Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ChristerSS
Innlegg: 8
Registrert: 16 mai 2017, 02:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT 09 2017, Suzuki bandit 600

Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av ChristerSS »

Hei Kjære mc folk!

Må si jeg har lusket mye her inne oppigjennom årene, uten og ta del desverre.

Så ja, har i noen år nå hatt min kjære Bandit 600, men i hele fjor seson har den stått i deler i stuen og ventet på litt kjærlighet, så i mellom altfor mange prosjekter og litt for mye "skal ta det i morgen" attitude, står den der enda.

Så nå etter 4 av 6 uker ute på jobb på sjøen, har jeg lest litt for mye mc blader, og med en STOR trang til og kjøre på 2hjul igjenn, har jeg funnet ut at på tide med litt ufornuftige valg.

Så det resulterte i at det nå står en 2017 modell MT 09 og venter på meg inne på fastlandet!! :D Forøvrig uten og engang sett en MT 09 i virkeligheten, Så Gleder meg som en liten drittunge for og si det mildt. Håper det blir bra! måtte jo bare bestille med fult akrapovic eksos og :twisted

Får i seg selv en fin tur og hente sykkelen i Hardanger, eneste forhandleren jeg fant i norge med en sykkel igjenn på lager, bor på østlandet området Hadeland, forvillet meg inn i skogen fra Bergen. så er jo bare fint med besøk i hjemtraktene.


Men det jeg lurer på sån egentlig etter mye mas,

Har allerede booket en tur til England i begynnelsen av Juni skal på en Festival der, så nå med nykjøpt sykkel går tankene mere og mere på og kjøre sykkelen over, og ta meg en god "europatur" i samme slengen når jeg er ferdig i England,

men hvor i helsiken skal jeg kjøre? Europa er stort... noen gode tips? Alpene er jo noe jeg alltid har drømt litt om. men klarer liksom ikke og bestemme meg helt. er jo allerede i Frankrike når kommer med fergen fra englang igjenn så er jo fristene og forsette litt nedover der, men har ingen fatning på hvor jeg skal, har en tendens til og bare ta det som det kommer, men greit og ha noen fine destinasjoner på veien.


Blir og kjøre alene, og tenker på og skaffe meg et lite 1 mans telt.

Men hvordan blir det og kjøre så langt på Naken sykkel? Speiselt forhold til bagasje?

er vel ikke noe serlig og kjøre med rykksekk over lang tid, så tenker burde skaffe meg noen sidevesker og ha bak, og en tankbag iallefall men blir jo begrenset med plass vist skal bo i telt, man må jo plutslig ha litt skit med seg da.


Beklager mye vås. Men håper noen her har noen gode tips! har jo bare muligheter, kan fint ta meg en 3 ukers tur om jeg føler for det siden jobber 6 uker av/på rotasjon og har ingen bedre halvdel hjemme som krever oppmerksomhet.


Setter stor pris på alle som har giddet og lest gjennom alt maset mitt og har noen gode tips forhold til Reisemål og pakking.



Håper alle der hjemme har fått en god start på MC sesongen!

Over og ut.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22901
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av Bjerknez »

Haha, artig lesning!
Her må man vel si at du rett og slett har hoppet rett uti det med bind for øynene :twothumbs:

Alpetur er en frisk satsing etter mange år med mc tørke på en sykkel du enda ikke har sett live og uten å planlagt bagasjeløsninger etc. Den skal du ha kudos for og det er artig lesning :twothumbs:

En MT09 er en prisgunstig og artig sykkel. Vertfall den gamle modellen. Den nye er nok enda bedre vil jeg tro.

Når det gjelder bagasjeløsninger så ta en titt på kriega. Sjekk også ut tankvesker. En tankveske er kjekk og ha til de tingene du trenger underveis som kamera, telefon, noe å drikke, batteribank, nistepakke, kaffekanne etc. Så pakker du klær og andre ting i evt. Kriegaveskene.

Når det gjelder å kjøre langt på sykkel så er dette bare en vanesak. Noen sykler er nok bedre egnet enn andre, men du kommer deg også jorden rundt med en MT09. Har du tiden på din side så er det jo bare å kjøre av gårde for så og ta en rast når du føler for det. Evt. En overnatting.

Det med telting på tur passer nok ikke alle. Det er gjerne noe man drømmer om og som ser "camping aktig" ut på en positiv måte, men mange ender som oftest på ei hytte eller lignende etter en natt i telt. Å drasse med seg et telt på en MT09 i tillegg til annen bagasje kan bli trangt, så du bør virkelig planlegge pakkingen nøye.

Ryggsekk funker nok, men selv så liker jeg ikke å ha noe på ryggen når jeg kjører. Men det er en smakssak. Sørg vertfall for å kjøpe noe som er vanntett. Det gjelder også mc klær. Å bli våt på tur er ikke gøy. Helt vanntette og vindtette kjøredresser er forholdsvis dyre. Klim og Rukka skal være det ypperste man får i den kategorien. Eller så kan du kjøpe deg rimeligere kjøredress som lufter litt og heller supplere med en regndress du tar på deg når været skulle slå om. Personlig foretrekker jeg sistnevnte.

Er nok mange her som har vert på alpetur og tur i Europa som kan komme med mer konkrete tips om hvor su bør dra vil jeg tro :vs

ChristerSS
Innlegg: 8
Registrert: 16 mai 2017, 02:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT 09 2017, Suzuki bandit 600

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av ChristerSS »

Hei Bjerknez, og takk for svar.

Er jo ganske stor statsing, Men Skal man ut på eventyr syntest ikke jeg at man skal planlegge ett år i forveien :D men det er da min mening, og min mangel på tolmodighet og fornuft ^^


Mitt største dilemma med meg selv er bagasje løsning, Så litt på diverse sidebagger, Likte godt det Kriega hadde, litt i dyreste laget men kvalitet koster jo. men må minimum ha meg noen greie sidevæsker bak og gjerne en bag på toppen, også en tankbag.

men med Sidevesker bak, burde vel ha en "ramme" bakpå sykkelen ned på sidene så de sitter solid vel? ser mye forskjellig rund om men ser ikke helt for meg at de sitter så stabilt uten en ramme på innsiden.

Men tror jeg kan glemme telt, har ikke noe imot og bo i telt, men har gjort det er par ganger på diverse bilturer, og Fy faen så mye drit man ender opp med ettervert, Klarer ikke se for meg og klare det realistisk på MC, iallefall ikke med begrenset plass.

Grunnen til jeg har litt lyst på telt er at det er deilig og ikke være avhengig og finne seg plass for natten når på tur, litt mere frihet i det, blir jo uansett realistisk og bo fleste netter i diverse hytter og slikt, men fint og ha egen backup løsning. men tror rett og slett ikke blir plass til alt som medfølger for og kunne campe.

ser for meg et kjipt senario der har plutslig vaset vekk en hel dag og kjører på litt for seint og plutslig er alt stengt, og der står du bare med sykkelen midt i ingenting og må sove på en gressbit i midten av en rundkjøring.... men er man på eventyr så er man på eventyr. vet aldri hva man finner før man prøver.


Har forøvrig en meget god 2 delt kjøredress, Husker ikke merke, men bruke mere peng på kjøreutsyr enn på første sykkelen. men er type goretex lignende, like god sommer som høst i Bergens pissregn, har aldri blitt våt gjennom den når bodde i bergen iallefall, og det er en god måte og teste om ting tåler vann!!


men hvor jeg skal kjøre da... alpene blir jo gjerne litt i drøyeste laget, men første jeg kom på jeg faktisk har tenkt på og reise tidligere.

så setter stor pris på innspill på fine reisemål roundabout. elller viktigere, Fantastiske Veier og kjøreopplevelser. (så vil jo ikke akkurat overlasse den stakkars sykkelen heller.)


tur blir det uansett spørsmålet er bare hvor langt jeg kommer meg :)
og jeg ikke ligger klistret utover en fjellvegg på vestlandet en plass først da, men skal nok gå seg til ;)

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av kvase »

Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1601
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av pingvin »

Alpene ER det beste stedet å kjøre MC, kanskje i verden. Men Norge er jammen i gæernt det heller. Ikke noe problem å dra til Alpene, enten magadrag gjennom Danmark/Tyskland...men tøft å klare på 1 dag med naken sykkel (men ta Kiel ferga så slipper du Danmark). Deutsche Bahn (DB) skulle slutte med autozug men går et par ruter enda og også et par andre aktører. Selv bruker vi MC Transport i år, sykler på lastebil og flyr til München.

Verre å komme seg til England enn Alpene egentlig, hvordan har du tenkt å gjøre det (ferge til Danmark og ferge derfra til England?)

Er alltid morsommere å kjøre med lett sykkel, skal du telte blir det en del ekstra med sovepose, liggeunderlag++ selv om du kjører minimalistisk. Alpene er ikke så ille mhp hotellpriser, er på vinteren er dyrt, overkapasitet på sommeren. Og alltid ledige rom, ingen vits i å forhåndsbooke. Skal du ha telt så gå for 2-manns, veier noen bitte små gram mer men da har du plass til bagasje og klær inne i teltet. Telt er avveining mellom 3 faktorer, vekt, pris og kvalitet, får ikke alle 3 på en gang :[-(

Mye innen bagasje. Hatt toppboks, veldig enkelt, kjekt å kunne låse etc, men blir litt topp/bak-tung. Aldri hatt harde sidevesker men blir fort veldig bred ekvipasje? Men mange fornøyd med dette og får i hvert fall vekten lavere. Det brukt mest er forskjellige typer vanntett bag stroppet på bagasjebrett/baksete. Får da vekten litt lavere og lengre frem enn toppboks. Ulempen at litt jobb med stropping så må finne enkel men sikker løsning for dette. Skistropper er greie men kan løsne mens kjører så bruker også "Rock straps". Mhp. bag så er vel det enkleste/billigste enn vanntett pakksekk fra Biltema eller lignende. Kriega er bare kjempebra, har flere av deres produkter. Har også en av Kriegas ryggsekker (R15 men de har mange størrelser) og suveren, men bruker kun for offroadkjøring når ikke har bag. Foretrekker å kjøre uten ryggsekk.

Om du bestemmer deg for å dra til Alpene så hjelper jeg gjerne med rute, bare si fra. Eller kjøp Michelin kart og bare kjør alle de "grønne" veiene som ser ut som spagetti :twothumbs:
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

ChristerSS
Innlegg: 8
Registrert: 16 mai 2017, 02:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT 09 2017, Suzuki bandit 600

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av ChristerSS »

Ruten til England så jeg for meg ta båten Oslo til Danmark, bare noen timer det, også kjøre ned til amsterdam en tur så til Calais, Frankrike . Og ta fergen til England derfra. Blir jo gjerne en overnatting eller 2 på veien , ligger uansett inn godt med ekstra tid.

Er jo en av grunnene jeg tenkte på alpene siden da eventuelt er "halveis" dertil om jeg er i Calais.

Så bra ut de ryggsekken til kriegas, men er ikke største fan av ryggsekk på sykkel, litt fint og kunne bevege seg helt fritt iallefall når skal så langt. så må nok finne meg noen former for bagger, og litt stropping , hadde jo noen greie bagger på biltema, likte og sideveskene de har, men har nå bare sett bildet på nettet og antar at kvaliteten er biltema style, og alt må pakkes i bossekker for og holdes tørt.

ChristerSS
Innlegg: 8
Registrert: 16 mai 2017, 02:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT 09 2017, Suzuki bandit 600

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av ChristerSS »

Og ja vi liker veier som ser ut som spagetti :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av Olav K »

Hei, og gratulerer med ny sykkel, du har vært hos Bjørnar og handlet skjønner jeg. Videre har jeg jo sansen for turplanene dine.
Det ser ut som den godeste "Pingvin" hadde skrevet omtrent det innlegget jeg hadde tenkt å skrive :-D
Med en MT09 tror jeg du skal slite med å få med telt, sovepose, liggeunderlag pluss øvrig bagasje, uten å investere bra mye penger i harde sidekasser, bagasjebrett og denslags.
Kriega er vel og bra, jeg kjørte i alpene med disse i to uker i forfjor. MEN... det å hente ut noe fra veskene iløpet av dagen opplevde jeg som knotete, og stropping og stramming tok mere tid enn jeg satte pris på. Så må man huske på å etterstramme etterhvert som ting rister på plass.
Jeg vil bare tipse deg om denne løsningen fra SW Motech (andre bagasjeprodusenter har sikkert lignende, men jeg har veldig god erfaring med SW Motech's kvalitet, OG Alf Graarud som selger dem i Norge, sin kundeservice.

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =255362880

bc_hta_00_301_10000_Speedpack_Hecktasche__75-90_l__Ballistic_Nylon__Verst_rkte_Konstruktion_.jpg
Denne er nok lettere å ta av og på sykkelen, samt å ta ting ut og inn av, iløpet av dagen. Det var iallefall min irritasjonfaktor nummer 1 på turen jeg hadde for to år siden. I år... er det harde alukasser som gjelder :prf

U :prf ansett, god tur, kjør pent og LYKKE til med en kul sykkel.... også Akra da mann :yeyeye :yeyeye :yeyeye :thumleft :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av Dansekris »

Gratulerer med grom sykkel! Skulle gjerne hatt en sånn sjæl!

Jeg har ikke noe særlig erfaring med sånne langturer, men jeg har nettopp kjøpt meg ny sykkel for å reise på langtur i sommer, så vi er i samme båt.

I ditt tilfelle ville jeg kjøpt den største vindskjermen som er å oppdrive for din modell. Turbulens og vindmotstand er drepen på lange etapper syns jeg.
Videre ville jeg ha investert i den nye GPSen til TomTom, et gel-sete, en Kriega US 30 og to softbags til hver side. Kriegaen legger du på tvers over igjen. En liten tankveske er også smart, evt kan du sjekke ut det reisebelte Kriega har.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1601
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av pingvin »

ChristerSS skrev: 16 mai 2017, 10:00 Ruten til England så jeg for meg ta båten Oslo til Danmark, bare noen timer det, også kjøre ned til amsterdam en tur så til Calais, Frankrike . Og ta fergen til England derfra. Blir jo gjerne en overnatting eller 2 på veien , ligger uansett inn godt med ekstra tid.
Finnes et alternativ direkte fra Brevik. Primært for lastebiler så lite disco og taxfree og lastebiler prioriteres men kjenner folk som tatt den og fungerte greit: https://www.dfds.com/freight-shipping/r ... -immingham

Mhp bager finnes det fryktelig mye der ute. Som Olav K sier, er når skal ha noe i dagen i løpet av dagen fort litt knot, særlig med vantett roll-top...og det du trenger selvfølgelig ligger i bunnen :D

Noen pakksekker har åpning i begge ender, det hjelper fælt, har denne fra Moskomoto. Den har også en såkalt beaver tail som er kjekk når skal stappe greier bort under veis (typisk regntøy) uten å åpne bagen. Og bagen kan ikke skli av siden stropper går gjennom huller. perfekt sammen med Rok Straps. Men er litt high-end og dyrt så ikke for alle.

Liker Twisted Throttle sin Dryspec løsning med åpning i toppen og halvstiv konstruksjon. I 38L og 28L versjon som kan kobles sammen om ønskelig.

Ellers ser denne fra Oxford grei ut.

Motardinn.com har en del bager fra Shad til bra pris. Har selv den på 35L som brukt mye og fungerer veldig bra. Dette er egentlig kajakk bager (Zulupack) som er rebranded så skikklige saker. Ulempen er at om kun kjøper 1 bag så blir det ikke så billig med frakt og tollbehandling så jeg kjøpte den sammen med noe annet utstyr så fikk det "gratis".

Mhp størrelse legger jeg meg ca 30-35L+liten tankveske (hater stor, blir i veien, blir Kriegas US-5 med tank converter). Har jeg større bag pakker jeg bare mer (jeg ikke trenger) så selvpålagt begrensning. Sier ikke at dette er riktig for alle men slik jeg prioriterer. Kommer litt an på sykkel også. Har man GS1200 som er stor og designet mhp passasjer merker man ikke så mye til noen ekstra kg, har man mindre sykkel, merker man ekstra vekt mer.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av Stian87 »

Hei ChristerSS! Gratulerer med fin sykkel!

Selv har jeg bare kjørt MT-07, men det var en lettkjørt og fin sykkel, så storebroren er nok sikker enda morsommere og bedre :)

Som mange her skriver er Kriega virkelig bra, jeg har selv R35 som er den største sekken deres. Jeg var litt bundet til å måtte ha en oppbevaring som kan ta en dress uten at den blir krøllete ettersom jeg bruker det mye på jobb. Jeg er veldig fornøyd med sekken og du merker ikke at du har den på deg til vanlig bruk. Jeg har ikke kjørt lengre turer med den enda, men jeg skal en tur til Danmark i starten av juni så kan gi deg referat da. Jeg kommer definitivt til å investere i flere av Kriegas produkter fremover også :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av KåreDump »

ChristerSS skrev: 16 mai 2017, 05:17 Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?
Svaret er vel helt enkelt; Ja, det skal du! :D

Husk bare å ikke legge opp til for lange dagsetapper, det er stor forskjell på en dagstur på 100 mil og flere dager med lange etapper.
40-50 mil er ofte mer enn langt nok (kommer selvfølgelig an på hvor komfortabel sykkel du har og hvor hard rævva di er!
:lol )

Det er faktisk rimelig krøkkete å komme seg til England med ferge. Tror du må helt ned til Nederland før du finner en fergeforbindelse.

God tur!! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1601
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av pingvin »

KåreDump skrev: 16 mai 2017, 14:46Det er faktisk rimelig krøkkete å komme seg til England med ferge. Tror du må helt ned til Nederland før du finner en fergeforbindelse.
Tror går ferger fra Esbjerg/Danmark til England? Og som sagt, direkte fra Brevik til England.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av WikingTnT »

Første gang jeg dro nedover til Alpene pakket jeg altfor mye - nå tar jeg med meg minst mulig og handler underveis. Billigere og mye større utvalg av bagger,sekker,vesker,kjøreklær,fritidsklær,sko,mc-støvler etc etc..
Sist kjøpte jeg bla ny hjelm og Daytona støvler hos Louis i Kiel og la igjen min gamle for avhenting på vei hjem. Legg også inn en service hvis det passer - billig og bra :-)

ChristerSS
Innlegg: 8
Registrert: 16 mai 2017, 02:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT 09 2017, Suzuki bandit 600

Re: Nytt medlem, Ny sykkel, Skal jeg ta den med ut i den store verden?

Legg inn av ChristerSS »

Dansekris skrev: 16 mai 2017, 12:44 Gratulerer med grom sykkel! Skulle gjerne hatt en sånn sjæl!

Jeg har ikke noe særlig erfaring med sånne langturer, men jeg har nettopp kjøpt meg ny sykkel for å reise på langtur i sommer, så vi er i samme båt.

I ditt tilfelle ville jeg kjøpt den største vindskjermen som er å oppdrive for din modell. Turbulens og vindmotstand er drepen på lange etapper syns jeg.
Videre ville jeg ha investert i den nye GPSen til TomTom, et gel-sete, en Kriega US 30 og to softbags til hver side. Kriegaen legger du på tvers over igjen. En liten tankveske er også smart, evt kan du sjekke ut det reisebelte Kriega har.
Det som er så fint med Ny sykkel, Turde aldri og reise så langt med Banditen min, gamle "skruzukien" men den har jo egentlig holdt seg meget driftsikker, er storsett ting som vente av ny Clutch, sjekke ventilklaringer og nye pakninger i forgasserene som gjør at den har blitt stående. Begynte først og demontere den da olja ble full av bensin i høsten av 2015.

Står heldigvis fint plassert i stuen så blir påmindt daglig når hjemme om hvor fint det hadde vert og få kjørt litt sykkel!!!


Og har allerede bestilt med vinskjerm til Sykkelen. Men Minste typen som er og oppdrive :crazy: er vel mest for og ikke skrape av innsekter fra bakom instrument panelet,
men hadde kansje ikke vert så dumt med en større da. selv om ikke ser like bra ut :P

og Gps? tror heller skal satse på Kart og kjøre meg litt vill, Har alltids google maps til og få meg på rett vei igjenn :crazy:



Bagasje ja, Likte veldig godt den du sendte bilde av Olav K, den fra SW Motec. den så jo veldig hendig ut, Kjekt og kunne ta av hele skiten og ta med alt inn.
Ser har altfor mange valg forhold til Kjøp av Bagasje bagger, Vanskelig og bestemme seg, iallefall uten og se hvordan det vil ende opp på sykkelen, Forstår litt hvorfor folk planlegger sånt i litt mere tid i forveien :P

Men tror som mange og sier, Skal prøve og holde pakking til minimum, vil jo ha så lett sykkel så mulig, og er veldig godt poeng at vist man har mere plass, Blir det fult opp med ting man ikke nødvendigvis MÅ ha med.


Reiserute til England.
Er jo ganske mange valg som dere og nevner, hadde jo vert litt greit og tatt båt fra Bevik, men har litt lyst og kjøre endel av de strekningene nedover, er jo en veldig grei båt fra Rotterdam til Immingham, om jeg tar den kommer jeg og veldig nermt hvor jeg skal i England.

Men blir nok iallefall Dover - Calais på retur fra england, tar vel gjerne Tog gjennom tunellen under fjorden der. også forsette Sørover ifra Calais. kan jo og se litt på de fine flyktningcampene når først er der :lol :lol


Merker blir bare mere og mere gira for tur med alle positive tilbakemeldingene her.

Må si meg posistivt overasket over trøkket her inne.
Takk for alle svar og innspill :twothumbs: :twothumbs:

Svar