MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av mekkern »

Mange gode ruter for dagsturer- også for lunchstopp.
Men først må en "spikre" det litt med tanke på sted ,og lage noen alternativ litt avhengig av vær- ikke alt er like fint ved litt ymse vær og ikke minst ønsker om type veier/ lengde/ steder å besøke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av rolf-arne »

Hei alle sammen og et Riktig godt nytt år.

Sist høst har jeg investert i "julegaver" til mæ sjøl - så turlivet mitt dette året blir en del endret fra tidligere.

Har enda ikke funnet en plan for nyåret - bortsett fra at en Englandstur er spikra rett etter konfirmasjonen til nest eldste barnebarnet. Og at det i september blir USA tur.

Når det gjelder Telemark så anser jeg meg selv for å være 1/4 Telemarking og larte å stå på ski i bakkene over det sist foreslåtte sted.

Og i 2019,-20og -21 hadde jeg flere dager og mange mil på sykkel i områdene vi havner i. Mange fine veier og fine rasteplasser i det fri , ved vann og med utsikt. Telemark en litt mildere versjon av vestlandet - vil jeg mene.

I forkant av treffet så antar jeg at jeg vil la sprinteren bli der vi skal møtes og ta en runde nordover over fjellet mot Kjell og dreie sør - kanskje mot Sirdal før man kommer til treff via Setesdalen og Dalen.

Hvor vi møtes er ikke det viktigste - men at vi møtes.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av rolf-arne »

Jompa skrev: 02 jan 2022, 22:13 2005 kilometer 27 t 40 min
Overkommelig :scratch
Om du synes det blir for mye- og tar for mye tid - så kan vi tenke tanken på å sette sykkelen din baki Sprinteren - så kan du nøye deg med å kjøre en vei. Mest sannsynlig at du må kjøre ned?
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av Jompa »

:biker: 😀 Takk for tilbudet, men når jeg skal på mc-tur kjøres det sykkel hele veien.
Jag har kjørt Sprinter og etpar andre varebiler i nesten 20 år, har fått min varebilkvote.
Men takk igjen for tilbudet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av BjørnSover »

Er treffet planlagt til etter sommeren? Hvilke datoer er mest aktuelle? Greit å få booket inn i kalenderen

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av kjellv »

BjørnSover skrev: 05 jan 2022, 22:59 Er treffet planlagt til etter sommeren? Hvilke datoer er mest aktuelle? Greit å få booket inn i kalenderen
Forumtreffene pleier normalt å holdes nest siste helga i August, det vil i år da bli 19-21/8

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 05 jan 2022, 23:07
BjørnSover skrev: 05 jan 2022, 22:59 Er treffet planlagt til etter sommeren? Hvilke datoer er mest aktuelle? Greit å få booket inn i kalenderen
Forumtreffene pleier normalt å holdes nest siste helga i August, det vil i år da bli 19-21/8
Satser på langt bedre MC-vær i år enn det vi ble tilgodesett med i fjor... ;) .

Kjenner at jeg allerede gleder meg til nytt MCsiden-treff \:D/ !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 08 jan 2022, 20:09
kjellv skrev: 05 jan 2022, 23:07
BjørnSover skrev: 05 jan 2022, 22:59 Er treffet planlagt til etter sommeren? Hvilke datoer er mest aktuelle? Greit å få booket inn i kalenderen
Forumtreffene pleier normalt å holdes nest siste helga i August, det vil i år da bli 19-21/8
Satser på langt bedre MC-vær i år enn det vi ble tilgodesett med i fjor... ;) .

Kjenner at jeg allerede gleder meg til nytt MCsiden-treff \:D/ !
Vi droppet fv17 i Namsos, og valgte E6 til Nesna. Ikke fordi det var dårlig kjørevær, men fordi dårlig vær begrenser sikten og Helgelandskysten ikke ville bli en flott opplevelse med det været som var meldt. Regn fikk vi uansett veivalg, men det var flere av oss som oppsummerte at været ikke la noen vesentlig demper på turen. Vi lærte oss rett og slett å være på tur i regn :thumleft

Jeg gleder meg jeg også. Oddsene for at været er bedre i Telemark enn på Nordlandskysten er vel absolutt gode, men det regner vel der også innimellom.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 08 jan 2022, 21:56 Regn fikk vi uansett veivalg, men det var flere av oss som oppsummerte at været ikke la noen vesentlig demper på turen. Vi lærte oss rett og slett å være på tur i regn :thumleft
Så sant som det er skrevet.
I passe porsjoner er det slett ikke det verste å kjøre MC i regn.
Likevel ble summen av regnværskjøring en smule i overkant for egen del, må jeg bare erkjenne.
Men for all del, det var ikke regn hele tiden, slett ikke!
Så totalt sett ble det et bra treff uavhengig av været.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av rolf-arne »

Telemark kan ha godt med regn, uka etter Gullvåg regna det fra Haukeli, ned til Skien, og opp og over til Vøringsfossen.

3 daga med regn ...måtte ty tel hotell på Rjukan.

Men vi håpe på opphold og fin tur og treff.. satt i går å så på Telemarkskanalen minutt for minutt... mye fint.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 04 jan 2022, 22:35 :biker: 😀 Takk for tilbudet, men når jeg skal på mc-tur kjøres det sykkel hele veien.
Jag har kjørt Sprinter og etpar andre varebiler i nesten 20 år, har fått min varebilkvote.
Men takk igjen for tilbudet.
Sprinter = Den første bilen jeg noensinne har kjørt som setter seg fast på flatmark så fort den ser snø. En helt latterlig elendig bil på vinterføre. :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
Jompa skrev: 04 jan 2022, 22:35 :biker: Bilde Takk for tilbudet, men når jeg skal på mc-tur kjøres det sykkel hele veien.
Jag har kjørt Sprinter og etpar andre varebiler i nesten 20 år, har fått min varebilkvote.
Men takk igjen for tilbudet.
Sprinter = Den første bilen jeg noensinne har kjørt som setter seg fast på flatmark så fort den ser snø. En helt latterlig elendig bil på vinterføre. Bilde
Sprinter er ikke dårlig på vinterføre. Men de er bygget for last og blir som et akebrett når de har tomt lasterom.
Men dette handler mest om hvilke dekk, og ikke minst om at sjåføren vet hva han driver med. Man må KUNNE kunsten å kjøre på vinterføre.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 11 jan 2022, 16:55
Bjerknez skrev:
Jompa skrev: 04 jan 2022, 22:35 :biker: Bilde Takk for tilbudet, men når jeg skal på mc-tur kjøres det sykkel hele veien.
Jag har kjørt Sprinter og etpar andre varebiler i nesten 20 år, har fått min varebilkvote.
Men takk igjen for tilbudet.
Sprinter = Den første bilen jeg noensinne har kjørt som setter seg fast på flatmark så fort den ser snø. En helt latterlig elendig bil på vinterføre. Bilde
Sprinter er ikke dårlig på vinterføre. Men de er bygget for last og blir som et akebrett når de har tomt lasterom.
Men dette handler mest om hvilke dekk, og ikke minst om at sjåføren vet hva han driver med. Man må KUNNE kunsten å kjøre på vinterføre.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg har kjørt VELDIG mye sprinter full av aviser baki hentet i Oslo. Har mye erfaring med den bilen. På glatta er den hekt ubrukelig. Selv med last, selv om den er noe bedre med last. Jeg kjlrte den lange typen, så den var nok letterer i ræva muligens...

Men ja, dette er akebrett ja. Selv med last. Kjørte Sprinter i ca. 5 år hver helg for noen år siden. Jeg misunte de som kjørte hakket mindre varebiler. Disse var mye bedre på glatta og de fleste av dem hadde fremhjulsdrift. Transporter er feks. En mye bedre bil, man ja, mye mindre også :)

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av mekkern »

har vito som arbeidsbil-4hjulstrekk og forsterket understell med 190hk motoren-greit kontor med 2 kapteinstoler.
:prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022, planer må legges... Kom med dine innspill.

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 11 jan 2022, 17:39 har vito som arbeidsbil-4hjulstrekk og forsterket understell med 190hk motoren-greit kontor med 2 kapteinstoler.
:prf
Vito er nok helt noe annet ja. Sprinter er jo en del større og for å få utnyttet nyttelasten på en såpass stor bil, så må det gå ut over vekten. Lav vekt og lang bil med høyt tyngdepunkt og bakhjulstrekk, er nok trolig oppskriften på elendige vinteregenskaper vil jeg tro :)

Svar