Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av kjellv »

Det vil overraske meg stort om ikke Yamaha har fått på plass en T7 i messa. Dette er jo ved siden av NIKEN den største attraksjonen i år.

Zerocool1984
Innlegg: 70
Registrert: 31 mai 2018, 09:24
Motorsykkelen din: under opplæring

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Zerocool1984 »

Kjapt spørsmål:

ser at bmw motorad kommer til mcmesse i Lillestrøm. Pleier de å ha gode tilbud på klær. utstyr etc?
Jeg vet at Mcoslo kommer og skal ha tilbud på bekledning, hjelmer etc..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Det med «gode tilbud» og lovnader rundt dette tar jeg med en klype salt. Man får sikkert noen prosenter, men noen setter sikkert opp veiledende priser for at tilbudene skal virke mer forlokkende. Sistnevnte er dog ikke lov, men dem de fleste lever nok i en gråsone.

En stand på en slik messe av ok størrelse koster fort 100.000 kroner. (Det vet jeg for jeg har vert med på og sette opp slike stander tidligere.) derfor er det kun de største og de med best økonomi som våger seg dit. Har man en god posisjon i markedet og har rent mel i påsan så tror jeg man vil gjøre det veldig bra på slike messer.

Vi har hatt flere stander på messen der inne og jeg kan ikke huske at vi har kjørt noen spesielle rabatter utover det vanlige.

Men unntak finnes sikkert.

Det som overrasker meg mest er at Speed MC i Sandefjord ikke er der. Dem er vel ganske store og kanskje en av de største også. Vertfall så så jeg ikke navnet dems under utstillere...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 23 mar 2019, 14:38 Det med «gode tilbud» og lovnader rundt dette tar jeg med en klype salt. Man får sikkert noen prosenter, men noen setter sikkert opp veiledende priser for at tilbudene skal virke mer forlokkende. Sistnevnte er dog ikke lov, men dem de fleste lever nok i en gråsone.

En stand på en slik messe av ok størrelse koster fort 100.000 kroner. (Det vet jeg for jeg har vert med på og sette opp slike stander tidligere.) derfor er det kun de største og de med best økonomi som våger seg dit. Har man en god posisjon i markedet og har rent mel i påsan så tror jeg man vil gjøre det veldig bra på slike messer.

Vi har hatt flere stander på messen der inne og jeg kan ikke huske at vi har kjørt noen spesielle rabatter utover det vanlige.

Men unntak finnes sikkert.

Det som overrasker meg mest er at Speed MC i Sandefjord ikke er der. Dem er vel ganske store og kanskje en av de største også. Vertfall så så jeg ikke navnet dems under utstillere...
En ting til. Når fortjenesten på nysalg av motorsykkel i følge i rykter ligger på rundt 10%, så skal man selge mange sykler på to dager for å få igjen pengene det koster å stå der. Da er det nok mer lønnsomt og selge rekvisita og andre ting.

Så ser jeg en stand med mange motorsykler og lite annet, så vet jeg at man er seriøs og at man er der for å være synlig og ikke nødvendigvis for å tjene penger på kort sikt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av cannon »

Anbefaler en tur innom Kawaimportøren på messa. Der står årets nybygde ZX10RR. Gullsykkelen i norsk superbike 2019.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg minner igjen om Facebook gruppa for oss som skal på MC messen. Flere har meldt seg på allerede.

Her er linken til gruppen:
https://www.facebook.com/groups/MCmesse2019

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Rha »

Hvordan ble det med slik pub til pub runde på lørdagskveld? vurderer å bestille hotellrom å bli med.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 27 mar 2019, 08:33 Hvordan ble det med slik pub til pub runde på lørdagskveld? vurderer å bestille hotellrom å bli med.
Stilig :)

Jeg skal på en liten pub til pub runde. Tenker jeg tar toget fra Messa til Oslo i 16:00 tiden. Er jo bare et steinkast fra messa til togstasjonen i Lillestrøm.

Jeg tar dog toget hjem til Fredrikstad fra Oslo på kvelden. Siste toget går rundt 23:00 tror jeg. Men tipper jeg tar toget som går kl. 22:00. Så tar jeg "nashspielet" i Fredrikstad før jeg tar taxi hjem.

Det er absolutt en mulighet for at jeg kanskje kan bli med på en overnatting jeg også, men den biten har jeg ikke tenkt så mye over enda...

Foreløpig så er det bare meg som skal på denne pub til pub runden (så vidt jeg vet) men alle er velkomne til å slå seg med. Skulle det ikke bli flere enn meg, så går det helt fint. Jeg finner ALLTID noen å prate å diskutere med :knegg

ZZR-Erling

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev: 23 mar 2019, 14:38 Det med «gode tilbud» og lovnader rundt dette tar jeg med en klype salt. Man får sikkert noen prosenter, men noen setter sikkert opp veiledende priser for at tilbudene skal virke mer forlokkende. Sistnevnte er dog ikke lov, men dem de fleste lever nok i en gråsone.

En stand på en slik messe av ok størrelse koster fort 100.000 kroner. (Det vet jeg for jeg har vert med på og sette opp slike stander tidligere.) derfor er det kun de største og de med best økonomi som våger seg dit. Har man en god posisjon i markedet og har rent mel i påsan så tror jeg man vil gjøre det veldig bra på slike messer.

Vi har hatt flere stander på messen der inne og jeg kan ikke huske at vi har kjørt noen spesielle rabatter utover det vanlige.

Men unntak finnes sikkert.

Det som overrasker meg mest er at Speed MC i Sandefjord ikke er der. Dem er vel ganske store og kanskje en av de største også. Vertfall så så jeg ikke navnet dems under utstillere...
Speed er vel med representanter på BMW og Yamaha standen og det burse vel holde?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev: 27 mar 2019, 14:00
Bjerknez skrev: 23 mar 2019, 14:38 Det med «gode tilbud» og lovnader rundt dette tar jeg med en klype salt. Man får sikkert noen prosenter, men noen setter sikkert opp veiledende priser for at tilbudene skal virke mer forlokkende. Sistnevnte er dog ikke lov, men dem de fleste lever nok i en gråsone.

En stand på en slik messe av ok størrelse koster fort 100.000 kroner. (Det vet jeg for jeg har vert med på og sette opp slike stander tidligere.) derfor er det kun de største og de med best økonomi som våger seg dit. Har man en god posisjon i markedet og har rent mel i påsan så tror jeg man vil gjøre det veldig bra på slike messer.

Vi har hatt flere stander på messen der inne og jeg kan ikke huske at vi har kjørt noen spesielle rabatter utover det vanlige.

Men unntak finnes sikkert.

Det som overrasker meg mest er at Speed MC i Sandefjord ikke er der. Dem er vel ganske store og kanskje en av de største også. Vertfall så så jeg ikke navnet dems under utstillere...
Speed er vel med representanter på BMW og Yamaha standen og det burse vel holde?
Mulig det. Jeg synes bare det var rart dem ikke hadde en egen stand. Graarud Motor er jo der...

Diameetus
Innlegg: 5
Registrert: 11 mar 2019, 20:06
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet 2008

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Diameetus »

Er det noen som vet om det er noen form for oppbevaringsplass på messen? Kommer direkte fra flyplassen meg toget, slik at det hadde vært ypperlig å hatt en plass å sette noe bagasje og eventuelle kjøp før jeg skal videre med toget senere på dagen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av kjellv »

Diameetus skrev: 27 mar 2019, 18:39 Er det noen som vet om det er noen form for oppbevaringsplass på messen? Kommer direkte fra flyplassen meg toget, slik at det hadde vært ypperlig å hatt en plass å sette noe bagasje og eventuelle kjøp før jeg skal videre med toget senere på dagen.
Sjekk først om det er ledige bagasjebokser på Lillestrøm stasjon :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Fsva »

Diameetus skrev: 27 mar 2019, 18:39 Er det noen som vet om det er noen form for oppbevaringsplass på messen? Kommer direkte fra flyplassen meg toget, slik at det hadde vært ypperlig å hatt en plass å sette noe bagasje og eventuelle kjøp før jeg skal videre med toget senere på dagen.
Jeg har ikke greid å finne ut om Norges Varemesse har oppbevaringsbokser, men på Lillestrøm togstasjon kan du betale for en oppbevaringsboks.

https://www.banenor.no/jernbanen/stasjo ... illestrom/

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Rha »

Da har jeg ordnet meg skyss hjem fra toget, så da blir da jeg med ei runde i oslo på lørdagskvelden. Siste toget mitt går halv tolv.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 28 mar 2019, 09:11 Da har jeg ordnet meg skyss hjem fra toget, så da blir da jeg med ei runde i oslo på lørdagskvelden. Siste toget mitt går halv tolv.
Tøft :)

Det ser jeg frem til :twothumbs:

Sender deg nummeret mitt på PM så holder vi kontakten :thumleft

Svar