Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av moto_tripping »

Hei!
Kameraten min og jeg skulle dratt til Marokko og Sør-Europa i tre måneder i våres for å kjørt TET'en og annen offroad, men det ble det selvfølgelig ikke noe av. Vi er nå på to måneders tur i Norge, og tenker å oppsøke så mye ikke-asfalt som mulig. Kompisen min kjører en Ténéré 700, og jeg en 701 Enduro LR, begge med grove dekk. Vi er heller ikke redd for å bli slitne :thumleft om det er noen rundt om i landet som har lyst til å vise oss noen lokale perler, hadde det vært veldig velkomment!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av AJ »

Høres spennende ut!

For at MC-folk skal kunne bidra vil det være til god hjelp om dere opplyser nærmere om hvor dere befinner dere nå og hva kjøreplanen videre er... ;) .

Med de syklene dere har så tenker jeg det ligger mange flotte grusopplevelser og venter på dere :yeyeye .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av moto_tripping »

Det er sant - akkurat nå er vi i Valdres, og begynner å forflytte oss mot Dovre og TET'en der om noen dager. Om det er kjørbart der, forflytter vi oss langs den mot Finnskogen. Der tenker vi bli en liten stund og utforske litt ekstra. Akkurat når vi er hvor, vet vi ikke enda, men tenker oss rundt i hele landet på et eller annet tidspunkt, avhengig av når snøen går.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg anbefaler vertfall en tur hit:
https://www.google.com/maps/place/Aursj ... d8.5402635

Litt i overkant kupert for en S1000R, spesielt når det er vått (fikk jeg erfare), men er dere drevne gruskjører med egnede sykler vil jeg så absolutt testet en tur dit. :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av Olav K »

Dere er vel muligens litt tidlig ute mtp hvilke snømengder som ligger i høyden enda. Iallefall mot vest er grusveiene opp til demninger dekket av 2-4 meter snø, og ikke kjørbare før utpå ettersommeren.
Håper det er mer levelige snømengder østafjells :)
Spennende turopplegg, ønsker dere goood tur :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av moto_tripping »

Vi er nok litt tidlig ute for kjøring i store deler av Norge, ja. Men, det er nå vi har fri, så vi gjør det beste ut av situasjonen, og kjører der vi kommer til. Vi sjekker definitivt ut Aursjøhytta når vi kommer opp i de traktene :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av Bjerknez »

moto_tripping skrev: 14 mai 2020, 10:09 Vi er nok litt tidlig ute for kjøring i store deler av Norge, ja. Men, det er nå vi har fri, så vi gjør det beste ut av situasjonen, og kjører der vi kommer til. Vi sjekker definitivt ut Aursjøhytta når vi kommer opp i de traktene :thumleft
Det blir litt som å kjøre opp Trollstigen, men med vesentlig smalere vei, delvis asfalt/grus og langt mer spennende. Jeg gikk på tryne oppi der med min gamle S1000R på vei ned.

Går helt fint og forsere denne veien med en hvilken som helst motorsykkel. Var bare jeg som var uheldig. Men det anbefales nok at man har litt erfaring med offroad kjøring samt har en sykkel med høyere bakkeklaring etc. :)

men nå er dte vel mengder med snø oppå der ja.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av E-strom »

Aursjøvegen er fullt farbar med vanlig motorsykkel og asfalt-dekk
Ikke åpen ennå, åpner vanligvis rundt Pinse...

Her er noen bilder fra 22sept2019:
Bilde
Bilde
Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av Sattphalat »

Kanskje litt tidlig enda. Tror det fremdeles er midt i teleløsninga.
Men et tips kan jo være å lokalisere seg noen dager ved Osensjøen i Hedmark. Skogsterreng .
Mere en nok grus å finne rundt der for flere dagers kjøring. Antakelig et av de stedene det tørker opp først, foruten på finnskogen.





Sent from my iPad using Tapatalk Pro

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av moto_tripping »

Takker for innspill! Vi setter nesa mot Finnskogen i dag, blir der noen dager fremover, og så tar vi turen til Osensjøen. Så får vi se hvor mye tid som har gått og hvor mye snø som har smeltet før vi bestemmer oss for neste etappe.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av Sattphalat »

moto_tripping skrev:Takker for innspill! Vi setter nesa mot Finnskogen i dag, blir der noen dager fremover, og så tar vi turen til Osensjøen. Så får vi se hvor mye tid som har gått og hvor mye snø som har smeltet før vi bestemmer oss for neste etappe.
Tips
Billig overnatting på den gamle skogskola i Osen. Nord Osen.....hvis de er åpne for sesongen da.

Hvis vannet ikke har begynt å stige enda, så er det endel fine sandstrender å kjøre på langs Osensjøen.....

Kult hvis dere løfter mobilen å legger inn noen bilder fra turen deres.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Noen som vil vise oss lokale grus/offroad-perler?

Legg inn av moto_tripping »

Sattphalat skrev: 15 mai 2020, 22:15
moto_tripping skrev:Takker for innspill! Vi setter nesa mot Finnskogen i dag, blir der noen dager fremover, og så tar vi turen til Osensjøen. Så får vi se hvor mye tid som har gått og hvor mye snø som har smeltet før vi bestemmer oss for neste etappe.
Tips
Billig overnatting på den gamle skogskola i Osen. Nord Osen.....hvis de er åpne for sesongen da.

Hvis vannet ikke har begynt å stige enda, så er det endel fine sandstrender å kjøre på langs Osensjøen.....

Kult hvis dere løfter mobilen å legger inn noen bilder fra turen deres.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Godt tips, takk! Vi får besøk av to kompiser til helgen, så vi kjører litt rundt i Finnskogen ut uka, så blir det Osensjøen etter det. Slenger på et par bilder ;)
IMG_20200518_193147_605.jpg
IMG_20200516_203427_620.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar