Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av haakeik »

rolf-arne skrev: 12 jan 2022, 23:37 mer detaljer.pdf
da blir det slik kjell -
Fra Vøringsfossen til Dalen vil jeg heller foreslå å kjøre videre til Geilo og så nedover mot Uvdal på RV40 for deretter å ta av og kjøre 37 mot Rjukan og så til Dalen.
Veien fra Hardangerbrua til Odda er ikke så spennede å kjøre og det bruker til tider å være mye trafikk på denne veien, spesielt Bobiler og trailere. Det er ikke rent skjelden at det oppstår trafikk kort på denne veien.
Voringsfossen-Dalen.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av AJ »

Og her ruta fra Vøringsfossen til Bø Camping, foreslått alternativ til Buøy Camping i Dalen:
Vfossen_B.JPG
https://goo.gl/maps/ehVW2r9Yq4Z69NBi8
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av Flattop »

rolf-arne skrev: 12 jan 2022, 22:22
Vågomo bomvei - grus vegen til Lesja. Ukjent bit for meg.. noen tips om veien?
Heilt grei vei å kjøre.

Litt asfalt på begge endene og resten er relativt bred grusveg, med kun litt løs grus hist og pist.

Noe lik Aursjøvegen men bredere.
Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

Flattop skrev:
rolf-arne skrev: 12 jan 2022, 22:22
Vågomo bomvei - grus vegen til Lesja. Ukjent bit for meg.. noen tips om veien?
Heilt grei vei å kjøre.

Litt asfalt på begge endene og resten er relativt bred grusveg, med kun litt løs grus hist og pist.

Noe lik Aursjøvegen men bredere.
Takker

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

utc skrev: 02 feb 2022, 10:32 Forskjellen er bare 80 kilometer på korteste rute. Men jeg skal glatt få det til å bli det tredoble med litt kreativt veivalg. :twothumbs: Så siden det vel skal bedrives litt motorsykling mens man er der så spiller vel 80 kilometer ingen rolle vil jeg tro. Gøy blir det åkkesom :D
8 eller 80 mil - er bare mer morro

Men for vestlandstouren så tenker jeg litt fra treffsted og bakover i tid - så om vi skal ende opp i Dalen så har vi litt bedre tid og det skal stemme ganske godt med

Start fra Trollstigen Camping torsdags morgen , god tid til kjøring og stopp - ei overnatting ved / i nærheten av Gaularfjellet , så til Dalen
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av Solo-rider »

Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg... :mk
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen. :scratch
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

Solo-rider skrev:Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg... :mk
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen. :scratch
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Kystriksveien i Nordland...er ferger... venting på ferge hvor man får prata med andre på tur, andre som kjører,eller har kjørt sykkel.

Nordlandskysten er natur, som snakker til deg, som vil at du stopper,men som lokker deg videre, på jakt etter flere inntrykk.

Vil anbefale, kysten fra Brønnøysund og til Saltstraumen, fylkesvei 812 inn til E6 og så sør over.

Kort inn turen, når som helst, med å ta en av fylkesveiene inn til E6...

Flott tur blir det alltid...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av AJ »

Hele Kystrikseveien kjører jeg mer enn gjerne igjen :twothumbs: !
Men ikke i det været vi hadde på forum tour-treffet i fjor... :[-( .

Derimot når været er på sitt beste så er dette en utrolig flott strekning for oss motorsyklister, uten tvil!
Plages for øvrig ikke spesielt av de mange fergeturene.
Men sånn er det vel med oss østlandsinnlendinger, som ikke forholder oss til ferger sånn i det daglige... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av kjellv »

Solo-rider skrev: 10 feb 2022, 12:06 Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg... :mk
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen. :scratch
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Jeg kjørte kystriksveien nordover til Nesna i 2016 i finvær, og sørover fra Saltstraumen til Fosen i drittvær i 2018. Jeg synes ikke du skal unngå fergestrekninger i det hele tatt. Fergene langs kystriksveien er en opplevelse i seg selv, der du gjerne kan ta med deg fotoapparatet på soldekket og nyte den fantastiske naturen. Det er en udelt god opplevelse synes jeg, og en fin avveksling fra asfalten. Jeg vil også slå et slag for å ta deg god tid. Det har lite for seg å stresse seg fram for å rekke neste ferge, eller følge en stram tidsplan. La kystriksveien ta den tiden den tar, og ta deg tid til å stoppe opp når du føler for det. Legg inn minst en overnatting, gjerne to!
Forumtouren i fjor hadde kystriksveien nordover fra Namsos som hovedmål. Allerede i Namsos tok vi avgjørelsen om at været var ikke på vår side denne gang, og at den flotte Helgelandskysten ikke ville bli den opplevelsen vi var ute etter. I tåke og regnvær har det lite for seg. I slikt vær vi hadde i fjor får man ikke sett eller opplevd noe særlig. Derfor mener jeg det var riktig av oss å velge E6 i fjor. Jeg er ellers veldig glad for at jeg valgte hele Villmarksveien fra Majavatn til Korgen sammen med niko og Tomkrn. Den veien var også en stor opplevelse, selv om været ikke var så veldig bra. Den er absolutt å anbefale som et alternativ den ene retningen.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 10 feb 2022, 22:49 La kystriksveien ta den tiden den tar, og ta deg tid til å stoppe opp når du føler for det. Legg inn minst en overnatting, gjerne to!
Forumtouren i fjor hadde kystriksveien nordover fra Namsos som hovedmål. ----Villmarksveien fra Majavatn til Korgen sammen med niko og Tomkrn. Den veien var også en stor opplevelse, selv om været ikke var så veldig bra. Den er absolutt å anbefale som et alternativ den ene retningen.
Alkkurat som jeg mente å si begynn på kystriksveien og ta den tid du/den trenger , så tar du av mot E& når du må snu sørover....

akkurat som Kjell sier på en annen måte ... og som AJ har helt rett i - godt vær gjør turen til en i vedensklasse. :roll
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av Solo-rider »

kjellv skrev: 10 feb 2022, 22:49
Solo-rider skrev: 10 feb 2022, 12:06 Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg... :mk
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen. :scratch
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Jeg kjørte kystriksveien nordover til Nesna i 2016 i finvær, og sørover fra Saltstraumen til Fosen i drittvær i 2018. Jeg synes ikke du skal unngå fergestrekninger i det hele tatt. Fergene langs kystriksveien er en opplevelse i seg selv, der du gjerne kan ta med deg fotoapparatet på soldekket og nyte den fantastiske naturen. Det er en udelt god opplevelse synes jeg, og en fin avveksling fra asfalten. Jeg vil også slå et slag for å ta deg god tid. Det har lite for seg å stresse seg fram for å rekke neste ferge, eller følge en stram tidsplan. La kystriksveien ta den tiden den tar, og ta deg tid til å stoppe opp når du føler for det. Legg inn minst en overnatting, gjerne to!
Forumtouren i fjor hadde kystriksveien nordover fra Namsos som hovedmål. Allerede i Namsos tok vi avgjørelsen om at været var ikke på vår side denne gang, og at den flotte Helgelandskysten ikke ville bli den opplevelsen vi var ute etter. I tåke og regnvær har det lite for seg. I slikt vær vi hadde i fjor får man ikke sett eller opplevd noe særlig. Derfor mener jeg det var riktig av oss å velge E6 i fjor. Jeg er ellers veldig glad for at jeg valgte hele Villmarksveien fra Majavatn til Korgen sammen med niko og Tomkrn. Den veien var også en stor opplevelse, selv om været ikke var så veldig bra. Den er absolutt å anbefale som et alternativ den ene retningen.
Jeg er enig at kystriksveien er en strekning som en ikke bør ha hastverk. Da er det best å ikke ha en slik tidsramme for å møte på vestlandsturen.
Men heller ta kystriksveien en annen gang og litt etter hvordan været er da.
Finner ikke den opprinnelige ruta for 2021 turen med de høydepunktene som er fint å ha med seg.(Ytre veien) Kanskje de som er lokalkjente kan linke en rute for meg ? kjellv ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av kjellv »

Solo-rider skrev:
kjellv skrev: 10 feb 2022, 22:49
Solo-rider skrev: 10 feb 2022, 12:06 Årets treff i Telemark er bare en liten kjøretur etter middagen for meg... :mk
Vurderer å utvide turen og koble meg på Vestlandsturen. :scratch
Har flere turplaner i hodet... Fikk jo ikke med meg så mye kystriksveien på 2021 treffet. Ta den iår ?? Det er jo enkelte her på forumet som har kjørt hele Kystriksveien. kjellv eller andre har kanskje et tips hva som en bør ta med seg av den og hvor god tid en trenger på den. Hva er den beste delen av Kystriksveien å kjøre ? Hvilke fergestrekninger kan en unnvære ? (Tilbringer over 2000timer i året på fergeturer vel fornøyd med tid på ferger.)
Jeg kjørte kystriksveien nordover til Nesna i 2016 i finvær, og sørover fra Saltstraumen til Fosen i drittvær i 2018. Jeg synes ikke du skal unngå fergestrekninger i det hele tatt. Fergene langs kystriksveien er en opplevelse i seg selv, der du gjerne kan ta med deg fotoapparatet på soldekket og nyte den fantastiske naturen. Det er en udelt god opplevelse synes jeg, og en fin avveksling fra asfalten. Jeg vil også slå et slag for å ta deg god tid. Det har lite for seg å stresse seg fram for å rekke neste ferge, eller følge en stram tidsplan. La kystriksveien ta den tiden den tar, og ta deg tid til å stoppe opp når du føler for det. Legg inn minst en overnatting, gjerne to!
Forumtouren i fjor hadde kystriksveien nordover fra Namsos som hovedmål. Allerede i Namsos tok vi avgjørelsen om at været var ikke på vår side denne gang, og at den flotte Helgelandskysten ikke ville bli den opplevelsen vi var ute etter. I tåke og regnvær har det lite for seg. I slikt vær vi hadde i fjor får man ikke sett eller opplevd noe særlig. Derfor mener jeg det var riktig av oss å velge E6 i fjor. Jeg er ellers veldig glad for at jeg valgte hele Villmarksveien fra Majavatn til Korgen sammen med niko og Tomkrn. Den veien var også en stor opplevelse, selv om været ikke var så veldig bra. Den er absolutt å anbefale som et alternativ den ene retningen.
Jeg er enig at kystriksveien er en strekning som en ikke bør ha hastverk. Da er det best å ikke ha en slik tidsramme for å møte på vestlandsturen.
Men heller ta kystriksveien en annen gang og litt etter hvordan været er da.
Finner ikke den opprinnelige ruta for 2021 turen med de høydepunktene som er fint å ha med seg.(Ytre veien) Kanskje de som er lokalkjente kan linke en rute for meg ? kjellv ?
Det skal jeg gjøre Vidar. Men det tar vi i en annen tråd.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

rolf-arne skrev: 20 feb 2022, 15:01 Denne må vi kopiere på tur til treff i høst , eller bare deler - men Gaularfjellet , bare må må må

kjellv skrev: 15 aug 2020, 15:05Nydelig :prf
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av BjørnSover »

Hva er plan for stoppested torsdag-fredag før treffet? Jeg planlegger en dag eller to fri i forkant. Kanskje jeg kan komme opp til der dere planlegger overnatting.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

BjørnSover skrev: 20 feb 2022, 15:20 Hva er plan for stoppested torsdag-fredag før treffet? Jeg planlegger en dag eller to fri i forkant. Kanskje jeg kan komme opp til der dere planlegger overnatting.
Prata litt med Kjell no i kveld og vi må legge to planer - som i verste fall blir å møtes på Åndalsnes torsdag ettermiddag og fortsette til omtrent lom der det blir overnatting. For så å kjøre Flya , så mot Rjukan og Vrådal

Om det blir slik så starter jeg mandagen fra Vrådal og kjører sørvest mot Skuleskardet - overnatter kanskje i Lysebotn
- Tirsdag oppover mot Ropeid - ny overnatting
- Onsdag videre til viksdalen (Gaularfjellet) overnatting
- Tordag til Åndalsnes - møte Kjell - kanskje Audimannen - fortsette til omtrent Lom.

Fler planer legges - men når det gjelder er det en regel - kjører dit sola skinner.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar