Tips for tur.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Tips for tur.

Legg inn av rolf-arne »

Starter denne tråden fordi jeg ønsker tips fra de som har vært der og lokalkjente. Og tenker at dette kan bli en slå opp tråd.. hvor vi har geografiske begrensninger og lager da undertråder med geografisk begrensning. Savner det å systematisere gode tips ..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tips for tur.

Legg inn av rolf-arne »

Trollstigen området:

Ønsker tips for en bedre middag for 15 -25 langkjørere , med bo muligheter , god mat og godt øl ... siden det egentlig gjelder kjørere fra hele Europa inkl. Norge så kan det bli mange fler... dato 15 august 2020.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Tips for tur.

Legg inn av niko »

Med så mye folk hadde jeg tatt peiling på Molde eller Ålesund.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Tips for tur.

Legg inn av kjellv »

Molde kunne absolutt være en mulighet. Kviltorp Camping er ganske bynært og tilbyr alt fra teltplasser til hytter i flere kategorier og romslige leiligheter. Ikke gå i turistfella Geiranger, dette stedet er ødelagt av turister og tar imot langt flere enn stedet har kapasitet til. Egner seg best for gjennomkjøring.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Tips for tur.

Legg inn av Flattop »

Viktig å vite om en skal kjøre her, og det er at Trollstigen er best på vei oppover.

Geiranger nytes best oppover, på vei mot Skjåk.

Og det er tilrådelig å ta med gamle Strynefjellveg også.

Så om du velger å overnatte på Molde så vil jeg da anbefale å nyte disse veistykkene under forflytning sørover.

Du kan også sjekke ut Trollstigen Camping og gjestgiveri.
Bilde

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Tips for tur.

Legg inn av LarsE »

Flattop skrev: 23 nov 2019, 09:36 Viktig å vite om en skal kjøre her, og det er at Trollstigen er best på vei oppover.

Geiranger nytes best oppover, på vei mot Skjåk.

Og det er tilrådelig å ta med gamle Strynefjellveg også.

Så om du velger å overnatte på Molde så vil jeg da anbefale å nyte disse veistykkene under forflytning sørover.

Du kan også sjekke ut Trollstigen Camping og gjestgiveri.
Gamle strynefjellsveg er vel fortsatt berre halvvegs asfaltert? Då eg var der i fjor sommar var det også stengt ved Videseter, godt mogleg det er ope nå.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tips for tur.

Legg inn av rolf-arne »

For denne episoden med Trollstigen og ERTE så er det tysk planlegger. Skal spørre litt og gi innspill - så nå takk til alle.
ERTE er i regi av Iron Butt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Tips for tur.

Legg inn av Flattop »

Ja gamle strynefjellsveg er vel knapt asfaltert, men hvis det har vært ikke for mye nedbør er den godt farbar for de fleste mc'er.
Også slike sykler som jeg har som strengt tatt ikke burde ha løsaktig dekke under lissene.

Og ja den er stengt vinteren men i august er den nok åpen.
Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tips for tur.

Legg inn av rolf-arne »

Takker igjen for tips - skal nok over gamle StryneFjellsvegen sjøl - før vi møtes til høsten , men ikke med denne gjengen før jeg har vært der sjøl , selv om det er en haug med folk som har kjørt lengre en lille æ har levd.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

R100PK
Innlegg: 3
Registrert: 21 feb 2018, 20:11
Motorsykkelen din: BNW R1200GS

Re: Tips for tur.

Legg inn av R100PK »

Som at Atlanterhavsvegen er så kort at den bør kjøres fram og tilbake, og med innlagte stopp på siste runde for å få full rettferdighet.
Men sjekk Bunk-a-Biker på FB.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Tips for tur.

Legg inn av Audi Mannen »

rolf-arne skrev: 22 nov 2019, 18:39 Trollstigen området:

Ønsker tips for en bedre middag for 15 -25 langkjørere , med bo muligheter , god mat og godt øl ... siden det egentlig gjelder kjørere fra hele Europa inkl. Norge så kan det bli mange fler... dato 15 august 2020.
Dersom det kan være et alternativ så kan jeg kanskje anbefale denne: https://www.classicnorway.no/hotell/haholmen-havstuer/
Litt utenfor Trollstigen, men dersom Dere skal på Atlanterhavs veien så er jo dette perfekt. man blir hentet med båt og kjørt ut til holmen, tar ca 10 min.
Bør bestilles i forkant.

Har vært der selv et par ganger gjennom samlinger på arbeid og ølet har ihvertfall vært fortreffelig.

Dersom det er mulig så hadde det vært morro å slenge seg med denne gjengen på en dagstur siden jeg er i området lell ? Hvor er det info om ruten?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tips for tur.

Legg inn av rolf-arne »

Audi Mannen skrev: 10 des 2019, 12:20 Har vært der selv et par ganger gjennom samlinger på arbeid og ølet har ihvertfall vært fortreffelig.
Dersom det er mulig så hadde det vært morro å slenge seg med denne gjengen på en dagstur siden jeg er i området lell ? Hvor er det info om ruten?
Slenge seg med og slenge seg med - for å ta ERTE først - Iron Butt Tyskland arangerer samling for IB kjørere som egentlig er ; kom deg til møte sted på egenhånd, alene eller sammen med noen,
møtes
-kl 4 for bilde - en samlet gjeng
- kl 6 møtes i baren
- kl 7 - middagen
Altså prosedyre 467.
Den gjengen som imidlertid er med på Tirpitz memorialride
(https://forum.ironbutt.org/index.php?th ... post-47892)
Kommer mange i mer eller mindre følge ned fra Nordkapp , jeg en av dem , etter endt tur vi starter fra Nordkapp den 12 august og bruker tiden ned til Åndalsnes. Skal forøvrig bo på Grandhotel Åndalsnes, lør-søn.
Når ERTE deltagerne drar hjemover skal jeg bruke tiden frem til treffet rundt om på Vestlandet - sannsynligvis Atlanterhavsveien.

Nå kommer det kanskje IB saddlesore 1000 i Norge - holder på å undersøke om jeg får tilgang til rettigheter - og da kan man jo gjøre seg fortjent til medlemskap - og delta fullt og helt på ERTE ( European Ride To Eat).

Og forresten plassen du anbefaler - har vært i tankene - har vært der for leeenge siden , sjarmerende og om maten er like god nå som da - så er det en super plass-- men tror som før at det blir om arbeidsgiveren spanderer - og desverre så blir det meg selv og her går alle pengan til bensin.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar