Tur til Danmark 17.mai-helgen

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av Dansekris »

Hei!

Jeg og en kompis tar danskebåten torsdag 16. mai og superspeed hjem igjen søndag 19. mai.

Er det noen som har tips til hvor vi kan kjøre og bo? Vi hadde i utgangspunktet tenkt å holde oss med Løkken, men det kan se ut til at det ikke er mye som skjer der nå. Turen er litt på budsjett, så vi er avhengige av å finne en rimelig Airbnb.

Ønsker å drikke kald og billig tuborg og kanskje spise noen røde pølser. Ellers skal vi bare slappe av.

Noen som har tips til idylliske steder med litt uteliv, fin utsikt mot havet og grei avstand til hirtshals/fredrikshavn?

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av Relax »

Jeg synes østsiden er lunere , varmere og mindre "windy".
Det er jo mange småståder fra Skagen og nedover, og veien følger sjøen hele tiden. Burde ikke være så vanskelig å finne noe, men det er kanskje litt tidlig i forhold til den fulle farten på utelivet. Sæby er en mulighet, men det er heller ikke langt ned til Århus hvor det er mer uteliv.
Det finnes hytter, kroer, store og små hoteller for overnatting.
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener det skulle åpne et biker hotel nær København for en stund siden, hvor man kunne kjøre sykkern rett inn i Containere som var innredet som hotellrom etc. ?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 10 mai 2019, 12:02 Jeg mener det skulle åpne et biker hotel nær København for en stund siden, hvor man kunne kjøre sykkern rett inn i Containere som var innredet som hotellrom etc. ?
Litt langt unna, kanskje, for disse karene som er ute etter å være i overkommelig avstand til Hirtshals/Frederikshavn:
Dansekris skrev:Noen som har tips til idylliske steder med litt uteliv, fin utsikt mot havet og grei avstand til hirtshals/fredrikshavn?
Skal dere kjøre MC?
I så fall synes jeg dere bør ta dere en tur opp på Øksnebjerg ved Frederikshavn.
Opp fra den ene siden - sørfra - er det eneste stedet i Danmark jeg har sett et varselskilt om stigning opp mot nettopp Øksnebjerg, som er hele 95 moh. :roll :

https://www.toppenafdanmark.dk/oeksnebjerg-gdk599287

http://www.climbs.dk/oksnebjerg.php
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... ja det har du rett i AJ :redface

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tur til Danmark 17.mai-helgen

Legg inn av Dansekris »

Relax skrev: 10 mai 2019, 11:39 Jeg synes østsiden er lunere , varmere og mindre "windy".
Det er jo mange småståder fra Skagen og nedover, og veien følger sjøen hele tiden. Burde ikke være så vanskelig å finne noe, men det er kanskje litt tidlig i forhold til den fulle farten på utelivet. Sæby er en mulighet, men det er heller ikke langt ned til Århus hvor det er mer uteliv.
Det finnes hytter, kroer, store og små hoteller for overnatting.
Takk for tips! Skal sjekke ut.
AJ skrev: 10 mai 2019, 12:13
Bjerknez skrev: 10 mai 2019, 12:02 Jeg mener det skulle åpne et biker hotel nær København for en stund siden, hvor man kunne kjøre sykkern rett inn i Containere som var innredet som hotellrom etc. ?
Litt langt unna, kanskje, for disse karene som er ute etter å være i overkommelig avstand til Hirtshals/Frederikshavn:
Dansekris skrev:Noen som har tips til idylliske steder med litt uteliv, fin utsikt mot havet og grei avstand til hirtshals/fredrikshavn?
Skal dere kjøre MC?
I så fall synes jeg dere bør ta dere en tur opp på Øksnebjerg ved Frederikshavn.
Opp fra den ene siden - sørfra - er det eneste stedet i Danmark jeg har sett et varselskilt om stigning opp mot nettopp Øksnebjerg, som er hele 95 moh. :roll :

https://www.toppenafdanmark.dk/oeksnebjerg-gdk599287

http://www.climbs.dk/oksnebjerg.php
Skal sjekke ut. Vi kjører MC, men har ikke lagt opp til noe kjøring utover transport egentlig. Var mest for å komme seg unna litt.

Svar