikke, nemlig :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av DrGreve »

Hovedturen i år går nok til Norgestreffet på Lutsi ved Sandnes, og vurderer sterkt å kombinere det med en Lindesnes-Nordkapptur når jeg først er så langt sør.
Å legge ut om rutevalg her blir for omfattende til at dere gidder å lese hele innlegget, men som øyværing fra Helgelandskysten, er det vel ingen overraskelse at kystlinjen blir prioritert.
Ellers, så blir det de vanlige turene opp og ned kystriksveien, en tur eller 2 over Villmarksveien/Røssvatnet og en rundtur i Vesterålen og Lofoten blir det sikkert også, som vanlig :)
Og så håper jeg på et gjensyn med Ojda, Busatrond, Arctic Tiger og Jompa og kanskje andre som jeg enda ikke har møtt.
Sommeren 2014 var jo innertier sånn værmessig sett, og kanskje man er like heldig i år også..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Busa Trond »

Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av DrGreve »

Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det meste :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ojda »

Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg :lol
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite :vs :thumleft
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ArcticTiger »

DrGreve skrev:
Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det meste :thumleft
ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg :lol
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite :vs :thumleft
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc :thumleft
Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:
DrGreve skrev:
Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det meste :thumleft
ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg :lol
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite :vs :thumleft
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc :thumleft
Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.
Da MÅ dere komme innom meg, kan ikke tilby dere Mekka, men mine døtres senger.
( ingen av dem bor hjemme)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ojda »

Jompa skrev:
ArcticTiger skrev:
DrGreve skrev:
Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det meste :thumleft
ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg :lol
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite :vs :thumleft
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc :thumleft
Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.
Da MÅ dere komme innom meg, kan ikke tilby dere Mekka, men mine døtres senger.
( ingen av dem bor hjemme)
Fillern! (1 spøk er vel lov :-)å )
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...

https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette en mc vei som annbefales?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...

https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette en mc vei som annbefales?
Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gang

Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...

https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette en mc vei som annbefales?
Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gang

Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det :prf
*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...* :skriver

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...

https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette en mc vei som annbefales?
Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gang

Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det :prf
*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...* :skriver
Og om du zoomer inn på Hauge i Dalane, så finner du en mindre vei (Fv33) som går nærmere kysten, og kommer innpå 44 ved Åvendalsvatnet. Den skal ha et lite stykke grus, men ikke noe som skal skremme oss fra å kjøre der :prf
Edit: la inn veinummer på den alternative veien
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Haymaker »

Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Da er det bare å si ifra. Hiver meg kjapt rundt her også.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...

https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette en mc vei som annbefales?
Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gang

Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det :prf
*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...* :skriver
Og om du zoomer inn på Hauge i Dalane, så finner du en mindre vei (Fv33) som går nærmere kysten, og kommer innpå 44 ved Åvendalsvatnet. Den skal ha et lite stykke grus, men ikke noe som skal skremme oss fra å kjøre der :prf
Edit: la inn veinummer på den alternative veien
Jøss... takk for den :thumleft

Har planer om (som vanlig) en tur til Molde da jeg har familie der og skal være der opp en ukes tid i juli og tenkte i den forbindelse og ta en liten omvei langs sørlandet for der har jeg faktisk aldri kjørt før. Slik ser den foreløpige ruten ut:
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&di ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg får ikke lagt inn ruten over sognefjellet da dette ikke er mulig med google maps nå, men målet er å kjøre over sognefjellet og videre over strynefjellet/Dalsnibba/Geiranger/Trollstigen. Mulig jeg også legger turen innom Aursjøvegen før jeg avslutter reisen i Molde. Har kjørt der en gang for mange år siden med bil og der er det jaggu meg flott. :thumleft

Svar