Fredagstur

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 763
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Fredagstur

Legg inn av Audi Mannen »

God kveld godtfolk,

Sitter å vurderer en dagstur i morgen og er egentlig litt blank på hvor jeg kunne tenkt meg. Trenger litt innspill fra Dere om det er mulig.
Starter fra Kristiansund og hadde tenkt meg en god dagstur som gjerne kan bli mellom 6-8 timer. Trenger å få på litt km da det har vært litt lite kjøring så langt i år.

Forslag mottas med takk og er det noen som har samme planer så er ikke det noen hindring.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Fredagstur

Legg inn av kjellv »

Jeg kom nettopp hjem fra tur og er relativt mett for øyeblikket, ellers hadde jeg kanskje slengt meg med :-k

Men forslag skal jeg gjerne komme med, og slår et slag for en tur til Hitra (og Frøya, men da ryker du på to ekstra timer) som jeg nettopp selv har besøkt! Svært naturlig med ditt utgangspunkt å starte med ferga fra Seivika og få med seg Imarsundet, Aure og Kyrksæterøra.
Hitra har jeg hørt noen ganger skal ha svært interessante veier å kjøre motorsykkel på, men har aldri vært der før. Jeg ble overrasket over hvor bra det var. Øya består av tre ting: Kyst med havutsikt (det er jo ikke noen nytt for deg), det er myrer og det er berg. På Hitra er det relativt bra asfalt, den går over myrene og snor seg mellom bergtoppene i en stor mengde fantastiske svinger. Det var bare utrolig morsomt og anbefales på det sterkeste!

Typisk Hitralandskap, bilde lånt fra google streetwiew. Slik er veiene stort sett rundt hele øya.
2020-07-30 (1)_edited.jpg
Versågod, en fantastisk dagstur er servert :thumleft
2020-07-30_edited.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 763
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Fredagstur

Legg inn av Audi Mannen »

Flott forslag kjellv, tenkte på Dalsnibba også. Eller en runde gjennom Eikesdalen fra Sunndal via Aursjøen og forbi Molde og Bud rundt hjem igjen.
Får se i morgen når fuglan fis hvor det bærer avgårde.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Fredagstur

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 30 jul 2020, 21:19 Flott forslag kjellv, tenkte på Dalsnibba også. Eller en runde gjennom Eikesdalen fra Sunndal via Aursjøen og forbi Molde og Bud rundt hjem igjen.
Får se i morgen når fuglan fis hvor det bærer avgårde.
Jeg har lekt litt med tanken om å kjøre Aursjøveien selv i løpet av helga. Tenkte jeg skulle innom jobben og sjekke om demosykkelen (T7) er solgt eller er tilgjengelig. Hadde vært svinaktig morsomt å teste den på Aursjøveien :yeyeye

Svar