MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Når passer det deg best med MCsiden-treff på Gullvågcampingen?

Avstemmingen ble avsluttet den 24 jun 2019, 23:30

Uke 33 (16. - 18. aug.)
3
21%
Uke 34 (23. - 25. aug)
11
79%
 
Stemmer totalt: 14

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 31 jul 2019, 13:14
niko skrev: 31 jul 2019, 08:02
TGR skrev: 30 jul 2019, 23:17
kjellv skrev: 21 jul 2019, 13:15 Et godt forslag WikingTnT!
Vi må ha en fellestur på lørdag. Vi ønsker tur på rundt 5-6 timer, men ikke for ambisiøse antall mil. Fellesturen er en sosial greie, vi skal ha gode pauser med trivelig småprat. Deler av turen bør legges til veier som er morsomme å kjøre.

Kom gjerne med forslag til fellestur, legg den gjerne innom dette arrangementet. Forslag fra dere som er lokalkjente er tungtveiende i denne sammenheng :prf
Jeg har ikke noe konkret turforslag. Men vi befinner oss ikke langt fra Støren, så en stopp for et Wienerbrød burde kanskje vært lagt inn ... :twothumbs:
Hvordan er Fosen-halvøya? Ser spennende ut på kartet...
Kjempefine plasser i den retning. Deltar ikke selv, men mener trygt jeg kan anbefale https://www.google.com/maps/dir/Gullv%C ... 917385!3e0 på basis av tidligere erfaring.

Ellers er vegene mot Hitra og Frøya fine, spesielt mye av strekningene som ikke er erstattet med Tunnel. Går også båter, inkludert ferger,som muliggjør turer langt ut i havgapet. (Tok nylig båt fra Frøya til Mausundvær, Bogøy og Sula og tilbake, samme dag. Supert.)
www.atb.no
Ser også ut til at kjøretøy kan medbringes på båt (Tyrhaug) mellom Sandstad på Hitra, og Brekstad.
https://www.fosennamsos.no/tr-heim-brek ... n-kr-sund/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 31 jul 2019, 14:14 Mye fint å velge i på Fosen så lenge man tåler litt varierende kvalitet på asfalten :knegg
:bl3

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av Subsea79 »

Hadde veldig lyst og delta på denne, men ser det kan bli vanskelig. NFF har satt opp en fotballturnering denne lørdagen, som jeg må være med på (som trener).
Satser da på å kjøre oppover på ettermiddagen, slik jeg kan få med meg lørdag kvelden ihvertfall.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av E-strom »

gsx750_80 skrev: 31 jul 2019, 13:14
niko skrev: 31 jul 2019, 08:02 [...klipp...]

Hvordan er Fosen-halvøya? Ser spennende ut på kartet...
Kjempefine plasser i den retning. Deltar ikke selv, men mener trygt jeg kan anbefale https://www.google.com/maps/dir/Gullv%C ... 917385!3e0 på basis av tidligere erfaring.

[...klipp...]
Den foreslåtte ruta på Fosen er ypperlig :thumleft
- full av svingete asfaltveier, og bare to ferger (som går hver halve time eller oftere)
På slutten av denne ruta går veien forbi NAF MC som har åpen dag denne lørdagen (ref. sitat lengre opp)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av kjellv »

E-strom skrev: 02 aug 2019, 21:58
gsx750_80 skrev: 31 jul 2019, 13:14
niko skrev: 31 jul 2019, 08:02 [...klipp...]

Hvordan er Fosen-halvøya? Ser spennende ut på kartet...
Kjempefine plasser i den retning. Deltar ikke selv, men mener trygt jeg kan anbefale https://www.google.com/maps/dir/Gullv%C ... 917385!3e0 på basis av tidligere erfaring.

[...klipp...]
Den foreslåtte ruta på Fosen er ypperlig :thumleft
- full av svingete asfaltveier, og bare to ferger (som går hver halve time eller oftere)
På slutten av denne ruta går veien forbi NAF MC som har åpen dag denne lørdagen (ref. sitat lengre opp)
Ruta ser slett ikke dum ut, men jeg er redd den som fellestur i forbindelse med forumtreffet blir for lang :-k
Som det framgår av Google Maps er dette ca 7 timer kjøring. Jeg er ikke sikker, men tror dette er effektiv kjøring inkl tiden fergeturene tar, men ventetid på fergekai er ikke inkludert i beregningen. Vi må også legge til noen stopp underveis, og en lunchpause som gjerne i treffsammenheng tar litt tid.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av TGR »

Enig med siste taler. Ruta ser artig ut, men også lang....

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av kjellv »

Jeg har lyst til å utfordre dere Trøndere til å skape litt innhold til treffet. Gi oss som besøker fylket noe nytt, noe vi husker i årevis. Wienerbrød fra Størens Bakeri har vært nevnt, selv om de fleste av oss ikke har noe særlig forhold til Bør Børson. Sjøormsafari på Selbusjøen eller UFOer i Hessdalen hadde vært tøft :thumleft Gi oss en smak av distriktet som vi ikke har opplevd før, enten det er flotte mc-veier eller andre ting. Gjerne en kombinasjon. De fleste av oss har kjørt Soknedalen før, men kun E6. Hva finnes ellers?
Husk at dette er et forumtreff. Her er deltakere som har kjørt 50+ mil for å treffe andre forummedlemmer, og skal kjøre 50+ mil hjem igjen på søndag. En lang kjøredag på lørdag er neppe det mest interessante for de som kjører lengst. Det sosiale felleskapet er viktig denne helga.

Edit: ..sorry rolf-arne, jeg burde skrive 250+ mil :redface

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 02 aug 2019, 22:41 Edit: ..sorry rolf-arne, jeg burde skrive 250+ mil :redface
Jada , du kan godt ta i - har regna med at det blir 400 mil totalt - og da med hurtigruta hjem fra Trondheim.
:lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av barske »

Hva med å kjøre til Røros? Veien mellom Støren og Røros er nokså svingete og trangt oppover Gauldalen. + at Røros er et fint sted :thumleft

Tror jeg nesten ville kjørt samme vei tilbake. Man kan kjøre videre sørover mot Tynset, så nordover igjen over Kvikne men dette er en meget kjedelig vei!

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av niko »

barske skrev: 03 aug 2019, 11:51 Hva med å kjøre til Røros? Veien mellom Støren og Røros er nokså svingete og trangt oppover Gauldalen. + at Røros er et fint sted :thumleft

Tror jeg nesten ville kjørt samme vei tilbake. Man kan kjøre videre sørover mot Tynset, så nordover igjen over Kvikne men dette er en meget kjedelig vei!
Godt forslag!

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av Forc »

Ville anbefalt en tur oppover femunden hvis dere er i rørosområdet. Flotte veier og kjempeutsikt, bare vær litt obs på reinsdyr når de skiltene dukker opp da de har en tendens til å tusle ved veien i større flokker.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av rolf-arne »

Bare en sjekk - er det noen som skal veien mot Trollstigen på vei hjem?
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 03 aug 2019, 23:18 Bare en sjekk - er det noen som skal veien mot Trollstigen på vei hjem?
Ikke utenkelig rolf-arne. Selv bor jeg ikke så veldig langt derifra. Du kan godt slå følge med meg :thumleft

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av Flattop »

Jeg bor i Ålesund så Trollstigen ligger jo på omveien hjem på en måte.
Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Interessesjekk for MCsiden-treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag

Legg inn av E-strom »

kjellv skrev: 02 aug 2019, 22:08
E-strom skrev: 02 aug 2019, 21:58
Ruta ser slett ikke dum ut, men jeg er redd den som fellestur i forbindelse med forumtreffet blir for lang :-k
Som det framgår av Google Maps er dette ca 7 timer kjøring. Jeg er ikke sikker, men tror dette er effektiv kjøring inkl tiden fergeturene tar, men ventetid på fergekai er ikke inkludert i beregningen. Vi må også legge til noen stopp underveis, og en lunchpause som gjerne i treffsammenheng tar litt tid.
Hva med 11 mil rundtur i Budalen da?
- med innlagt stopp på Storbekkøya Museumsseter (kulturinnslaget)
- og kjøring opp og ned "monsterbakkenene" til Marit Bjørgen (kjendisdelen)
Hvem vet - kanskje det er mulig å finne et bakeri på Støren også... :-k

Bilde

https://www.google.com/maps/dir/Gullvåg ... 917385!3e0
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar