Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ZZR-Tom »

Ser ut som Yoshimura potter for meg, men eg har ofte feil

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av mekkern »

Kawasaki skrev:Steikje fin potte på den moppen der,du Hvor får man tak i sånne?
Er bare hylsa igjen av X-potta di nå...komplett ny innmat med større diameter og diffusorer.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Rottenikken »

Åssen er Sigdalstrimming, Mekkern?
Veien er viktigere enn målet.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av mekkern »

Amazon uten luftfilter og borra høl i potta- og det veit du godt... :P :p
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av simpson »

Nå har ikke jeg fulgt med på dine prosjekter/sykler, men er det bygget på en XL 600?
Uansett, veldig kult stuk...

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av mekkern »

"light prosjekt" basert på xl 600 ja.

årets prosjekt.muligheter for forbedring er store..A2 lovlig for guttungen..
Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Intruder »

Flink Mekker det............god jul da !!! :bb_p: :-({|= :popcrn :cheers :~|
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Andreas »

mekkern skrev:"light prosjekt" basert på xl 600 ja.

årets prosjekt.muligheter for forbedring er store..A2 lovlig for guttungen..
Bilde
Jeg hadde en Suzuki ZR 50 SK når jeg var 16. Utrolig morro å se hvor lik den ZR`n er denne 450`n :vs Samme design på felger, sete, tank osv. SK har orginalt firekantet lykt med en stygg kåpe, men jeg byttet til rund lykt og instrument fra ZR SL, så min var enda mer lik den større Suzukien du har der :prf

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Dexter »

Er vel på tide jeg bidrar med min...

Her står jeg på Jevnaker og venter på AJ og bakpå. Vi skal starte turen nordover til norges-treffet 2012.
Bilde
Kaffen og termosen må være lett tilgjengelig :knegg
Passer på å alltid ha varmt vann på termosen + annen kald drikke.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Barbarozza »

Synes dere pakker med dere sjukt mye jeg :-D

Jeg har med med meg tankveske av normal format og en Oxford stroppeveske på baksetet. Fordrar ikke svære Hardbags på sidene, ei heller toppboks som forykker balansen på en allerede tung sykkel i lav fart. Og engstelsen for at noe skal ramle av på autobahn i 200 :scratch over det blir det ikke så kult da turbulensen kommer når man ikke kan bøye seg ned pga tankveska.

Jeg har med omtrent dette : et par sko av feks Nike barfoot i svart ( kan brukes overalt siden de er svarte og kan klemmes flate) 2 bukser, gjerne en svart ny, en pen skjorte, 5 T skjorter, 5 boksershorts, 5 par sokker, en supertynn fleece, et sett superundertøy, en hettegenser eller en kul jakke. Regntøy, samt kjøredress og 2 par hansker, et par tynne sommerhansker og par litt tjukkere. Har varmeholker så det går greit. Verktøy, punkteringsutstyr og trykkluft på boks i egne lommer. Toalettutsyr pakker jeg i en plastpose litt rundt der det er plass.

På sommern har jeg stort sett en jeansdress fra Halvarsson som kjøredress i sydeuropa, blir det kaldt trekker jeg bare regndressen over, selv med pent vær. Jeg har foresten en Icon Stryker Fieldarmor vest som har frontplate på brystet, noe av det smarteste jeg bruker, tar av for kald vind og ikke altfor varm. Jeansen har jeg knebeskyttelse under samt på hofta og det er kevlar ned til knæra. Suverent med 40+ varmegrader, litt kaldt på toppene men regnjakka kan jo trekkes på

VISA og MASTERCARD fikser det jeg har glemt, såpepulver kjøper man løst og jeg småvasker underveis. Og jeg bor alltid på små hoteller. Billig og greit uansett hvor du er, inkl frokost, en god seng. Ferdig med telt etter noen år i forsvaret :sk?

Her er meg og biken på Simplon pass ferdig pakka for 16 dager
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Voodoodoo »

Her er min forrige TouRing sykkel, en 00 ZX9r parkert på gamle grensa mellm øst og vest i Berlin. Pakket og klar for 16dager med fører og frue tur retur Kroatia.
Sekken er min og sideveskene til madammen.
Fungerte veldig greit men klart det er en fordel å være langbeina samt ha litt styrke når en må stoppe for bobiler i hårnålene opp mot Stelvio....

Bilde

Hayaen har jeg enda til gode å feriepakke men med 150l vesker og kofferter blir det neppe noe problem.

Det der med angst for å miste toppboks på Autobahn har jeg slutta med etter å ha "cruisa" tur retur Monza med ZZR'n og hatt lange perioder med 250+
Var ikke tegn til trøtthet/slitasje på hverken givibokset eller motech rack etter 40' km
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Barbarozza skrev:Synes dere pakker med dere sjukt mye jeg :-D

VISA og MASTERCARD fikser det jeg har glemt, såpepulver kjøper man løst og jeg småvasker underveis. Og jeg bor alltid på små hoteller. Billig og greit uansett hvor du er, inkl frokost, en god seng. Ferdig med telt etter noen år i forsvaret :sk?
Er alltids ganske mye enklere når man ikke har med seg passasjer...
Og ikke minst når man slipper å drasse på telt, soverposer, liggerunderlag osv. osv.

På lengre turer uten disse tingene vil sykkelen vår være pakket annerledes enn på disse bildene (detaljbilder for de som er interessert i linkene nedenfor):

Bilde

Bilde

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=121688#p121688" onclick="window.open(this.href);return false;

Men så må jeg også få si at jeg synes det er en morsom utfordring, for å si det slik, å pakke for god gammaldags MC-tur. Dvs. med telt og alle de andre tinga for en "sjølbergende" tur uten å være avhengig av hotell, hytter og herberger... ;-)
Og det tror jeg vi har greid å bevise (for oss selv i det minste... ;-) ) på turen vår til Lofoten i år. Ingen uhell med verken sykkel, bagasje, fører og passajer.

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=123759#p123759" onclick="window.open(this.href);return false; (detaljerbilder som viser hva en softbag kan inneholde...)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Barbarozza »

Godt pakka det der for 2 stk Voodoo :D

AJ du pakker heftig :-) Men du har plass da, dog...jeg har jo pakka mye før og blitt mye flinkere, en kompis bruker bare gamle truser på tur og kaster underveis...men jeg er ikke så ekstrem :-k

Men jeg har fordel :[-o< bare noen "løse" venninner så slipper å tenke på så mye annet en meg sjøl.. ok jeg skal se om jeg skaffer meg en liten toppboks da til sommern, men burde bytta ut biken også
Memento mori

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Intruder »

I min alder bruker jeg trusa til det blir bremsespor,regndressen har jeg enda ikke brukt og et billigtelt som antakelig er vanntett som et spindelvev er mye av utrustninga...
Tynt liggeunderlag og gammal sovepose er jeg også innehaver av...
Godt det finnes utleiehytter !! :lol :bananas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Bringisen »

Slik som dette ser min sykkel som oftest ut med last. Jeg kjører som oftest alene på tur og er vant med å gå lange turer i fjellet slik at jeg pakker enkelt og lett.
Jeg har turutstyr som tar liten plass og veier lite og får som oftest plass i koffertene som rommer veldig mye. Liker helst ikke å ha noe surret på sykkelen , selv om noen ganger om jeg skal ha med proviant så blir telt, fiskestang og sovepose lagt på passasjersetet.
Om jeg skulle hatt passasjer med så hadde telt og sovepose blitt surret på sidekoffertene , dette har fungert flott tidligere , passasjeren synes dessuten det er trygt og behagelig med noe å legge armene på :-)
I tankveksen har jeg kamera , mobil og pengebok. Jeg har også en liten veske på styrestangen (se bilde nr. 2) som rommer nøkler og diverse smått.

Bilde

Bilde

P.S Tråden til AJ med hva han har i veskene sine og hva han pakker med seg var fin , jeg kan tenke meg å legge ut noen bilder senere om hva jeg som oftest tar med på slike turer. Utstyrslisten lignet veldig på mye av det jeg også tar med meg :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar