Overnatte mellom København-Amsterdam

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Overnatte mellom København-Amsterdam

Legg inn av tormodg »

Jeg skal på en jobbtur til Amsterdam i september og tenkte å kjøre MC opp og ned. Ser på muligheten til å ta danskebåten ned til feks Frederikshavn og kjøre derfra til Amsterdam. Pga litt kort tid blir det nok stort sett via motorvei, men får jeg anledning tar jeg sideveier så mye som mulig.

I følge Google tar turen ca 8-9 timer (uten stopp) så jeg tenkte kanskje å overnatt halvveis, det blir ca Hamburg eller Bremen. Er det noen som har noen gode råd til steder å overnatte deromkring?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Overnatte mellom København-Amsterdam

Legg inn av gsx750_80 »

tormodg skrev: 04 aug 2019, 13:59 Jeg skal på en jobbtur til Amsterdam i september og tenkte å kjøre MC opp og ned. Ser på muligheten til å ta danskebåten ned til feks Frederikshavn og kjøre derfra til Amsterdam. Pga litt kort tid blir det nok stort sett via motorvei, men får jeg anledning tar jeg sideveier så mye som mulig.

I følge Google tar turen ca 8-9 timer (uten stopp) så jeg tenkte kanskje å overnatt halvveis, det blir ca Hamburg eller Bremen. Er det noen som har noen gode råd til steder å overnatte deromkring?
Celle er en svært idyllisk småby, men blir muligens for langt øst, og vil kunne forsinke deg for mye. Har bodd der noen døgn, for få år siden.
Utenfor autobahn er det svært mange idylliske steder i Tyskland, og overnatting og mat er mye billigere enn her til lands, men det er du antakelig kjent med. Jeg har selv overnattet på hotell ved Reeperbahn i Hamburg. Billig og kurant.
Ikke det triveligste strøket nattestid, kanskje, men tross alt mye bedre enn visse deler av Oslo.
mvh

-gsx750_80

Svar