Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av Ronning »

En liten spontantur på gang, og jeg vurderer å blåse opp Aursjøvegen fra Sunndalsøra i morra, men er usikker på hvor jeg bør dra når jeg kommer til Eikesdalen og etter det. Trollstigen og Geiranger er vel alltid gøy, men har vært der før. Er det noe annet morsomt i høgget der? Vurderer også å kjøre innom Ålesund en tur.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av Sattphalat »

Ronning skrev:En liten spontantur på gang, og jeg vurderer å blåse opp Aursjøvegen fra Sunndalsøra i morra, men er usikker på hvor jeg bør dra når jeg kommer til Eikesdalen og etter det. Trollstigen og Geiranger er vel alltid gøy, men har vært der før. Er det noe annet morsomt i høgget der? Vurderer også å kjøre innom Ålesund en tur.
Skal du til Ålesund så er det vel bare Åndalsnes - Trollstigen ,eller ørskogfjellet som gjelder.
Kjører du helt inn i Tresfjord så går det en grusvei over fjellet som kanskje kan være et alternativ.
Mulig den heter fv 5984 og ender opp på fv102 før sjøholt.
Er været fint er det en fin runde fra Vestnes mot Ålesund langs kysten . Tomrefjord -Fiksdal- Brattvåg.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av kjellv »

Vi har nådd August og turisttettheten på Trollstigen og Geiranger ha nok dempet seg noe. Det gjør disse stedene noe mer aktuelle.
Jeg foreslår at du etter Geiranger kjører opp til Grotli og over Strynefjellet (velg gamle strynefjellsveien som går utenfor tunellene), og så til Ålesund. Tilbake til Trondheim kjører du ytre, via atlanterhavsveien, Kristiansund, Tustna, Aure til Kyrksæterøra.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av Ronning »

Takk for gode tips.👍 Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur. 😁 Men Aursjøvegen skal jeg hvertfall over.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av kjellv »

Ronning skrev: 03 aug 2021, 21:56 Takk for gode tips.👍 Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur. 😁 Men Aursjøvegen skal jeg hvertfall over.
Har du ikke kjørt den ytre ruta før, så dropp heller Trollstigen og Geiranger, og få med deg denne. ..dersom du ønsker en kortere tur og må prioritere altså.

tshansen
Innlegg: 27
Registrert: 25 jan 2021, 12:31
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure R
Kontakt:

Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av tshansen »

Ronning skrev: 03 aug 2021, 21:56 Takk for gode tips.👍 Får først og fremst se hvor lenge jeg orker å være på tur. 😁 Men Aursjøvegen skal jeg hvertfall over.
Når du kommer til Åndalsnes vil jeg anbefale deg å kjøre oppover mot Bjorli, der vil du komme til en vei (grus) som tar deg opp til Mardalsfossen. Absolutt verdt et besøk om du ikke har vært her før og om du liker grus som på Ausjøvegen :thumleft

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Trondheim - > Aursjøvegen. Tips til gøye veier i området?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Slådalsveien (grus) fra Vågåmo og over fjellet til Lesja, setervoller etc i liene opp og ned og et flott platå med snaufjell.

Svar