Isle of Man TT - Kjøre selv?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av barske »

Hei godtfolk!

Som topic sier gjelder dette Isle of Man TT. Til neste år er dette arrangementet fra 25. mai - 7. juni.

Vi er et par stykker som har veldig lyst til å stikke over en tur. Er helt i startgropen når det gjelder planlegging. Ser ut som superbike-gjengen skal til pers lørdag 1. juni kl 12.00 om jeg har skjønt programmet riktig. Det har i alle fall jeg lyst å få med.

Har hørt at man kan kjøre selv uka før løpene starter på selve banen. Kunne ikke finne noe om dette på hjemmesiden (https://www.iomtt.com/
Noen som vet noe om dette? Om dette er mulig?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av Sakkle »

Jeg har lyst til å ta en tur dit en gang selv...

Du har vel to alternativer så vidt jeg forstår. Få deg en racing lisens og meld deg på selve løpet eller kjøre ruta når den er åpen for offentlig trafikk. Mener å ha hørt at alle veiene er enveiskjørt i hele TT perioden.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av cannon »

Det er "mad sunday", open for all hver gang.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av mekkern »

tror du er minst et halvt år for sent ute med fergebilett til Isle of man..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av barske »

Mad Sunday ja.. Tror jeg skal revurdere å kjøre selv etter å lest denne artikkelen: https://www.yahoo.com/news/bp/surviving ... 08040.html

Men det hadde absolutt vært artig. Og kjøre selv fra Norge blir uaktuelt da MV'en ikke har rare bagasjemulighetene. Det blir i såfall og få sendt den over på et vis.
Jeg kjenner 2 stk som kommer fra- og bor på Isle of Man. Han ene driver en bilforhandler der og han kunne hjelpe oss med å få syklene over på fornuftig vis. Tror jeg i alle fall.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av Sakkle »

cannon skrev: 16 okt 2018, 15:49 Det er "mad sunday", open for all hver gang.
Jøss... ja det så jo overraskende sivilisert ut :P

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av SprintS955 »

Var der i år en langhelg. Fløy til London og derfra til Douglas, ca 3000kr totalt. Hadde bare med oss sekk med campingutstyr (hengekøyer) og overnattet litt her og der, ei natt på toppen av Sneafell :)
Har og lyst å ha med sykkel over, men er ikkje mange muligheter som eg finner for å ta ferje til UK uten å kjøre til Nederland. Savner Newcastlebåten fra Bergen. Fikk med oss Superbike på lørdagen og Mad Sunday. Og var så heldig å treffe en utflyttet fyr fra IOM som tok oss med på rundtur i 10 timer på søndagen. Fantastisk opplevelse som gjorde at eg meldte meg på mc-kurs etterpå og tok lappen i juni, etter 20 år med drømmen om mc...

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Isle of Man TT - Kjøre selv?

Legg inn av rolf-arne »

Drar over i mai - lander med sykkel 22 mai og blir til 11 juni - bor rett opp av Douglas på camping - og finnes på :
https://www.facebook.com/Europatur-3634 ... _todo_tour
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar