Rutetips

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Rutetips

Legg inn av Erik.H.M »

Hei.
Tenkte jeg skulle kjøre sykkel for første gang opp til hytta :D . Turen går da altså fra Sarpsborg og til Røros. Vanligvis kjører jeg E6 og Østerdalen eller Trysil opp, men tenkte jeg kanskje skulle prøve en annen rute opp. Lurer derfor på om noen her har en ålreit rute jeg kan ta oppover?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

mxman
Innlegg: 49
Registrert: 16 jun 2014, 18:55
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2015

Re: Rutetips

Legg inn av mxman »

Skal du kjøre opp på en dag ? Hvis du skal det er vel begrenset med hvor mange omveier man kan ta. Her er forslag til deler av en https://goo.gl/maps/RSgqcH2KuFB2

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Rutetips

Legg inn av Erik.H.M »

Jeg kan fint bruke en dag, eller to :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Rutetips

Legg inn av Fsva »

Ruta til mxman er fin, jeg bor på Minnesund og kjører av og til den ruta.

Hvis du heller vil holde deg nærmere E6 så går det en fin vei fra Minnesund og gjennom Morskogen. Denne ligger på nedsiden av E6 og nærme vannet og jernbanen. Fra Morskogen og til Espa må du nok opp på E6, men fra Espa og videre til Tangen er det fin vei langs Mjøsa. Anbefaler også å kjøre Tangen-Stange RV222

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Rutetips

Legg inn av kjellv »

Ta en todagers da :-)
Valdres- flya-Vågå-Geiranger-Trollstigen-svingom ut til Atlanterhavsveien før du dreier østover via Oppdal-Folldal-Røros. Ikke glem å stoppe hos Yamahaforhandleren på Hjelset ved Molde da, jeg spanderer gjerne en kaffekopp på forumfolk :-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Rutetips

Legg inn av Fsva »

Jeg har sittet på Google maps og lekt litt. Her er i hvert fall ruta slik jeg hadde kjørt den. Mange ukjente veier som jeg aldri har vært på, men så bra ut på kartet :knegg https://drive.google.com/open?id=1rQP6j ... sp=sharing

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Rutetips

Legg inn av Rha »

Den ruta kan jeg være med å anbefale. Har kjørt fleste av dem veiene. Bare være obs at det er en strekke med grus på den siden av lågen før du kommer opp til ringebu. Den var veldig fin sist gang jeg kjørte der ca en måned siden.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Rutetips

Legg inn av Erik.H.M »

Fsva skrev: 23 jul 2017, 02:03 Jeg har sittet på Google maps og lekt litt. Her er i hvert fall ruta slik jeg hadde kjørt den. Mange ukjente veier som jeg aldri har vært på, men så bra ut på kartet :knegg https://drive.google.com/open?id=1rQP6j ... sp=sharing
Kult :thumleft Takk for tilbakemeldinger!
Tenker jeg tar denne ruta. Har ikke kjørt her før, så jeg tror det blir en bra tur :D
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Rutetips

Legg inn av Fsva »

Erik.H.M skrev: 23 jul 2017, 12:32
Fsva skrev: 23 jul 2017, 02:03 Jeg har sittet på Google maps og lekt litt. Her er i hvert fall ruta slik jeg hadde kjørt den. Mange ukjente veier som jeg aldri har vært på, men så bra ut på kartet :knegg https://drive.google.com/open?id=1rQP6j ... sp=sharing
Kult :thumleft Takk for tilbakemeldinger!
Tenker jeg tar denne ruta. Har ikke kjørt her før, så jeg tror det blir en bra tur :D
Jeg har kjørt den ruta fra Solbergfoss og til Gjøvik, men de andre veiene har jeg ikke prøvd. Solbergfoss-Gjøvik er i hvert fall bra synes jeg :) Når drar du? Eller har du kanskje allerede kjørt til Røros?

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Rutetips

Legg inn av Erik.H.M »

Jeg dro i dag :-) Knall rute! Mye morsomme veier
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar