MC vennlige veier kjørt for første gang

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

MC vennlige veier kjørt for første gang

Legg inn av AJ »

Da hopper jeg i det og lager en tråd om spesielt MC vennlige veier man har kjørt for første gang med MC.
Mao. "nyoppdaget vei" - for deg og meg! Så her er det bare å komme med "nyoppdagelsene" deres, folkens!

For egen del må jeg beskjemmet innrømme at jeg aldri tidligere har kjørt veien over Tonsåsen, kun kjørt forbi avkjørselen til Bagnslinna, som veien heter, utallige ganger på vei til Fagernes, Beitostølen og Valdresflye.
Lett å kjøre forbi Bagnslinna avkjørselen når man er i fint driv på 33'en i retning Fagernes.

Nå er nok ikke nedstigningen til Bagn, som jeg kjørte i dag, den beste måten å oppleve denne veistrekningen med sine artige svinger.
Å kjenne kreftene i sykkelen fra Bagn og oppover blir en litt annen opplevelse, men den får jeg ta senere.

En fin og absolutt MCvennlig veistrekningen helt i tråd med hva jeg har hørt mange motorsyklister har nevnt opp gjennom årene.

Her noen bilder fra turen og den "nyoppdagne" veien... :P :
Tonsåsen1.JPG
Tonsåsen2.JPG
Tonsåsen3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KawaKjetil

Re: MC vennlige veier kjørt for første gang

Legg inn av KawaKjetil »

Dette kan jo bli en interessant tråd hvis den fylles opp med gode tips.

Legger til en vei jeg kjørte i sommer etter tips fra en som kjørte samme rute for noen år siden. Et greit avbrekk fra varmen i lavlandet. God asfalt hele veien :thumleft
Passet fint for meg da jeg var på vei fra Superbike i Rimini og vestover i Italia.
På vei opp dette passet avløste hver sving med en ny uten et eneste rettstrekk. Ble nesten litt stresset husker jeg :D og er glad jeg slapp å kjøre forbi noen akkurat der. Møtte knapt et kjøretøy, men flere motorsykler på motsatt side mot Firenze. Er nok kanskje best å kjøre opp fra Firenze.
https://www.google.no/maps/dir/Forl%C3% ... !3e0?hl=no

På toppen etter x antall svinger, og det obligatoriske bildet :D
Bilde

Kafe og restaurant på toppen
Bilde

Svar