MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av mekkern »

la inn at det dessverre ikke passer i avstemmingen..
pga vaktskifte gikk det ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Flattop »

Ja men om en ikke vet, AJ, så VET man ikke.

Jeg kan alltids ta bort min stemme slik det ser bedre ut.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Bjerknez »

Med tanke på avstemningen, så kan man vel fjerne "Nei, ikke interresert"? Er vel ingen grunn til at de som ikke er interreserte bør stemme? Det holder med å vite hvem som skal bli med eller kanskje bli med?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av AJ »

Er jo fortsatt en stund til, men siden tråden ikke har vært framme på aldri så lenge er det kanskje på tide med en liten påminnelse om at det i år altså også blir MCsiden.no forumtreff.
Og vi som har vært med på alle de foregående kan vel si at vi ser fram til årets treff også :twothumbs: !

Så til de som ikke ahr bestemt seg seg enda er det kanskje på tide? Ikke minst når det gjelder å sikre seg overnatting. For de som foretrekker noe annet enn telt... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Erik_B70 »

AJ skrev:Er jo fortsatt en stund til, men siden tråden ikke har vært framme på aldri så lenge er det kanskje på tide med en liten påminnelse om at det i år altså også blir MCsiden.no forumtreff.
Og vi som har vært med på alle de foregående kan vel si at vi ser fram til årets treff også :twothumbs: !

Så til de som ikke ahr bestemt seg seg enda er det kanskje på tide? Ikke minst når det gjelder å sikre seg overnatting. For de som foretrekker noe annet enn telt... ;)
Det blir nok å ta det på sparket for min del. Blir med om alt klaffer og muligheten byr seg .Satser i såfall på telt. Regner med det går bra uten forhåndsbestilling .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av AJ »

Erik_B70 skrev: 21 mai 2022, 22:18 Det blir nok å ta det på sparket for min del. Blir med om alt klaffer og muligheten byr seg .Satser i såfall på telt. Regner med det går bra uten forhåndsbestilling .
Telt er bra greier!
Har teltet selv på MC-tur til et stykke ut i september og det funket helt fint. Og i august bør ikke dette by på noen problemer.

Hyggelig om du tar turen og blir med på vårt høyst uformelle forumtreff :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av rolf-arne »

Har også satt av helga før da er det treff på Rjukan.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

KG_Flash
Innlegg: 1
Registrert: 22 mai 2022, 23:55
Motorsykkelen din: Kawasaki ninja 250R 2009
Sted: Bærum

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av KG_Flash »

Jeg er veldig ny i MC verden (kjøpte nylig min første sykkel denne sesongen) og jeg føler meg litt alene da ingen av mine venner/bekjente er MC interesserte. De få som jeg vet er MC intereserte har ikke fått seg sykkel enda. finnes det flere treff som dette på noen andre tidspunkt? (på den datoen så er jeg bortreist)
Jeg har veldig lyst til å bygge mitt MC nettverk men jeg har slitt litt fordi mc gjengene/ klubbene som jeg har prøvd meg på har vært litt picky på nye medlemmer og jeg har ikke følt meg så velkommen i miljøet etter det så jeg prøver meg på nytt her.
blir det flere treff som dette denne sesongen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor denne enorme avhengigheten av å være med i klubber?

Kjøp deg en MC og dra på turer alene og finn ut hvor behagelig det faktisk er. På slike turer vil du med stor sannsynlighet treffe likesinnede og kanskje varig vennskap.

Artig å treffe andre samt kjøre litt sammens med flere til tider, men som oftest trives jeg best alene på tur.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av rolf-arne »


Bjerknez skrev:
Kjøp deg en MC og dra på turer alene og finn ut hvor behagelig det faktisk er. På slike turer vil du med stor sannsynlighet treffe likesinnede og kanskje varig vennskap.

men som oftest trives jeg best alene på tur.
Helt på linje der , mitt faste omkved var ,i starten, jeg er en turist som tilfeldigvis kjører MC..

Men så har MC blitt så artig at det blei mer.

Uansett sykkelen gir deg de muligheter som Bjerknes nevner ta deg tid, kos deg med sykkelen, og tur...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Bjerknez »

Å kjøre samens med flere gir noen utfordringer og utfordringene øker i takt med antall deltagere.

Skal du på tur samens med feks. 10 personer så vil du oppleve at dere stopper mye mer. Enkelte må pisse en gang i timen, mens andre må fylle bensin hver tiende mil. I stor irritasjon for de som kjører motorsykkel med 30 liters tank. Noen er kresne på maten og liker litt "flottere" måltider, mens andre kan kjøre nedpå en pølse og være fornøyd med det. SÅ har du alltid noen som skal stoppe i hver sving for å ta bilder og det bare fortsetter og fortsetter.

Å treffe andre når man er på tur er bare hyggelig, men å kjøre samens med mange, spesielt over lenger avstander kan til tider være ganske slitsomt. Spesielt hvis man klarer og ta med en som alltid skal holde fartsgrensene og sjelden eller aldri begir seg ut på forbikjøringer. Noe som ender med at hele følget fra tid til annen må finne ett sted og vente på vedkommende.

Vi her fra MC siden er ingen "klubb" men selvstendige selvtenkende medlemmer som danner forskjellige grupper for treff fra tid til annen. Det er noe helt annet enn å melde seg inn i en klubb.

Så mitt forslag er bare å være deg selv, dukk opp på treff som feks. det treffet denne tråden handler om og bli kjent med de som dukker opp. Du må derimot passe på at du bestiller deg hytte eller ordner deg med overnatting selv, eller evt. spør andre om dem har plass til en till på hytta, og selvsagt betaler din del av hytteleien.

På kvelden blir det tatt noen pils, gjerne rundt et bål hvor de fleste prøver og bli enige om hvordan MC livet skal være og hvilke dekk man bør velge og hvor det flotteste stedet er etc. bare hyggelig prat og på de treffene jeg har vært med på så langt både i regi av MC-siden.no og og andre uavhengige treff blant medlemmene her inne har det så langt ikke vært flatfyll eller slåssing.

Husk at de aller fleste voksne MC folk er oppegående mennesker. Dem kjører ikke MC fordi dem tilfeldigvis hadde en stående. Dem kjører MC fordi dem har lyst og fordi det er en lidenskap.

En annen ting jeg vil råde deg til hvis du er helt fersk på to hjul er å kjøre en del på egenhånd før du begir deg med på fellesturer med mer erfarne motorsyklister. Erfarne motorsyklister har gjerne langt bedre "flyt" når dem kjører og er tryggere på seg selv. Når man som fersk da skal prøve og holde følge så kan det gå galt. Innse at du er fersk og gi beskjed til følget at du tar dte med ro og at dem ikke trenger å vente på deg i hver sving. Treffer du den rette gjengen så kan dette faktisk være ganske farlig.

Dette vet jeg fordi jeg gikk på den samme smellen selv. Det gikk bra, men som rykende fersk MC eier på en stor tung cruiser hadde jeg lite og stille opp med der jeg kjørte midt i et følge og følte litt å at jeg ikke skulle hindre gruppa. Alt gikk bra, men jeg merket at jeg var langt over komfortsonen.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av Domino »

Jeg skjønner godt at du kunne tenke deg å bli med i en klubb. Alle er ikke "ensomme ulver". En klubb kan tilby fellesturer og andre sosiale aktiviteter, og mange klubber har mekkeverksted som er tilgjengelig for medlemmene. I tillegg får man et sosialt nettverk som det ikke er like lett å opparbeide seg dersom man bare treffer tilfeldige motorsyklister på bensinstasjoner eller campingplasser.

Jeg ser du bor i Bærum. NAF MC har jo en forholdsvis aktiv avdeling i hovedstaden. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men Senior MC kan også være et alternativ for mange.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av AJ »

KG_Flash skrev: 23 mai 2022, 00:53 Jeg har veldig lyst til å bygge mitt MC nettverk men jeg har slitt litt fordi mc gjengene/ klubbene som jeg har prøvd meg på har vært litt picky på nye medlemmer og jeg har ikke følt meg så velkommen i miljøet etter det så jeg prøver meg på nytt her.
blir det flere treff som dette denne sesongen?
Heisan KG_Flash :vs !
Hyggelig at du fant MCsiden.no og sjekket inn i tillegg til at du tok sats med første innlegg så kjapt som du gjorde :thumleft.
Er jo akkurat dette MCsiden.no bl.a handler om, at det skal være lavest mulig terskel for å bli med og delta her på forumet i tillegg til å "ta sjansen" på å møtes ute på korte og lange turer.

Og det er nettopp det mange her inne har gjort i løpet av de 18 årene forumet har eksistert.
Forumtreffene vi har hatt har vært en mulighet mange har benyttet seg.
Selv har jeg naturlig nok vært med på de aller fleste av disse og har ved selvsyn sett at en del som tok turen for første gang var åpenbart spente, usikre og kanskje også litt nervøse. Men dette varte ikke lenge.
Selv om vi nok må erkjenne at vi er en hard kjerne på disse treffene, så har også flere av nykommerne, for å bruke er slikt ord i mangel av noe bedre, deltatt på flere av disse treffene.
Og jeg håper og tror alle har følt seg like velkomne. Men det kan jo ikke jeg si sikkert, så det må hver enkelt svare på og kommentere selv.

På treffene våre har vi alltid en felleskjøretur. Men det er dermed ikke sagt at alle må være med på denne. Man blir på ingen måte uglesett om man lar være å bli med på denne turen.
Ellers er det ikke noe organisert opplegg på disse treffene. Enhver sørger for seg selv med å booke hytte, leilighet, teltplass osv. i tillegg til mat og drikke.
Men vi legger gjerne opp til en hyggelig felles middag på lørdagskvelden. Enten i form av felles grilling eller servering på et spisested.

Så til slutt litt om klubber, som jeg egentlig har lite greie på siden jeg aldri har vært medlem i en MC-klubb, kun en lokal NAF MC avd. en kort periode.
Jeg kjører gjerne MC-tur med to-tre andre, gjerne folk jeg har blitt kjent med her på MCsiden.no. Men liker også svært godt å dra på korte og lengre tur alene.
Så organiserte turer i klubbregi har jeg ligten erfaring med annet enn den relativt korte tiden jeg var medlem av den nevnte NAF MC klubben, som nå er nedlagt grunnet manglende interesse.
Og det er vel den veien det har gått med store deler av MC-miljøet her i landet, tror jeg, at det blir færre og færre klubber med stadig synkende antall medlemmer.

Ser av innlegget ditt at årets MCsiden.no treff ikke passer rent tidsmessig. Blir nok ingen flere lignende forumtreff senere i sesongen.
Men det er jo fullt mulig å slenge seg med på tur - eller bare for å møtes å bli litt bedre kjent - når noen legger ut meldinger her om turer de planlegger å gjøre. Som ofte skjer i denne tråden: https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=412547#p412547 .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av ErikW »

KG_Flash skrev: 23 mai 2022, 00:53 Jeg er veldig ny i MC verden (kjøpte nylig min første sykkel denne sesongen) og jeg føler meg litt alene da ingen av mine venner/bekjente er MC interesserte. De få som jeg vet er MC intereserte har ikke fått seg sykkel enda. finnes det flere treff som dette på noen andre tidspunkt? (på den datoen så er jeg bortreist)
Jeg har veldig lyst til å bygge mitt MC nettverk men jeg har slitt litt fordi mc gjengene/ klubbene som jeg har prøvd meg på har vært litt picky på nye medlemmer og jeg har ikke følt meg så velkommen i miljøet etter det så jeg prøver meg på nytt her.
blir det flere treff som dette denne sesongen?
Flytte til Skien. Her er Grenland MC klubb med kun hyggelige folk. Felles Onsdagsturer og helger eller når som helst egentlig. Mange som vil kjøre.
Åpen MC Kafe hver Søndag kl 18.00 med kaffe og vafler.
Rebusløp på sommeren til inntekt for et eller annet godt tiltak.
Felles turer til attraksjoner, som f.eks. sist helg til Danmark på Oldtimer løp.

P.S. Du kan være medlem selv om du bor der du bor. :twothumbs:

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: MCsidens forumtreff 2022: uke 33 (19. - 21.8). Ut med Nedre Strand, inn med Bø Camping!

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 23 mai 2022, 01:51 Hvorfor denne enorme avhengigheten av å være med i klubber?

Kjøp deg en MC og dra på turer alene og finn ut hvor behagelig det faktisk er. På slike turer vil du med stor sannsynlighet treffe likesinnede og kanskje varig vennskap.

Artig å treffe andre samt kjøre litt sammens med flere til tider, men som oftest trives jeg best alene på tur.
Er så jævli deilig at vi er forskjellige Bjerknez. Det har du forstått ser jeg :lol
Du lirer av deg mye rart egentlig :O

Svar