Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av niko »

:) Jada, jeg veit at turforslaget mitt er alt for langt. Og jeg er helt enig i at kortere turer med flere stopp og rom for skravling er mye triveligere. Men jeg satt og så på kartet og så veiene for meg, gleda meg skikkelig til treff - og så blei jeg så inspirert. :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

40 mil kan nok bli i det lengste laget for mange ja. Ikke fordi 40 mil i seg selv er så langt kanskje, men man skal stoppe en del, skravle litt, ta bilder etc. og da går timene veldig fort. Man skal være bra tidlig oppe om morran samt være forberedt på forholdsvis sen ankomst. Hvis en del av målet er å ha det hyggelig på kvelden med noen pils kan det bli lite tid til det.

Så en liten dagsmars på rundt 20 mil kan være langt nok for de fleste hvis målet er å kose seg på tur.

Kjører man alene er det jo mye enklere å foreta lengre etapper da man slipper å ta hensyn. Noen blir såre i ræva etter 5 mil, mens andre kan kjøre tur/retur Nordkapp uten å blunke. Vi er forskjellige.

Personlig klarer jeg fint en dagsetappe på rundt 50-60 mil. Men samens med flere tar det mye lenger tid har jeg erfart.

ZZR-Erling

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av ZZR-Erling »

Synes igrunn at kjellv’s forslag om 20mil og gjerne med ei rute krydret med lokalkunnskap høres fint ut.
20 mil i «kø» og «uorden» 😆 tar tid nok.
PS: æ e vant til «synkronisert» kjøring med Hege eller Marius kollega på slike turer, og da blir det regelsett som følges og flyten er prima. Denne her 20 milern skal æ nok klare å ta slik den blir, og vektlegge litt annerledes enn «prima svingkjøring og flyt» 🙂👍

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Audi Mannen »

Hvor mange er vi blitt totalt nå? Noen som har en oversikt uten at man må tråle gjennom hele tråden på nytt?
Hva sier Admin om en "sticky post" på første siden i tråden hvor vi hadde en oversikt over hvem som har bestemt seg (uten forpliktelse selvfølgelig) for å komme. Er det mulig?
Kan jo hende det er noen av oss som prøver å planlegge noe :-k
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 14 mai 2020, 09:41 Hva sier Admin om en "sticky post" på første siden i tråden hvor vi hadde en oversikt over hvem som har bestemt seg (uten forpliktelse selvfølgelig) for å komme. Er det mulig?
Kan jo hende det er noen av oss som prøver å planlegge noe :-k
Skal se hva jeg får til i løpet av dagen.
Dette kan antakelig gjøres såpass enkelt at jeg redigerer første post i denne tråden og gir den en ny tittel.
Kommer tilbake til saken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av ZZR-Erling »

Fins det ikke en slik «stemme» funksjon der hver og en klikker inn om de skal eller kanskje skal, det gir nu antallet hvertfall.
Været trumfer nu endel da, hvertfall for min del.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: 14 mai 2020, 09:51 Fins det ikke en slik «stemme» funksjon der hver og en klikker inn om de skal eller kanskje skal, det gir nu antallet hvertfall.
Været trumfer nu endel da, hvertfall for min del.
Kanskje lurest med en egen avstemningstråd, ja...
Med alternativene "Ja', "Nei" og "Usikker".
Og så velger folk selv om de bare vil avgi stemme eller om de også vil skrive entusiastiske innlegg som f.eks. "Yes :twothumbs: ! Dette vil jeg være med på!" eller mer avventende meling som f.eks. "Njææ... MC-treff? Tru'kke det, gitt..."

:knegg .

Uansett så kommer jeg nok på en løsning hvor folket her inne kan opplyse om de kommer, ikke kommer, er usikre og om de allerede har bestilt overnatting i rom, hytte og teltplass.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av rolf-arne »

ZZR-Erling skrev: 13 mai 2020, 20:22 20 mil skal jeg nok klare i «kø» 😉
Trur æ e enig , både med Erling her og Kjell - en av de tidligere turene var 27 mil, til Gaularfjellet ? og den traff meg godt. :prf selv om jeg tenker at det tar - en del tid... og må legge til at jeg har nok kjørt fra meg uka før treffet ,, har en plan...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev: 14 mai 2020, 09:51 Fins det ikke en slik «stemme» funksjon der hver og en klikker inn om de skal eller kanskje skal, det gir nu antallet hvertfall.
Været trumfer nu endel da, hvertfall for min del.
Kanskje lurest med en egen avstemningstråd, ja...
Med alternativene "Ja', "Nei" og "Usikker".
Og så velger folk selv om de bare vil avgi stemme eller om de også vil skrive entusiastiske innlegg som f.eks. "Yes :twothumbs: ! Dette vil jeg være med på!" eller mer avventende meling som f.eks. "Njææ... MC-treff? Tru'kke det, gitt..."

:knegg .

Uansett så kommer jeg nok på en løsning hvor folket her inne kan opplyse om de kommer, ikke kommer, er usikre og om de allerede har bestilt overnatting i rom, hytte og teltplass.
Det skal gå an å lage den slik at folk kan endre sitt svar underveis, og da melde av igjen hvis noe skjer slik at man likevel ikke kommer.
Kanskje også om det går med bestilt overnatting og evt ledig kapasitet på hytte

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev: 14 mai 2020, 09:36 Synes igrunn at kjellv’s forslag om 20mil og gjerne med ei rute krydret med lokalkunnskap høres fint ut.
20 mil i «kø» og «uorden» 😆 tar tid nok.
PS: æ e vant til «synkronisert» kjøring med Hege eller Marius kollega på slike turer, og da blir det regelsett som følges og flyten er prima. Denne her 20 milern skal æ nok klare å ta slik den blir, og vektlegge litt annerledes enn «prima svingkjøring og flyt» 🙂👍
Tror ikke man skal undervurdere andres egenskaper til å holde en jevn flyt når man er på tur. Det er kun med noen ytters få unntak at jeg har kjørt samens med noen som kjedet meg. De fleste jeg har vært på tur med har hatt en fin flyt og jeg vil si de aller fleste har en noenlude lik kjørestil.

Men man har alltids noen som er mer forsiktige enn andre. Det er jo helt innafor, men da må det være lov til å kjøre forbi uten at det skal betraktes som irritasjon eller "kappkjøring".

Noen ganger synes jeg det er artig å kjøre forbi bare for å gjøre det. Det skaper litt dynamikk og blir litt morsommere. Å kjøre om kapp blir for dumt. Noe slikt gidder jeg ikke bli med på. Er alt for glad i livet til det :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 14 mai 2020, 15:20
ZZR-Erling skrev: 14 mai 2020, 09:36 Synes igrunn at kjellv’s forslag om 20mil og gjerne med ei rute krydret med lokalkunnskap høres fint ut.
.......... og vektlegge litt annerledes enn «prima svingkjøring og flyt» 🙂👍
Tror ikke man skal undervurdere andres egenskaper til å holde en jevn flyt når man er på tur. Det er kun med noen ytters få unntak at jeg har kjørt samens med noen som kjedet meg. De fleste jeg har vært på tur med har hatt en fin flyt og jeg vil si de aller fleste har en noenlude lik kjørestil.
Fjor årets tur med dokker var jo en god opplevelse - mange med kjørestil jeg fant meg til rette i , og en nybegynner som jeg - bruker anledningen til å se hva andre gjør og tenke over egen "kjørestil" og for meg slutter ikke den læringa --- æ tenke som så at man skal ikke stresse for mye om og hvordan - men ønsker gjerne at noen kjenner veien så man kan kjøre litt friere og ta seg litt tid til å se seg rundt.

Og med kjent folk foran så slipper man å kjøre forbi fine plassa - sånne som man nesten snur for å oppleve, men kjører forbi alikavel.

no e veien hvit igjen - så æ orke ærlig talt ikke å gå ut -- kanskje æ skal gjømme meg i garagen og skru sykkel - fint på 17 . mai :-k
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar