Treff og bilder 2006

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Ja, så var det tid for årets Trollrally. Tok meg fri på fredagen fra jobb for å kunne bruke dagen til å kjøre til Fyresdal.
Alt blei pakket og gjort klar på torsdag. Litt ekstra pakking denne gangen, for a mor skulle være med.
Våknet tidlig på fredag, og blei litt betenkt....for ute regnet det ganske kraftig. Det blei en lang frokost og noen ekstra kopper med kaffe, for å håpe på lysere vær.
Kl. halv ti holdt det opp med regnet. Da var det bare å sale på, og komme seg i veg.
Turen gikk via Sande - Kongsberg - Notodden - Seljord og til Fyresdal.
Det var for det meste oppholdsvær på turen oppover, bare noen små regnbyger. De varte skjelden mere en 10 min.
Første stopp var Kongsberg, for en liten strekk og noe å drikke. Så gikk turen videre mot Notodden. Der var det tid for en polferd...
Neste stopp blei Seljord. Her var det mat og øl som skulle sikkres.
De siste milen gikk sakte. Mye veiarbeid og nylagt våt asfalt. Hadde en slipp i en sving, og det var nokk for meg. Farten gikk betydelig ned. Fikk følge av et par - tre andre sykkler. De likte tydelig vårt bedagelige tempo, og holdt seg bak.
Så var vi endelig framme ved Trollrally...
Bilde
Bilde

Det er ingen tvil...Vi var kommet til rett plass

Bilde

I innmeldingen gikk det raskt. Fikk på epost en ferdig utfylt innmeldingsblankett. Jeg bare førte opp passasjer før jeg dro, og på 1 2 3 så var det gjort. Et smart tiltak. Og de som stod i innskjekkingen var kjempefornøyde.

Bilde

Leiren la jeg på samme plass som i fjor. Det var ikke trangt om plassen her i skogen.
Fredagskvelden blei en fin kveld. Regnet og skyene forsvant utover natten. En liten ruslerunde i området er obligatorisk. Men etter som det ble mørkere på kvelden, blei det campen vår som ble basen. Var nede og bivånte livet rundt senen senere på kvelden.

Lørdagen kom med masse blå himmel og sol. Ja det var som en drøm. Alt det grå triste været på fredag var forsvunnet gitt.
Dagen gikk med til å rusle rundt og se etter kjente...
En tur på stranden blei det også, for et skikkelig Trollbad...

Bilde
Bilde

Nybadet og klar for resten av hælga...

BildeBilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Lørdag er også handle dag. Måtte ta jokerturen i år for mere bonkring. Køen var til tider lang i butikken, for og ikke snakke om den rekken med tørste Trolldeltakere på stien der inne i skogen...

Bilde
Bilde

Det var noen spenstige karer som klarte det kunststykket å balansere på en masse ølkasser......Men seiern gikk til en jente. Mener å huske at hun klarte 22 kasser..

Bilde

På lørdagskvelden dukket Trollet opp som vanlig, og delte ut priser.
Det er mange priser, både lengste kjørte dame, herre, 125ccm. Eldste sykkel , deltaker, Ølkasseklatrer og tautrekkingskonkuransen. Største klubb osv.
Det var en økning av antall deltakere fra i fjor, Ca 1150 personer og 1000 sykler.

Så fortsatte det med musikk og dans utover kvelden og natten

Søndag......Den lyden jeg våknet til likte jeg lite. For å gjøre historien kort...Så mye regn som vi hadde på søndag, og på veien hjem har jeg ikke opplevd før. Ja til og med veiene forsvant jo der i Telemark.
Ja det var så dårlig at jeg ikke orket å ta bilde av det...

Men sum a sumarum, Det var en flott treff, mange nye bekjentskaper er det blitt, Og den nydelige lørdagen veier opp for det regnet som kom søndag..

- Det blir flere Troll på meg-
Sist redigert av rogg den 19 nov 2006, 19:24, redigert 1 gang totalt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Flotte reportasjer, rogg! :thumbleft: Må vist se meg til å dra meg rundt på noen treff etterhvert, jeg også. Men det blir nok ikke før neste år, sessongen er på hell... :cry:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ja, det nærmer seg vinter for hver dag som går og kveldene blir kortere. Trøsten er at for hver dag som går, blir det en dag mindre til neste sessong starter.
Du får ta deg noen turer på treff. Enten liker man det, eller så liker man det ikke.
Jeg har mye glede av å dra på noen treff.....

Kanskje vi sees....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Tok litt tid, men de fleste har vel på en eller annen form fått referat fra norgestreffet i år.
Det jeg kan si om det er, at så mye regn som vi opplevde på denne turen, skal bli vanskelig å slå. Det regnet jamt hver dag, og det blåste så vi måtte nesten til å bardunere bardunene...
Men vi koste og hygget oss der oppe i trønderlag. Vi traff mange kjente og venner, både fra Trønderlag og NordNorge.
Turen nordover gikk via Gudbransdalen, og der var det til tider livelig. Dalen var fylt med HD'er. Og Vinstra var endeplassen for disse. Vi, derimot stoppet på Dombås for å ta på regnklær. De var forøvrig ikke av før etter tre dager. Da var vi kommet oss sørover til Røros.
Her kommer noen bilder fra årets Norgestreff.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...

Hvis det er flere som vil dele bilder fra treff de har vært på, så er det bare å legge inn her...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

rogg skrev:Håy...

Hvis det er flere som vil dele bilder fra treff de har vært på, så er det bare å legge inn her...
Håy..
Om det ikke legges inn bilder, går det å legge inn en link til hjemmesider, der det er bilder fra treff/Turer
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar