Suleskar .....

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Suleskar .....

Legg inn av Relax »

En av mange av de fineste veiene ..
Tok denne karen på fersken :)
En hollender, tror jeg :)
Bilde

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

"Do the right thing"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suleskar .....

Legg inn av kjellv »

Ingen tvil at Suleskar er vakkert!
Hollendere har jeg sett mange av denne uken, og snakket med flere av dem. To jeg traff på og kom i snakk med i en eller annen fergekø var på tur til Nordkapp og tilbake med en Vstrom 1000 og en TDM900. Jeg prøvde å foreslå en liten endring deres planlagte reiserute da jeg mente de hadde valgt en reiserute hvor det var langt mer spennende alternativer de kjørte forbi. Men nei, dette var ikke mulig!
De hadde faktisk kjøpt en pakkereise hos et reisebyrå. Alle overnattinger var booket og planlagt, reiseruten var fastlagt og kunne ikke endres.. Makan! Tenk å rote bort et par uker i vakre Norge på denne måten. De aner ikke hva de går glipp av :O

Rake motsatt var en mann fra Israel som bodde i nabohytta i Byrkjelo i går. Jeg er nå engang så sosialt anlagt at jeg har det med å prate med alle jeg treffer som virker interessant å snakke med. Jeg kom fra sanitærbygget i dag tidlig og så et registreringsskilt på denne GSn som jeg aldri hadde sett maken til, ble derfor så nysgjerrig at jeg gikk bort til hytta hans og snakka med han.
Han hadde en BMW R1200GS og utrolig med bagasje. Jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av ham da han dro. Han hadde store bagasjebokser som slike sykler oftest har, men i tillegg flere vanntette bager av Kriega eller lignende stablet oppå hverandre på baksetet. Jeg tror han hadde både ryggstøtte og nakkestøtte av disse.
Nok om det.. 1700 mil hadde han planlagt på denne turen! Alene. Nå var han på vei sørover, hadde time til service på sykkelen i Hamburg neste fredag. Han hadde kjørt nordover gjennom Baltikum og Finland, og skulle nå til Kristiansand og med båt til Danmark. Etter service skulle han møte en kamerat i Belgia og de skulle ha en runde i Storbritannia før han fortsatte alene til Portugal, Spania, og senere ta for seg alpene på vei østover og hjem til Israel. Regnet med å være hjemme i midten av August..
Jeg fikk i hvert fall vist ham både Tindeveien og gamleveien over Aurlandsfjellet som han ikke var klar over fra før. Han var veldig interessert og noterte seg de waypoint jeg fant for ham på kartet.

Da snakker vi langtur det står respekt av!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Suleskar .....

Legg inn av xyvind »

Utsikt ned over Suleskard. Jeg kjørte forbi på onsdag denne uken. Herfra til Lysebotn er noen av de morsomste veiene jeg har kjørt! Fantastisk å kjøre i fjellet.

Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Suleskar .....

Legg inn av Relax »

@kjellv :
En av de beste og enkleste fototipsene jeg har hørt er: Ta bilde!!!! :P

Ellers, yes, den isralitten har skjønt det!
Hollenderen, han drev med transport :)

@xyvind :
Lysebotten, yes, noe å få med seg. Og gjerne kombinert med ferje tur til eller fra.
Det finnes flere varianter av slike!
"Do the right thing"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suleskar .....

Legg inn av kjellv »

Relax skrev: 07 jul 2018, 08:47 @kjellv :
En av de beste og enkleste fototipsene jeg har hørt er: Ta bilde!!!! :P
Okey da, fra mandag i forrige uke. Men riktignok litt før jeg kom til Suleskar.
IMG_20180702_163402.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar