Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Redcliff
Innlegg: 14
Registrert: 22 des 2018, 07:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 950A

Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av Redcliff »

Er det noen som har erfaringer med selskaper som selger Route 66 turer i USA? Det er flere som tilbyr slike (gruppe-)turer og prisene ser ut til å ligge på omtrent samme nivå. Er det noen man bør skygge unna, eventuelt hvorfor?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av gsx750_80 »

Oppfatningene er alltids delte, og jeg har hørt 2 bekjente som har uttalt seg svært kritisk om ett av selskapene som opererer med slike turer.
De fortalte eksempler på hvordan de ikke hadde fått det de var lovet, og hadde betalt for. Jeg vurderer de som troverdige.
Jeg har ikke lyst til å nevne navnet på selskapet, men ville nok ha sjekket grundig på forhånd, før jeg evt bestemte meg for et slikt opplegg.
Lykke til.
mvh

-gsx750_80

Redcliff
Innlegg: 14
Registrert: 22 des 2018, 07:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 950A

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av Redcliff »

Takk for tilbakemelding. Skjønner at det er ulike oppfatninger/opplevelser og at det kan være motforestillinger mot å navngi selskaper som har fått kritikk. Noen som har positive erfaringer med ett eller flere av turoperatørene?

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av mekkern »

Tja.... hvis en sjekker litt på nett med omtale og tvister i eksempelvis pakkereisenemda eller forliksrådet så kan en jo danne seg noen tanker på egenhånd...om det er fristene eller ikke...
hvis en sjekker litt med bekjente som har tatt slike turer og vet hvordan de generelt ser på ting så får en jo en viss pekepinn.. godt eller dårlig..det er jo en god del firmaer som tilbyr ulike turer.
Personlig liker jeg ikke store grupper der en kjører i kø og venter på andre eller ikke har noe slingringsmonn for et avvik grunnet vær eller lignende..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av NickNei »

Jeg har aldri vært med et slikt selskap, men hatt flere turer i usa på egenhånd med en 3-4 kompiser. Også R66, det er rimelig problemfritt. Å leie sykkel er enkelt, finne frem og også å finne sted å overnatte har aldri vært noe problem.
Det er jo mye friere, og mindre stress. Så jeg hadde hoppet over disse selskapene og dratt på tur på egenhånd.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av cannon »

R66-aktørene har sikkert stands på mc-messen i slutten av mars. Kanskje greit å snakke med dem, face to face.
Jeg ville ellers ha prøvd med direkte kontakt med lokale aktører på østkysten i USA, eller som NickNei beskriver.

Redcliff
Innlegg: 14
Registrert: 22 des 2018, 07:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 950A

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av Redcliff »

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg skal google litt og sjekke de ulike aktørene. Godt tips om mc-messen. Har egentlig ikke vurdert å organisere dette selv. Er både fersking på mc og har ingen kompiser som vil dra på slik langtur, men jeg ser at det kan være både rimeligere og mer fleksibelt. Å dra helt alene er nok vel dristig for min del så tidlig i "mc-karrieren."

Til NickNei: noen tips ellers mht kjøreutstyr. Antar at norsk kjøreutstyr kan bli i varmeste laget? Hva gjør man? Leie alt eller kjøpe nytt? Det siste alternativet er vel både dyrt og litt sløsing, hvis man ellers har det man trenger.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av NickNei »

Vi kjørte nok mest i jeans og t-skjorte med halvhjelm. Det var til tider grisevarmt :) Men en lett kjørejakke går, chaps er sikkert ok for de som kan utstå å ha de på seg.. pluss gode kjøresko. Hadde med alt utenom hjelm hjemmefra, den låner man gratis av utleiselskapet.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av WikingTnT »

Jeg ville benyttet sjansen til å kjøpe kul mc - bekledning , billig og vanvittig mye å velge i.
Masse fine og bra Icon-prylar bla.

Redcliff
Innlegg: 14
Registrert: 22 des 2018, 07:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 950A

Re: Route 66 USA - erfaringer med turselskaper?

Legg inn av Redcliff »

Vanlige jeans og t-skjorte er vel risikabelt dersom man går i bakken? Mulig kjøre-antrekket må fornyes dersom jeg tar turen. Skal sjekke tilbud og priser i USA. Takk for innspill og erfaringer.

Svar