Alene tur, hvor mange timer på sykkelen pr dag.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alene tur, hvor mange timer på sykkelen pr dag.

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 09 jun 2020, 15:04 Det er en ting jeg ikke fikk med meg, trådstarter snakket vel om en alene-tur i midt-norge. Og her snakkes det om store gruppeturer og kjørign i tyskland? :-k :scratch
Så sant så sant :lol

Et bra bevis på hvor lett ting sklir ut, og jeg tar gjerne på meg min del av skylden for den :redface

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Alene tur, hvor mange timer på sykkelen pr dag.

Legg inn av FreewheelBurning »

Bedre å skli ut her enn ute på veien! :P

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Alene tur, hvor mange timer på sykkelen pr dag.

Legg inn av KåreDump »

xses skrev: 07 jun 2020, 22:38 Men er veldig usikker på hvor lang tid jeg bør bruke.
Jeg bruker alltid å kjøre for langt... stopp før du blir sliten og støl.
Det går fint å kjøre 100 mil om dagen og 13-14 timer i strekk, men du får svi for det neste dag. :roll

Det er etter min mening lurt å holde seg selv litt i tøylene de første dagene, og holde etappene korte og avslutte kjøringen tidligere enn du egentlig vil.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Alene tur, hvor mange timer på sykkelen pr dag.

Legg inn av rolf-arne »

xses skrev: 07 jun 2020, 22:38
Men er veldig usikker på hvor lang tid jeg bør bruke.

Var på en tur med 8 andre i 2018 da gikk det vel sånn ca 12timer fra vi dro fra det en stedet til vi stoppen på neste.
"kodak-moments" ? :crazy:
Hei usikker vil du også være etter turen , slapp av , men du vil får erfaring og finne din stil. Og det siste synes jeg du skal legge vekt på DIN stil. Så kan den tilpasses andre du senere kjører sammens med.

Jeg har av fjoråret erfart at langt ikke er så langt og at langt kan bety mange kilometer og veldig få -- som flere er ine på kjører du tur så tar du den tid det krever - DU krever.

Skulle jeg driste meg til råd så finner du ut først hva du absolutt skal... så deler du ruta inn i transport -- kjedelig vei/eller vei du ikke vil bruke tid på , mc-vei hvor kjøringa sitter i høysetet (dette kolliderer ofte med neste punkt), nytelses / opplevelses strekninger.

Kollisjon av interesser - for meg medførte det at kameraet ble liggende til fordel for kjøreglede - der er mange veier på din planlagte vei hvor jeg minnes alle svingene før bildene av den plassen jeg stoppa for lunsj.

Kodak moments -- det finnes det i søkk og hav :lol altfor mange - da kan du på enkelte strekninger la sykkelen stå å bare bruke beina - DET gjør ikke jeg.

Litt om min kjørestil - lengde alt fra 40 mil en dag til 240 mil på knapt 2 døgn camper vilt og på camping - rømmer fra regnet og inn på hotell :roll
Når man har vært ei uke på veien er det godt med skikkelig seng og dusj - men det har vært - 5 uker telt i strekk ..

Dags rytme - for meg passer det med å bryte leir tidlig på veien før trafikken tar seg opp - så en gang mellom 9 og 11 blir det frokost - med varmtvann på termos fra kvelden før så er det ikke mye tidsbruk.. tid blir brukt på å etterse sykkel en sjøl og hvor veien går i forhold til vær osv. Så blir det vanligvis kjøring til 6-8 på kvelden med stopp etter behov - bilder,prate med folk,spise, tanke ... på kvelden , lager jeg meg en camp - ordner mat og slikt - koker vann til neste dag, rydder jeg sykkel etter en dag, setter batterier til lading(selv om det som oftest skjer under veis)
Nyter solnedgangen og den kommende soloppgangen - beste soloppgang så langt var på dalssnibba - helt aleina på toppen - beste solnedgang var på Haukeli - der jeg fant en flott plass ved et vann - helt aleina - med bålplass ...

Et eneste råd NYT og slapp av - det gjør livet og ikke minst turen fin.
GOD TUR
dalsnibba mini.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar