Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Tore L »

Blir med på start torsdag AJ, hvis du har det i tankene :)
Og veldig bra at flere blir med på mcsidens forumtreff, dette er og blir bare morro - :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

Hegisen skrev: 20 feb 2020, 18:40 Heh...har vel trukket den konklusjonen i og med at je erfaringsvis får kjeft fordi je kjører for fort, men hvis man kan gjøre avtaler om å møtes bestemte steder, så synes je det er kjekt :)
Ahh.... Sånn å forstå :lol
Det er ikke helt gubbeklubb dette, bare nesten :crazy:
Men om du får spasmer i høyrehånda, og stikker av, så tipper jeg du får øye på noen italienere fra bartebyen i speilet ditt :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg tenker vi heller sier en tysk buss jeg da men :knegg LT altså.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

Apropos det der med farta....

I fjor syns jeg faktisk det gikk litt for fort på fellesturen. Det blir jo sånn at noen drar, og så henger resten seg på. Greit nok, morsomt det også, særlig for oss med LT, HD og andre typer beist. Men med sånn type kjøring så blir det jo bare fokus på vei og sporvalg, og lite på omgivelser og natur. I fjor dundra vi forbi flere idylliske plasser hvor det hadde vært koselig å ta en liten stopp. Kanskje koke en kaffeskvett og snust inn litt frisk luft, med eller uten filter....

Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg bruker uansett og kjøre relativt rolig på ukjent vei, mulig jeg har blitt pysete etter å ha kjørt bak en kompis som dro av og pådro seg store skader. Jeg synes det er deilig og holde en fin flyt og dra på godt ut av svingene når det passer. Litt mer turkjøring. Jeg opplevde firmaturen ifjor som litt vel heftig til tider hvor flere kjørte over evne.

Bestemte meg da for å legge meg først og prøve å kjøre jevnt passe fort, forutsigbart og trygt. Fikk tilbakemelding på at jeg skulle ligge først, for det var stødig kjøring. Var vitne til både slipp, nervøs bremsing, brems midt i sving, hjulslipp og tankslapper på en 4-timers tid. Ikke minst holdt de to første i feltet på å kjøre rett på et lam som lå i skyggen midt i veien. Var bare flaks.

Jeg passer nok fint i begge leire, men har lært at jeg ikke skal hive sykkelen i for stor fart inn i blinde svinger. I en slik setting som dette er jeg helt med på å «ture» litt.
Sist redigert av FredrikE24 den 20 feb 2020, 19:17, redigert 1 gang totalt.

Hegisen
Innlegg: 16
Registrert: 13 feb 2020, 09:35
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000 - 2009 mod

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Hegisen »

TGR skrev: 20 feb 2020, 19:04 Apropos det der med farta....

I fjor syns jeg faktisk det gikk litt for fort på fellesturen. Det blir jo sånn at noen drar, og så henger resten seg på. Greit nok, morsomt det også, særlig for oss med LT, HD og andre typer beist. Men med sånn type kjøring så blir det jo bare fokus på vei og sporvalg, og lite på omgivelser og natur. I fjor dundra vi forbi flere idylliske plasser hvor det hadde vært koselig å ta en liten stopp. Kanskje koke en kaffeskvett og snust inn litt frisk luft, med eller uten filter....

Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐

Eh,,personlig, så vil je gjerne være endel av en gruppe og føle tilhørighet. Men det hadde vært veldig fint om man da kan kunne få aksept for at man har forskjellig kjørestil. Og det er ikke negativt. Noen ganger kjører je sakte - noen ganger fort. Er det svinger leker je me og da går det fort. Hadde vært fint om man da kunne gjort avtaler om stoppested, slik at man da kunne hatt det sosialt og trivelig i hop :)
Hvorfor være inne - når alt håp er ute :twothumbs:


Mine MC: Yamaha XJ600, Honda Magna750, Suzuki GSXF600, Honda 600FS, Honda 600RR x 2, Honda VFR800, Suzuki GSXR750, Suzuki GSXR 600, BMW S1000RR, Suzuki GSXR 1000 x 3

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

Hegisen skrev: 20 feb 2020, 19:17 Eh,,personlig, så vil je gjerne være endel av en gruppe og føle tilhørighet. Men det hadde vært veldig fint om man da kan kunne få aksept for at man har forskjellig kjørestil. Og det er ikke negativt. Noen ganger kjører je sakte - noen ganger fort. Er det svinger leker je me og da går det fort. Hadde vært fint om man da kunne gjort avtaler om stoppested, slik at man da kunne hatt det sosialt og trivelig i hop :)
Jeg har deltatt på dette forumtreffet 2 år på rad. Og det skal jeg fortsette med, rett og slett fordi at dette ikke fremstår som et ordinært mc-treff, men som en uformell samling av folk som har dialoger på dette forumet. Jeg fant meg til rette med folk umiddelbart, og jeg har definitivt inntrykk av at det har vært gyldig for alle de andre også. I år blir vi kanskje flere deltakere enn noen gang, men allikevel en liten gruppe, i fht et ordinært treff.

Jeg tviler på at noen ikke vil føle tilhørighet her. Det har heller ikke vært noe gnål om at noen kjører for fort, eller for sakte. Men samtidig er det ganske vanlig at noen syns at noen andre kjører for fort, men holder kjeft og henger på. Litt sånn macho-kultur er det jo blant mc-folk. Det har det alltid vært.

Når det er sagt, så må jo folk være såpass voksne at de ikke kjører over evne, og heller lar andre stikke av hvis det går for fort. Og jeg for min del kunne altså tenke meg å gasse litt mindre, og se litt mer av omgivelsene, når man først er på tur i andre landsdeler enn der man vanligvis ferdes. :twothumbs:

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av AJ »

TGR skrev: 20 feb 2020, 19:04 Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐
Ja. hvorfor ikke?
Man kan jo avtale møteplasser og sånn omtrentlige tidspunkter på forhånd uten at man må binde seg til dette.
Gode utsiktspunkter, spisesteder og rasteplasser med muligheter for å ta fram primusen... :) .

Og når det gjelder dette med fart på fellesturene så skal ikke jeg si at jeg er svar uskyldig, for å si det sånn.
Men denne sesongen skal jeg helt klart fokusere mest på andre ting, som TGR nevner :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

Det ligger etter hvert mange forslag til fellestur på lørdagen lengre bak i tråden. Mange gode forslag også.
Nå er det jo slik at området "Indre Sogn" er et eldorado for tur med MC. Vi har ingen mulighet for å få med oss alt uansett om vi hadde holdt treff ei uke. Men det er egentlig heller ikke meningen. Fellestur er en sosial greie, en aktivitet vi har for å fylle lørdagen med et innhold for de som har lyst. Ikke alle blir med, og det er også greit.
Erfaringsmessig vet vi at vi sjelden er klar for fellestur før rundt 11 på formiddagen. Vi legger ikke opp til en kjempelang tur heller. Rundt 20 mil i løpet av 5 timer er sånn ca passe. Med tid til noen gode pauser og en god lunchpause. Treffet er en sosial greie, vi er på treff for å treffes, bli kjent og ha det hyggelig sammen. Ikke for å sluke massevis av mil. Mange av oss har kjørt langt dagen før, og skal kjøre langt hjem igjen dagen etter. Det er derfor ikke helt hensiktsmessig å legge opp til langtur på lørdag. Vi pleier også å ha en fellesmiddag på lørdag kveld, gjerne rundt et bål eller en fellesgrill på campingplassen.
Denne gang ser det så langt ut til å bli adskillig mange flere som kommer enn vi har hatt tidligere. Kan godt være at TGR sitt forslag om to alternative turer ikke er så dumt. Selv liker jeg egentlig ikke å kjøre i større grupper. Det blir som regel alt for mye planlegging og for mye jag. Ender man opp i baktroppen har det lett for å bli kjørt alt for fort i perioder også.
Spesielt hyggelig hadde det vært om vi fikk med noen lokale deltakere som kan legge opp en innholdsrik fellestur. Et opplegg som tar oss med inn i sjela til området vi besøker, tar oss med til noe som ingen har opplevd og sett før, viser oss hva vi som besøkende ellers kjører forbi når vi bare er opptatt av å få med oss forsidebildene i turistbrosjyrene.
De fleste av oss har vært på Stegastein, Aurlandsvangen, Lærdal, Øvre Årdal, Tindeveien, kjørt Gaularfjellet osv. Dette er ting som er obligatoriske mål når vi haster forbi. Men Sogn har så mye mer, mye som nesten bare lokalkjente vet om.
Vi kan gjerne diskutere fellesturer og forslag i denne tråden, det er lenge til treffet ennå. Men la oss ikke bestemme oss allerede nå. La oss heller prøve å lokke fram lokale kreative sjeler og utfordre dem til å gi treffet et innhold.
Tenk om fellesturen kunne bli en "blåtur" til en avstengt dal som ingen av oss har besøkt før, innlagt lunch med en smakebit av lokale spesialiteter og andre overraskelser. Jeg tror noe sånt hadde vært mye mer spennende enn å kjøre en lang tur til en turistmagnet som de fleste av oss har sett før..

Hegisen
Innlegg: 16
Registrert: 13 feb 2020, 09:35
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000 - 2009 mod

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Hegisen »

Vet at det å kjøre sammen med andre er så desidert itte det je prioriterer eller egner meg best meg tell, men hadde vøri trivelig å treffe dere alle da, så time will show ;)
Hvorfor være inne - når alt håp er ute :twothumbs:


Mine MC: Yamaha XJ600, Honda Magna750, Suzuki GSXF600, Honda 600FS, Honda 600RR x 2, Honda VFR800, Suzuki GSXR750, Suzuki GSXR 600, BMW S1000RR, Suzuki GSXR 1000 x 3

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

Hegisen skrev: 20 feb 2020, 19:58 Vet at det å kjøre sammen med andre er så desidert itte det je prioriterer eller egner meg best meg tell, men hadde vøri trivelig å treffe dere alle da, så time will show ;)
Jeg er helt enig med deg! Jeg drar på treff for å treffe forummedlemmer og ha det sosialt og trivelig sammen. Fellesturen er for meg ikke så viktig, men pausene under fellesturen er viktig :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av AJ »

Jeg tror jeg kan si ganske sikkert at ingen vil komme med skrå blikk og nedlatende kommentarer til noen som avstår fra å være med på fellesturen eller vil kjøre alene for f.eks. å utforske en veistrekning de er spesielt nysgjerrig på.

Kan vel komme en kommentar, men i all vennskapelig... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 20 feb 2020, 20:09
Hegisen skrev: 20 feb 2020, 19:58 Vet at det å kjøre sammen med andre er så desidert itte det je prioriterer eller egner meg best meg tell, men hadde vøri trivelig å treffe dere alle da, så time will show ;)
Jeg er helt enig med deg! Jeg drar på treff for å treffe forummedlemmer og ha det sosialt og trivelig sammen. Fellesturen er for meg ikke så viktig, men pausene under fellesturen er viktig :knegg
Kan godt samstemme i dette jeg. Etter veien trives jeg egentlig best alene. Men det er ikke felleskjøringa dette treffet handler om, for min del. Det er litt turen dit, men mest samlinga med folket :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

Fellestur er jo bare noe som har falt seg naturlig så langt i vår treffhistorie. Innhold på lørdag trenger ikke være en fellestur eller fellesaktivitet der alle (eller de fleste) er med. Dagen er ledig og kan brukes til hva man vil.

Strengt tatt er det jo ikke et treff.. Vi er jo bare ganske mange som har bestemt oss for å invadere samme campingplass ei helg i August :lol :lol

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 20 feb 2020, 20:22 Strengt tatt er det jo ikke et treff.. Vi er jo bare ganske mange som har bestemt oss for å invadere samme campingplass ei helg i August :lol :lol
Nettopp :) !
Men det er overordentlig viktig med gode grillmuligheter :crazy: !
Regner med at kjellv har kontroll på å følge opp akkurat det ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar