Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Forc »

Ble en hyggelig tur med Sakkle i kveld rundt maridalsvannet. Takk for turen! Satser på at det blir en bra tur i morra og. Gøy å få kjørt litt med noen andre. Takk for turen!
Maridalen09072019.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Forc »

Siden det ser ut til å være en del som ønsker å kjøre sammen tenkte jeg vi kunne gjøre det litt enklere (for de som bruker Discord iallefall) og lage en egen discord-server for avtaling av kjøring. (Ikke alltid jeg husker å lese PM's f.eks).

Hvis admins ikke har noe imot det så kan de som vil joine discord-kanal her: https://discord.gg/eUjFBuS og avtale kjøring seg imellom ved behov uten å måtte vente på at PM evt blir lest. Hvis admins mot formodning skulle ha noe imot det sletter jeg discord-kanalen og fjerner linken. :)

kimkop
Innlegg: 22
Registrert: 01 apr 2019, 19:22
Motorsykkelen din: Husky 701

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av kimkop »

Forc skrev: 11 jul 2019, 15:47 Siden det ser ut til å være en del som ønsker å kjøre sammen tenkte jeg vi kunne gjøre det litt enklere (for de som bruker Discord iallefall) og lage en egen discord-server for avtaling av kjøring. (Ikke alltid jeg husker å lese PM's f.eks).

Hvis admins ikke har noe imot det så kan de som vil joine discord-kanal her: https://discord.gg/eUjFBuS og avtale kjøring seg imellom ved behov uten å måtte vente på at PM evt blir lest. Hvis admins mot formodning skulle ha noe imot det sletter jeg discord-kanalen og fjerner linken. :)
Støtter ideen om discord-kanalen. Høres litt lettere ut :)

vm91
Innlegg: 54
Registrert: 14 aug 2018, 23:52
Motorsykkelen din: PGO

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge(meldingsliste).

Legg inn av vm91 »

Snikendeugle skrev: 26 aug 2013, 15:09 I Aurskog, ikke langt unna Lillestrøm og Oslo holder jeg til. Kjøres når det kan! :) Akuratt nå sparer jeg dekket litt til jobbkjøring inntil jeg får lønning, heh
Vært med på turer flere ganger med andre mcsidister innen den relativt korte perioden jeg har hatt lappen. Kjører gjerne "inspirert", men har ikke problemer med å holde litt i tøylene :p
Hei,

Jeg fikk lappen for en uke siden og skulle gjerne tatt noen turer med andre mcsidister.. Er det noen grupper du er medlem av? Jeg holder til i Oslo

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Snikendeugle »

Gammel sitering der 😁 Bor i Oslo nå.
Jeg kjører bare litt løst og fast for tiden. Begynner å kjenne en del med mc som jeg melder/blir meldet på om jeg vil kjøre sammen med noen. Ingen faste grupper altså, men jeg er ikke vanskelig å be :)

Det er litt liten tid til kjøring nå før neste helg hvor jeg skal på Rudskogen-arrangement, men etter den tid åpner det seg nok litt mer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Sakkle »

Forc skrev: 11 jul 2019, 15:47 Siden det ser ut til å være en del som ønsker å kjøre sammen tenkte jeg vi kunne gjøre det litt enklere (for de som bruker Discord iallefall) og lage en egen discord-server for avtaling av kjøring. (Ikke alltid jeg husker å lese PM's f.eks).
Veldig bra idé. Har tenkt tanken flere ganger men aldri fått fumlet meg til å poste... :lol
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av BlåBil »

30 år ung gutt fra Oslo som har kjørt tung sykkel siden 2012. Blir gjerne med et par kveldsturer i Oslo og omegn!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av AJ »

BlåBil skrev: 12 jul 2019, 01:14 30 år ung gutt fra Oslo som har kjørt tung sykkel siden 2012. Blir gjerne med et par kveldsturer i Oslo og omegn!
Da er du ført opp på lista :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

En slik liste er veldig god og ha, men bakdelene med denne listen er at den i stor grad kun blir oppdatert i form at medlemmer som legger seg til i listen. Jeg tror ikke at de som har mistet interessen eller har funnet andre jaktmarker poster her for å melde seg av listen i like stor grad.

Det gjør at man ved å sende PM til alle på listen oppført her i tråden gjør at veldig mange ikke leser PMen som dem får. Viktig at man er klar over dette.

Det er ikke alle som er aktive i forumet selv om dem er medlemmer. Derfor hadde det vert bedre om disse meldingene ble sendt til epostadressen som ble oppgitt under registrering da det er vesentlig større sjans for at denne blir lest. Hvis vedkommede får forespørsler på epost han ikke vil ha, kan personen gå inn i forumet og melde seg av listen for å slippe slike forespørsler.

Hvordan dette skal fikses i praksis er jeg usikker på, men hovedformålet her er egentlig bare å gjøre folk oppmerksomme på at medlemmslistene ikke er veldig oppdaterte. Jeg kan evt. Se om jeg kan finne noen eksterne løsninger som det kan linkes til som har slik funksjonalitet.

Jeg sendte nemlig for noen år siden en PM til alle i tre forskjellige lister. Sikkert 20-30stk. Medlemmer. Jeg fikk kun svar fra 5-6 medlemmer. Jeg fikk ett par svar til fra andre etter noen uker og resten fikk jeg aldri svar fra.

Så det er ingen optimal løsning slik det er i dag, men den er vel god nok, så lenge man er klar over bakdelene :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Snikendeugle »

Discord løsning som er nevnt over her fungerer ganske greit. Da er det i så fall bare aktive folk som ser meldingene. Selv er det ikke sååå viktig for meg at jeg vil melde meg inn i enda en gruppe/annet system, da jeg som regel får kontakt med aktive folk rett på forumet uansett.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 12 jul 2019, 10:43 Discord løsning som er nevnt over her fungerer ganske greit. Da er det i så fall bare aktive folk som ser meldingene. Selv er det ikke sååå viktig for meg at jeg vil melde meg inn i enda en gruppe/annet system, da jeg som regel får kontakt med aktive folk rett på forumet uansett.
Er enig i det, men jeg skrev dette for at de som sender til medlemmer via slike grupper eller PM generelt at svar fra mange ofte uteblir grunnet at dem sjelden eller aldri besøker forumet. :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av AJ »

@Bjerknez:
Denne lista er selvfølgelig langt fra å være noen optimal løsning. Den er enkelt og greit hva den er, en helt enkel liste, som lever sitt eget liv uten oppfølging fra forumadmins side enn å føre opp medlemmer som vil stå på lista.
Noen "vasking" av lista for å fjerne inaktive medlemmer blir ikke gjort, med mindre medlemmer som ønsker seg fjernet tar kontakt og ber om det.

Jeg tror vi har flere tilfeller hvor folk har funnet hverandre ved hjelp av lista. Det er bra! Så får man glatt overse de som ikke har interesse av å svare. Et nettforum som dette, så vel som svært mange Facebooksider for MC-folk har sin egen dynamikk ved at mange kommer, er aktive en stund, for så å forsvinne. Mens andre forblir aktive i årevis.
Og lister som denne vil naturlig nok også bære preg av dette.

Til de som evt. forventer oppfølging av en slik liste utover å legge til brukere som ønsker å stå på lista, så kan jeg klart og tydelig gi beskjed om at det kommer vi ikke til å gjøre.
Hadde vi vært en del av en profesjonell virksomhet ville saken selvfølgelig stilt seg annerledes med de ressurser en da ville hatt til rådighet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Forc »

Synes denne tråden/lista fungerer veldig bra jeg. Etter en post der har jeg nå kjørt MC med Sakkle, Snikendeugle og LuiBen.

Setter stor pris på at den eksisterer, som ny motorsyklist er dette veldig praktisk da det helt klart er morsommere å ha noen å kjøre med. Om lista i førstepost er så veldig oppdatert har ikke noe å si for min del, jeg fikk respons fra de som faktisk er aktive pr. nå på min post i tråden og fikk PM's fra disse og tok videre kommunikasjon over SMS/tlf og møtte opp på passende sted.

AJ, du kan gjerne føre meg opp på førsteposten forresten.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av AJ »

Takker for hyggelig tilbakemelding, Forc. Noe jeg setter pris på :thumleft . Det er jeg sikker på at trådstarter Kawagutten også gjør :) .

Da har jeg ført deg opp under Oslo, Akershus og omegn.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 12 jul 2019, 12:28 @Bjerknez:
Denne lista er selvfølgelig langt fra å være noen optimal løsning. Den er enkelt og greit hva den er, en helt enkel liste, som lever sitt eget liv uten oppfølging fra forumadmins side enn å føre opp medlemmer som vil stå på lista.
Noen "vasking" av lista for å fjerne inaktive medlemmer blir ikke gjort, med mindre medlemmer som ønsker seg fjernet tar kontakt og ber om det.

Jeg tror vi har flere tilfeller hvor folk har funnet hverandre ved hjelp av lista. Det er bra! Så får man glatt overse de som ikke har interesse av å svare. Et nettforum som dette, så vel som svært mange Facebooksider for MC-folk har sin egen dynamikk ved at mange kommer, er aktive en stund, for så å forsvinne. Mens andre forblir aktive i årevis.
Og lister som denne vil naturlig nok også bære preg av dette.

Til de som evt. forventer oppfølging av en slik liste utover å legge til brukere som ønsker å stå på lista, så kan jeg klart og tydelig gi beskjed om at det kommer vi ikke til å gjøre.
Hadde vi vært en del av en profesjonell virksomhet ville saken selvfølgelig stilt seg annerledes med de ressurser en da ville hatt til rådighet.
Bare for å utdype:
Jeg skrev ikke dette for å kritisere dagens løsning, men for å gjøre brukere oppmerksomme på bakdelene ved en slik løsning, samt komme med noen luftige ideer om hvordan det kunne blitt gjort bedre.

Jeg er klar over at slike løsninger ikke er tilgjengelig ut av boksen ved slike forum og jeg er også klar over en evt. Merkostnad.

Jeg mener uansett, at man ikke bør notorisk avfeie alle forslag til forbedringer, selv om forslagene innebærer en merkostnad. Kostnadene bør ikke være store og noen ganger kan enkelte forslag gjøre at medlemmer blir mer aktive. Ikke mine forslag, men forslag generelt. At enkelte ting koster noen slanter må man i enkelte tillfeller bare regne med tror jeg. Å da tenker jeg ikke isolert sett på dette forslaget. Noen ganger kan det være en god ting å investere en slant for å øke brukeropplevelsen og ikke minst for å skille seg ytterligere ut i positiv grad i forhold til andre forum :)

For poenget med akkurat dette forslaget er at man får en mer oppdatert liste som IKKE krever oppfølging.

Dette var som nevnt bare et lite forslag til forbedring, hvor jeg også tilbød meg å se på muligheter, men da dropper jeg det. Helt greit. :)

Keep up the good work anyway :thumleft

Svar