Planer for 2021 sesongen?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

Årets sesong er vel over for de aller fleste av oss.
Nå er det noen måneders dvale før syklene igjen fyres opp for nye eventyr.
Og så er spørsmålet hvilke planer folket har?

Selv har jeg med god hjelp av koronapandemien, trappet yrkeslivet mitt såpass ned at jeg fra januar 2021 regner meg som fulltids pensjonist. Mine kanskje siste jobber ble gjort forrige uke.
Har ingen problemer med det siden den økonomiske situasjonen er godt sikret. Og etter at jeg startet i min første jobb som 15-åringen tenker jeg at det holder nå som jeg blir 63 i 2021. Før det hadde man vært gårdsgutt i noen år med mye å gjøre i alle onnene på gården hjemme.

Så da blir det fullt fokus på MC i 2021 siden jeg hverken har hytte, bobil eller leilighet/hus i utlandet.
Og det blir mest sannsynlig med samme sykkel som jeg har nå. Jeg trives veldig godt med denne, som fort kan bli en såkalt "keeper".
Hvis jeg da ikke blir ekstra fristet til å skaffe meg en Moto Guzzi...
Litt usikkert med Moto Guzzi, forresten, nå om dagen, siden Kellox ikke lenger vil være MG importør. Lokal forhandler vet ingenting, sier de. Så hva som skjer med Moto Guzzi importen her i landet er helt i det blå akkurat nå.
Men altså, det blir ganske sikkert enda en KTM 1290 sesong neste år.
Og ganske sikkert mest her i landet. Koronasituasjonen er jo slik at man har framskrevet denne til å være gjeldende i mange måneder, kanskje år, fram i tid. Dessverre...

Så da blir det turer sør og vest i hjemlandet. Skulle gjerne vært på Vestkapp igjen.
Kanskje også en ny tur på Kystriksveien og muligens enda lenger nord. Nordkapp-platået er ikke nødvendigvis et mål i seg selv, men likevel; kunne jo vært artig å ha vært der...

En overnatting i dette spesielle overnattingsstedet The Bolder ved Prekestolen kunne jeg svært gjerne tenke meg. Litt dyrt å booke alene, synes jeg, så vi får se...
Men det ser absolutt spennende og interessant ut.

Nytt kjøreutstyr og ny åpningshjelm er allerede anskaffet til neste sesong. Sykkelen er også klar for mange mail før ny hovedservice beregnet til siste halvdel av neste sesong. Gjerne før et av årets høydepunkt, MCsidens forumtreff, som antakelig blir litt annerledes enn foregående år.

Mye å glede seg til!

Så da er det bare for andre her inne, som ønsker det, å dele sine planer!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av kjellv »

Ingen konkrete planer så langt, annet enn at jeg har et sterkt fokus på MCsiden forumtreff-tour 2021. Så sterkt fokus at jeg vurderer å sette av en betydelig del av ferien til dette.
Som mange antakelig har fått med seg så ligger FJRen på finn.no for tiden. Dette betyr ikke at jeg har tenkt å legge opp, men heller at jeg har lyst å bytte sykkel for å prøve noe annet. Det er for øyeblikket lite aktivitet i sykkelmarkedet, og det meste av henvendelsene på annonsen er som ventet av folk som kommer med skambud og forventer romslig prutningsmonn fordi det er høst og "kjøpers marked". Men nei, jeg selger ikke sykkelen på billigsalg. Jeg kan utmerket godt kjøre den flere sesonger jeg. Prisen står i annonsen. Hvis ikke noen vil betale prisen så beholder jeg den.
Men jeg har også veldig lyst sørover Vestlandet igjen til sommeren også. Det er liksom ingen skikkelig sommer uten en Vestlandstur med MC. Det er enkelte ting man aldri får nok av :prf

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av pekle »

BMW-sesongen skal også i 2021 etter planen starte på grus i slutten av februar. En plan som potensielt kan forkludres av stengte grenser, men får se. Ducati-sesongen blir nok som vanlig på norske landeveier. En stund siden sør-vestlandet nå.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av niko »

For min del har jeg lyst nordover igjen. Og nå tenker jeg å kjøre transport opp til Trondheim og så kjøre Fosenhalvøya til jeg treffer E 6 igjen.
Så blir det en sving rundt Lofoten, der har jeg vært, men Vesterålen og Andøya står på lista. Så skal jeg til Senja igjen. Og der skal jeg bruke tid. Etter det veit jeg ikke helt. Har en kompis som driver med havfiske og hytteutleie i Vardø....Men jeg drar ikke uten brukbare værmeldinger, kan hive meg rundt og dra på sparket om Gislefoss er i godlune.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

Heisan - joda - planlegging er av og til hele morroa. Og planen er som årets var - å ta en tur til Spania
- for å besøke en kompis i Portugal. :lol

Høres ikke det logisk ut ?? Foreløpig ser det ut til å skje sist i mai , og da som en del av et End to End forsøk... Retur fra Portugal - går vel til England . En Italia tur ligg jo også inne i tankene ,,, og da må man jo gjennom Alpene ,,, så er det jo det at lar virusene i denne verden oss få lov til det da :-k

Men hvis ikke - så har man jo en el flere tanker om Norge , Og da står seff. treffet vårt på plan det blir for min del 14 dg.

Så ligg det inne ei uke på sørlandet, ei uke på vestlandet, ei uka i Telemark , og da skulle jeg ha fått tråkla opp og ned Norge og Trøndelag/Nordland en tre fire ganga -- da trur jeg jeg begynner å bli mett -- eller penge lens...

Men har allerede vært å sjekka med yngste mann om han kan tenke seg å hente meg og sykkel i Oslo el- Danmark i okt-november...

Som du ser AJ -- har mye å tenke på å planlegge - holder på å plotte inn diverse ting på kalenderen og legger vel en 3-4 hovedplaner
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Ingen konkrete planer enda.
Mcsidens treff står høyt oppe på ønskelista. Ellers håper jeg på etpar litt lengre turer i løpet av sommeren eller ihvertfall etpar lange dagsturer.
Noe mc-treff utenom vårt kan jeg vel sansynligvis bare skyte ei hvit pil etter hvis coronaen fortsetter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 05 nov 2020, 22:36 Ingen konkrete planer enda.
Mcsidens treff står høyt oppe på ønskelista.
Veldig bra :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av dypen »

Sesongen er over for min del og pensjons planen til AJ støtter jeg fullt ut som jeg også tidligere har ytret meninger om :) Selv har jeg planer om å være i jobb noen år til men tida går svinfort nå.

KTM’n skal kjøres fortsatt noen kilometer til (ca 8000 km nå), men når Multistrada V4 får ett år på seg og det funker bra ... må prøvekjøre den. Har kjøpt en del nytt kjøreutstyr så har ingen planer om mere nå.

Koronasituasjonen gjør at vi har ingen planer om å krysse grensa i 2021 men jeg håper på mange fine turer på mc om ikke dagevis så er jeg godt fornøyd med dagsturer og kveldsturer. Skal teste XL700’n på seterveier og skogsbilveier i 2021. Noe jeg har lyst til er tur nordover og MCsiden forumtreff tur 2021, om ikke full pakke så deler av den.

Med gammelt hus er det bestandig litt å gjøre men i sommer har jeg malt hus, uthus og garasje samt byttet ut en del takstein med litt småfisk her og der. Regner ikke med like mye arbeid til kommende sommer.

Forsøker fortsatt å prioritert tid til familie og venner noe jeg ikke bestandig har vært flink til da mine interesser har vært prioritert.
Sist redigert av dypen den 05 nov 2020, 23:12, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av Tore L »

Sesongen er over og GS'en parkert og det ble snaut 250 mil i 2020, så det må legges seriøse planer for 2021 for at det skal bli forhåpentlig flere mil. Har 8 uker med ferie neste år pga lite ferie i år, så har alle muligheter til kjøre litt. Har også hytte ved sjøen som konkurrerer i beste MC periode, så det er ikke alltid like enkelt å komme i mål med alle planer.
Men Mcsiden sin årlige tur skal jeg bli med på, og legger noen feriedager i den turen. Har også planer for å bytte litt på Mc siden, er i dialog både med Leeres og Graarud. Så får vi se utover vinteren om det blir bytte eller om stallen utvides med en 4 syl sportsturer :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Tja... mine planer er egentlig å selge sykkelen. I år har jeg kjørt 2.500km. og alt ble kjørt i løpet av juli. Utover dette har jeg ikke kjørt noe som helst. Lysten er ikke tilstede. Slik var det i fjor også.

Så planen for 2021 er foreløpig og leve uten motorsykkel en stund fremover. Kanskje en eller flere mc frie sesonger vil gi meg tilbake gnisten jeg engang hadde. Hvis det er tillfelle er det jo bra, hvis ikke så finner jeg garantert på andre ting å bruke pengene på.

Dette er dog ikke noe som plager meg overhodet. Lysten er jo ikke der og da er det bedre og avvente mener jeg. :)

Så foreløpig ser jeg meg "mett" på MC kjøring. Så får vi se om jeg legger dne ut for salg, eller bare lar den stå. Koster jo penger å la den bare stå der også. service må tas en gang i året okke som og når den ikke ruller mer enn 2.000km. pr. år, så tror jeg den vil bli lykkeligere hos noen som faktisk vil ta den med ut på tur.

Så tiden får vise hva det blir til :)

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av oivindg »

Det viktigste for meg i 2021 blir å få kjørt en del. Ikke så store planer ut over det. Kunne tenke meg å være med på kursdag på Rudskogen hvis koronaen tillater det. Og så håper jeg at jeg får anledning til å sette av en tre-fire dager etter hverandre til å kjøre en tur etter innfallsmetoden. Bare dra avgårde hjemmefra og se hvor jeg havner, uten avtaler eller detaljplaner.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

Sesongen er i stor grad over her ute ved kysten også selv om det er temperaturer til kjøring enda, men da blir det med gammel sykkel som og ikke Tracer'n. I 2021 så blir det for min del prioritering av Mc Siden treff og i likhet med Tore L så har jeg ferie til gode fra i år som jeg kunne tenkt meg å legge sammen med et treff for å oppleve den nordlige delen noe mer. Har kikket på bytte av sykkel, men tror jammen jeg sparer de pengene og koser meg med den jeg har minst 1 sesong til. Nå er snart alle dekkskift på biler unnagjort og da kan garasjen brukes til sykkel mekking gjennom vinteren. Moment nøkler er kalibrert og en XT600 skal på "bukken" for en total demontering og få litt omsorg. Men som sagt.... treffet i 2021 blir nok den lengste turen jeg planlegger, resten blir dagsturer i midt norge. Kan hende det blir noen turer til guttungen som skal på Terningmoen i kongens klær, men det er vel sikkert noen forbehold også der om smittevern og kontakt med sivile.

Det er fredag og da ønsker jeg alle god helg og ta vare på de nærmeste. :twothumbs: .
Ducati Multistrada V4S - 2021

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av ErikW »

Sesongen 2021, håper jeg å få tatt turen til Stadlandet og Ervik, som vare planen i år.
Pga dårlig vær, så ble jo den turen endret til innover i landet.
Skal ihvertfall ha med telt 😀 Overnatting og slikt blir tatt på sparket!

Om noen vil samme vei, så er det kult 👍

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av kjellv »

oivindg skrev: 06 nov 2020, 07:56 .. Og så håper jeg at jeg får anledning til å sette av en tre-fire dager etter hverandre til å kjøre en tur etter innfallsmetoden. Bare dra avgårde hjemmefra og se hvor jeg havner, uten avtaler eller detaljplaner.
Der er det du finner sjela i MC-touringlivet. Dette er avkobling. Du kjører hjemmefra, og du vet noenlunde når du skal være hjemme igjen. Resten finner du ut underveis :twothumbs:

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Planer for 2021 sesongen?

Legg inn av Erlend Kveinen »

Gratulerer med vel gjennomført arbeidsliv AJ. Forhåpentligvis får vi hygge oss med din gode penn her inne i mange år til.

Som hjemmehørende på sørvestlandet er MC-sesongen på langt nær slutt og jeg regner med å logge noen mil til før saltbilen kjører første runde. Ingen faste turplaner for kommende år men jeg ser ikke bort fra en firedagers løype om Oslo - Trondheim - Bergen - hjem. Med telt og sovepose bakpå; nå fikk jeg lyst til å dra i morgen.....

Svar