MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av SheDevil »

ArcticTiger skrev::thumleft Vintern kom visst tidlig iår, det ble en skikkelig PMS-tråd detta :knegg :lol
Her er det vel ingen som har PMS eller noe annet, er det? :roll

Godtvoksen har sagt ved tidligere anledninger at han liker å erte....
Tror han erter....nå også......det er han god på.... :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Men hvis det blir mc-messe i Porsgrunn, og folk vil samles da, så er det vel ikke nødvendig at dette treffet blir i Porsgrunn også. Jeg skrev jo ganske tidlig, at tanken var et reint forumtreff, ikke i forbindelse med en messe, for at det skulle bli mer intimt og større mulighet til å bli kjent med hverandre.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

SheDevil skrev:
ArcticTiger skrev::thumleft Vintern kom visst tidlig iår, det ble en skikkelig PMS-tråd detta :knegg :lol
Her er det vel ingen som har PMS eller noe annet, er det? :roll

Godtvoksen har sagt ved tidligere anledninger at han liker å erte....
Tror han erter....nå også......det er han god på.... :janikk
Undre meg på hvem som erter hvem her.... :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Globe »

@GV: Talerett og forslagsrett har vi alle, men du "turer" ganske så hardt på og veldig direkte opp mot andre med dine forslag og din "tale", synes jeg!

Jeg, for min del, synes et forslag om PMS-Treff er glimrende. Otta, som først foreslått, synes jeg er et godt forslag (uavhengig av km), Hamar er også et godt forslag (fortsatt uavhengig av km), Busa_Trond kommer også med et godt forslag og det forslaget er svært så gjestfritt (og da...fortsatt uavhengig av km), Porsgrunn er også nevnt (aktuelt det også, fortsatt helt uavhengig av KM), jeg inviterer gjerne til dette her i Trondheim også, bare så det er notert!

Synes vi lar forslag og diskusjonen rundt PMS-treff fortsette, kanskje noen andre har synspunkter og forbehold som kan hensyntas, før vi finner et sted som flest mulig kan se som et mulig reisemål. De fleste som til nå har uttalt seg, har vel "plassert" sine forbehold og synspunkter relativt greit, noen klarere enn andre, men en viss idé er det mulig å registrere virker det som!

En ting er ihvertfall sikkert, fra min side, PreHøstTur 2012 blir planlagt på samme måte som PreHøstTur 2011 (nevner det i og med at dette "arrangementet" ble tatt med i en tidligere uttalelse her som noe som visstnok ikke tar nok hensyn til medlemmene utover trøndelag og sentrale østland) . 90 % av rute settes, og treffsted og stoppsted velges, før "forslag" legges ut. Greiere slik da man velger Kan/Kan ikke, Vil/vil ikke ut i fra et gitt utganspunkt. Og når man lager et arrangement sammen med og for personer som liker å kjøre på tur, så vil jeg tro at turen til og fra slike treff og arrangement inngår som en del av gleden ved deltagelse, og ikke som prakk og heft. Så hvor går PreHøstTuren 2012?...hmmm...ja det skal kartboka få komme med forslag til...og vil bli presentert her......i god tid før sesongstart 2012, slik at man kan vurdere og planlegge med eventuell deltagelse :thumleft


Hva gjelder PMS-Treff...så er det veldig bra at noen bidrar med slike treff-forslag, veldig bra!! :=D> :=D>


By The Way: For mitt vedkommende......PMS-treff i Tromsø er også et godt forslag (fortsatt helt uavhengig av km) ;e

Kan jeg, kommer jeg......!

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:@GV: .... men du "turer" ganske så hardt på og veldig direkte opp mot andre med dine forslag og din "tale", synes jeg!
Dette er din subjektive opplevelse av min argumentasjonsmåte, og din opplevelse av meg kan jeg ikke endre på. Dog kan jeg be deg være litt mer presis i din negative karakterisering av meg og utdype det mer direkte og konkret, for jeg er ikke helt sikker på hva konkret du sikter til og hva du legger i karakteristikken. Du generaliserer også alle mine kommentarer, på en måte som ikke oppleves særlig positiv. Strengt talt så er vel det å karakterisere hverandres innlegg litt usaklig. Spesielt fra en moderator.

Globe skrev:... når man lager et arrangement sammen med og for personer som liker å kjøre på tur, så vil jeg tro at turen til og fra slike treff og arrangement inngår som en del av gleden ved deltagelse, og ikke som prakk og heft.
Nå velger jeg å ture direkte opp mot deg også Globe...

Du hevder også at antall km tur til og fra et arrangement ikke har noen betydning, da er det meg fortsatt en stor gåte hvorfor ikke en kan ta hensyn til at det betyr noe for noen. Starter PreHøstTuren 2012 på Otta som sist så må jeg reise to dager til Otta og det samme tilbake, til sammen fire dager. Nå har jeg bare fem ukers feie i året og ikke to måneders lærerferie, og da betyr faktisk fire ekstra feriedager noe... ;e

PreHøstTuren ble vel heller ikke laget i fellesskap med alle forumdeltakere som liker å kjøre på tur? Jeg vil anta den var laget i fellesskap med folk fra sentrale Østland og Trøndelag, og følgelig var den også preget av det. Fakta i saken er at det var vel ikke så mange med på turen fra Agder fylkene og Rogaland? Og det kan vel kanskje hevdes at det trolig har en sammenheng. Jeg registrerte at det var andre en meg som ønsket annet og mer sentralt stedsvalg for turen, uten at det fikk noen respons. Det ble totalt neglisjert.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Svein2 »

Snikkeren: Jeg skal på ingen måte blande meg i opplegget ditt, men skulle det bli Hamar
er det sikkert mulig å få til ett lite opplegg med Old Bikers MC, besøk og "oppvarming" i klubbhuset,
en liten guiding i løpet av helga eller noe i den duren.
Det skal også sies at Hedmark i januar, antagelig under -20 gr. ikke akkurat føles som verdens navle. :b_c:
Skal kaste ut ett annet forslag også, hva med båten til København eller Kiel. :cheers

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

-20 er jeg vant til. Og det er jo bare å kle seg godt. :thumleft

Å treffe Old Bikers MC høres ut som en god idè. Kanskje en gyllen mulighet til å hanke inn noen flere medlemmer til MCsiden?

Angående båt tenker jeg at det gjerne blir for stort i forhold til mine hva jeg hadde tenkt i forhold til treffet. Har også en treffkonkurranse i bakhodet som blir vanskelig å gjennomføre på Kielfergen eller danskebåten.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg kaster også ut et forslag til, hva med litt senvinters så tar vi det i Toscana.... :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Tenker du på Toscana som i Italia, eller i "Toscana"?

Å reise til Italia denne vinteren blir nok for tøft for økonomien vår, så det går ikke for min del.

Men det går jo an å lufte idèen om en Italiatur i en egen tråd. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av MaxTron »

Da æ leste første innlegg i denne tråden syntes æ det var en glimrende ide og en topp mulighet til å bli mere personlig kjendt med flere her på forumet!!

Etter å ha lest gjennom hele tråden har æ liksom mista lysten på hele treffet.......
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Det var trist å høre MaxTron.
Tanken med dette treffet var, og er, som du er inne på, å bli bedre kjent med personene bak nicket.

Håper du fortsetter å følge med på tråden likevel. Kanskje du får lysten tibake etterhvert. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37864
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev:Da æ leste første innlegg i denne tråden syntes æ det var en glimrende ide og en topp mulighet til å bli mere personlig kjendt med flere her på forumet!!

Etter å ha lest gjennom hele tråden har æ liksom mista lysten på hele treffet.......
Litt, skal vi si... "hard" ordveksling i tråden bør ikke legge noen demper på initiativet! Håper dette PMS-treffet kan komme i stand.
Alle i "det store VI", dvs. de av medlemmene her på MCsiden.no som engasjerer seg, kan ikke få viljen sin igjennom.
Jeg synes for øvrig "vi" er en grei formulering for MCsiden.no som sådan og det fellesskapet forumet er. Idéen og forslaget er det trådstarter som "eier" og sånn sett synes jeg også det er helt greit at han foreslår og til slutt bestemmer treffsted, ut fra egne vurderinger, men gjerne også basert på argumenterer han overbevises av.
Så får de av fellesskapet som ønsker å delta enkelt og greit forholde seg til dette.

Sånn er det med Evike-treffet, var også sånn på Randsfjordentreffet, "Late-som-Toscana"-samlingen, PreHøst-turen... Og sånn er det med Norgstreff, Trollrally, Torsträffen, MC-messer, osv. osv. osv. i det uendelige.

De som ønsker møter opp der det er bestemt at folk møtes.
Og passer det ikke av forskjellige grunner, så... vel, da gjør det ikke det, da... Synd, men sånn er det. For oss alle fra tid til annen.
:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Sånn er det med Evike-treffet, var også sånn på Randsfjordentreffet, "Late-som-Toscana"-samlingen, PreHøst-turen... Og sånn er det med Norgstreff, Trollrally, Torsträffen, MC-messer, osv. osv. osv. i det uendelige.
Dette stemmer ikke helt AJ. Evike-treffet blir en innbudt til, tidspunktet for når det passer flest mulig blir luftet i forumet. Stedplassering av Norgestreffet avgjøres på demokratisk vis på årsmøtet til NMCU. Og jeg regner med at der er det vanlig demokratiske organisatoriske spilleregler.

Jeg tar til ettertrening at dette er annerledes her på mcisiden.no og du/andre skal få slippe mine stedsforslag under andres tråder. Det er massevis av andre MC-treff i landet, også for oss i Agder-fylkene og Rogaland.

Jeg har i alle fall mistet totalt lysten på et PMS-treff etter den dårlige mottakelse mitt engasjement og min interesse for treffet har fått. Kan ikke si jeg føler meg så veldig velkommen...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Crinos »

Jeg ser at for min del, så kunne jeg gjerne kjørt relativt langt på sykkelen for å ta et treff "sommerstid", men vinterstid er jeg ikke fult så intresert i å ta lange (kostbare?) turer.

Har absolutt ingenting i mot å kjøre, snarere tvert imot... Men å annkomme et MC treff, etter 10 timer i bil, er ikke det samme som 10 timer på sykkel...

Jeg kunne veldig gjerne tenkt å stille på et MC-siden PMS treff - AVDELING SØR ;e
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Gizmodude »

Av årsaker enkelte her er VELDIG godt kjent med, velger jeg å avstå fra dette treffet ...
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Svar