Camping i Europa

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: camping i europa

Legg inn av Relax »

hefa skrev: 21 des 2020, 14:47 ps: hva gjør dere med bagasje hvis dere skal tilbringe en dag i en by eller lignende?
Spanderer en natt på et hotell ;)
F eks tar inn etter lunsj, har en ettermiddag, kveld, natt der, og kan rekke noen timer på formiddagen der, før du pakker og suser videre.

:)
"Do the right thing"

hefa
Innlegg: 14
Registrert: 21 des 2020, 11:29
Motorsykkelen din: honda fireblade 929 2000mod

Re: camping i europa

Legg inn av hefa »

jeg er veldig åpen for forslag. har aldrig kjørt så langt sør. så tips til div ruter vil jeg gjerne få.

hefa
Innlegg: 14
Registrert: 21 des 2020, 11:29
Motorsykkelen din: honda fireblade 929 2000mod

Re: camping i europa

Legg inn av hefa »

tips til ruter vil jeg gjerne ha:)

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: camping i europa

Legg inn av kaiu »

Du kan også laste ned http://www.ioverlander.com/ appen. Her vises mange steder man kan overnatte i det fri som ikke bare er camping plasser.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: camping i europa

Legg inn av pingvin »

hefa skrev: 21 des 2020, 16:54 jeg er veldig åpen for forslag. har aldrig kjørt så langt sør. så tips til div ruter vil jeg gjerne få.
Grovforslag til ruter fra München til Nice og tilbake. Ikke finpusset men gir bra indikasjon på hvor langt er, nærmer seg 300 mil og 30 mil er mer enn nok for de fleste så snakker minst 10 dager t/r fra München :O Og da bør en gjerne legge inn 1 om ikke 2 hvile/bufferdager så går bort nesten 2 uker. Men med mctransport.no er det for så vidt mulig. Og kan selvfølgelig ta noen short cuts, nesten alltid en motorvei ikke uendelig langt unna så kan hive seg utpå og spise noen mil kjapt om nødvendig.

München-Nice del 1
München-Nice del 2
Nice-München del 1
Nice-München del 2
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: camping i europa

Legg inn av rolf-arne »

hefa skrev:takk takk. skal ta en tur nå neste sommer hvis det lar seg gjøre. har aldri kjørt på mc tur igjennom europa før. starter fra trøndelag å tenker å ta båt til danmark eller tyskland. lenger har jeg ikke kommet i planleggingen, da er det kjekt å få råd her. hva er den beste ruta med tanke på fineste veier og ting å gjøre å se på nedover europa? skal ikke kjøre samme rute nedover og oppover igjen. men italia\monaco området er målet.
Blei det tur...hvilke erfaringer høsta du

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

hefa
Innlegg: 14
Registrert: 21 des 2020, 11:29
Motorsykkelen din: honda fireblade 929 2000mod

Re: Camping i Europa

Legg inn av hefa »

ble ikke langtur sist sommer nei, delvis pga ryggpoblemer og delvis pga korona

OttoL
Innlegg: 36
Registrert: 24 jul 2020, 17:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight. BMW R1250RS

Re: Camping i Europa

Legg inn av OttoL »

Ta en titt på denne, kan se ut som er ruta for deg :D

https://www.tourenfahrer.de/tour-datenb ... 57/detail/

Sitter og vurderer den selv for 2022 med en tur innom Black Forest i Tyskland og Alsace\Rhine området på vei ned.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Camping i Europa

Legg inn av rolf-arne »

hefa skrev:ble ikke langtur sist sommer nei, delvis pga ryggpoblemer og delvis pga korona
Jeg tok en tur fra mc-siden treffet til Sicilia og hjem til Nordkapp. 3 uker ? Hjemturen fra Sicilia gikk på 5 kjøredager. Kosa meg nedover og hadde veldig lyst til å få testa nysykkelen så det gikk fort hjem.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Camping i Europa

Legg inn av rolf-arne »

OttoL skrev:Ta en titt på denne, kan se ut som er ruta for deg :D

https://www.tourenfahrer.de/tour-datenb ... 57/detail/

Sitter og vurderer den selv for 2022 med en tur innom Black Forest i Tyskland og Alsace\Rhine området på vei ned.
Den ruta står på planen for året, kjørte blant annet Stelvio i høst... og tenker lengre vest i år.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar